Ed
door Eduard Spike Jun 12, 2021 om 11:20
Vrije tijd & tuin

Heeft iemand ervaring met de service van Robomow

Wij hebben een recente Robomow
na defect gemeldt te hebben moesten we hem naar een locale dealer brengen
deze was niet echt positief
Hij heeft contact met Robomow gezocht ivm garantie, bleek dat de Robomow dit zelf moest regelen.
dus apparaat opgehaald
service dienst Belgie gaf aan dat er een monteur aan huis kwam
Echter we kregen een verzend etiket
apparaat verzonden was na weken niet aangekomen toen toch, nu weken later blijkt de printplaat kapot te zijn die voorlopig niet leverbaar is. Van de locale dealer begrepen dat je zonaar een jaar zonder kan zitten. En het gras groeit maar door.
Hebben meer mensen deze ervaringen?

2798 7 Rapporteer

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 12, 2021 om 11:31
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een Robot  maaier?

Google eens en vele zijn niet echt op levensduur gemaakt.

Zelf een alternatief gevonden;  Leen een schaap en die  maakte alles mooi kort!

Ik heb er  3 gehaald en  die bevallen prima...
Nooit storingen of  laadstation zoeken.
Aan een touw een prima cirkel maaien en waarom  leverde  deze verkoper geen vervangende apparaat?

Niet de leverancier maar de winkel is verantwoordelijk voor redelijke  reparatie termijn.
Een demo apparaat of ander merk  en/of geld terug wegens onredelijke termijn.....
volgende jaar staat het  gras zo hoog dat  geen enkele maaimachine  er nog door heen kan komen!

De Locale verkoper moet voor een oplossing zorgen...

desnoods een tijdelijke handmaaier....

Of ging je met dit nieuwe apparaat  erg hoog gras maaien en daardoor stuk gegaan?

ju
door juliomariner Jun 12, 2021 om 14:57
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Uw fantasie gaat weer eens met u op de loop

gerbera
door gerbera Jun 12, 2021 om 22:43
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Als u bij mij schapen zou lenen moet u niet het lef hebben ze aan een touw te zetten.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 15, 2021 om 09:40
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Voor het achter deel een hek,

maar voortuin met bepaalde giftige planten is dat wel zo veilig.

Nu de foute verwijderd en  hek rondom + wildrooster.

Maar de Robot maaiers, vele merken hebben problemen met printplaten en lege accu en laad station niet kunnen vinden.

In mijn buurt is  er een Complex waar deze wel goed werkte,  draden in de grond voor  afbakenen en die zijn heel erg prijzig.
Daar zet je geen schapen bij die appartementen....

Maar Uurloon en personeel vinden is ook duur en lastig.
Ik begrijp beheerders van  Appartementen Complex daarom wel.

Maar een verkoper is verantwoordelijk voor wat hij verkocht.
Ook moet de verkoper bij defect dat jaar ging duren  een andere oplossing aanbieden.
Zelf voor schapen gekozen,  geen enkele maaier komt tegen afgeschermde groente tuin en perkjes  omdat je dan tegen
het gaas aan zit te rammen.

Voor mijn buren de  8 hoekige rond gemaakt,  met touw in midden prima Cirkel maaier voor  90+ bewoners!
Die kregen een Zwart schaap. Lieve knuffel en  minder  wild dan de Witte.

Ed
door Eduard Spike - Jun 12, 2021 om 11:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor beestachtig idee
de locale dealer was niet de leverancier
de internet verkoper, doet niks
omdat er in zijn ogen nog garantie van Robomow op zit, gaven wel advies om een nieuwe batterij te kopen, was ook de oplossing niet.
Dus nooit meer via de robot discounter iets kopen
maar gewoon op de hoek.
De locale leverancier die mij was aangeven door Robomow had bij zijn klanten al 3 leenmaaiers uit staan voor maanden

rj
door rjw Jun 12, 2021 om 15:49
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Het is sowieso aan te raden altijd heel goed uit te kijken als je bij een discounter koopt. De producten en personeel zijn even duur, dus ze kunnen alleen maar goedkoper zijn door ergens op te besparen en meestal is dat service. Ik hoop dat er ooit weer eens een tijd koopt dat mensen gewoon iets meer willen betalen zodat bedrijven die wel service leveren kunnen blijven bestaan. En die goede bedrijven bestaan zowel on- als offline, dus je hoeft internetwinkels niet te mijden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 15, 2021 om 09:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Online is goedkoper.....
Dan geen leen maaiers   en  Discount Service helaas.

Ook de Importeur,  grijze import van elders is niet uitgesloten dus die loopt ook niet hard.
Inruilen defecte  lijkt me  enige  mogelijkheid als deze plaatselijke  dat wilde.

Robomow heeft diverse modellen zag ik, maar inruilen defecte,  kunnen ze die volgende jaar als uitleen of demo inzetten.
Reken op zeer lage prijs, want  1 jaar onverkoopbare voorraad......

Of het word een rechtszaak tegen de Online verkoper, of is die niet of zeer slecht bereikbaar?
Die foute leverancier  hier noemen heb ik geen bezwaar tegen.

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2021 om 16:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al op internet gezocht bij reviews? Had u vooraf kunnen doen.
Alvast 1 voor u opgezocht:
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.robomow.be

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 12, 2021 om 16:41
16887 Antwoorden / 202 Vragen

En bij deze dan toch uw rechten op basis van wetgeving en wat te doen indien de verkoper zich niet aan die wetgeving houdt:

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

Juridisch advies (volgens Kassa redactie):

Voor juridisch advies kun u zich wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.

sira
door sira - Jun 14, 2021 om 11:24
2380 Antwoorden / 24 Vragen

En het gras groeit maar door.

@ Eduard Spike
Geen aardige buurman waar u de grasmaaier even voorlopig van mag lenen? Ook goed voor de conditie.