chris74
door chris74 May 29, 2011 om 15:41
Vrije tijd & tuin

Kleurcode's

Ik heb van iemand 4 borduur pakketten gekregen, zonder de draden erbij. Dus alleen borduurpatronen. De kleuren staan er wel bij maar het handigste is de kleurcode wie kan mij vertellen wat de DMC kleurcodes zijn.
Het gaat om de pakketten.
2575/70.961 pooh, piglet & tigger
2575/70.958 Geboorte tegel Ior en Pooh
2002/70.226 Geboorte tegel baby slaapt op de maan.
2002/70.042 Geboorte tegel met beertje blauw/roze bloem.

Kleurenkaart heb ik, maar daar staan geen namen bij.

Alvast bedankt.

9494 26 Rapporteer

vladja
door vladja - May 29, 2011 om 15:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Pas op dit is een commerciele site, maar de kleuren en kleurcodes staan erop:

Klik het nummer aan en zie de naam van de kleur..

Vladja

chris74
door chris74 - May 29, 2011 om 15:58
564 Antwoorden / 44 Vragen

Nee Vladja dat bedoel ik niet, de pakketten worden normaal geleverd met DMC garen. Alleen zitten die er niet bij. Op het patroon staan de namen van de kleuren maar niet de kleurcode van DMC en die probeer ik te achter halen. De DMC kleurenkaart heb ik zelf al. Daar heb ik die link niet voor nodig.

Ik zoek dus de DMC codes die bij die kleuren horen van de patronen die ik heb.

pschaecker
door pschaecker - May 29, 2011 om 16:12
171 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen verstand borduren maar misschien kunt u hier vinden wat u zoekt. DMC borduurgaren

chris74
door chris74 - May 29, 2011 om 16:20
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dat is hetzelfde antwoord als wat vladja vertelde. pschaecker. ik zoek de exacte codes die bij die patronen horen. niet de DMC kaart DIE HEB IK AL.

gasten lezen.

stacey
door stacey - May 29, 2011 om 16:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=chris74 schreef op zondag 29 mei 2011, 16:20]Dat is hetzelfde antwoord als wat vladja vertelde. pschaecker. ik zoek de exacte codes die bij die patronen horen. niet de DMC kaart DIE HEB IK AL.

gasten lezen.

Beetje vriendelijker mag wel als mensen moeite voor je doen in een poging je te helpen...........

Misschien moet je eens beter uitleggen wat je nu precies zoekt, want de nummers die verwijzen naar een kleur zoals bij beide linken te zien lijken mij gewoon de kleurcodes te zijn...............

stacey
door stacey - May 29, 2011 om 16:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Kleurenkaart heb ik, maar daar staan geen namen bij --

En bij de link van Vladja staan dus wel namen, als dat is wat je zoekt

--DMC 315 oud roze - medium donker --
--DMC 3688 pruim roze -medium --

En bij de link van Pscheaker trouwens ook:

--DMC color 4050 roaming pastures --
--DMC color 4060 weeping willow --

chris74
door chris74 - May 29, 2011 om 17:20
564 Antwoorden / 44 Vragen

Heb nog even gekeken naar de sites, maar de kleur namen komen niet overeen met wat er hier op de patronen staat.

Ik zoek dus echt misschien dat iemand deze patronen ooit eens geborduurd heeft en toevallig de kleurcodes erbij gezocht heeft.

Misschien zo duidelijk.

birdies
door birdies - May 29, 2011 om 17:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Misschien kun je hier, klik de info vinden die je nodig hebt.

chris74
door chris74 - May 29, 2011 om 18:02
564 Antwoorden / 44 Vragen

Birdies ook daar heb ik niets aan, ik ken deze site, maar deze geeft de pakketten weer maar kan daar niets vinden van de borduurpakketten met de color code.

Iemand die toevallig de pakketten in huis heeft en de code bij de kleur gezocht heeft.

tappie
door tappie - May 29, 2011 om 18:34
289 Antwoorden / 82 Vragen

www.borduursite.nl

Ik zou uw vraag hier stellen,denk dat dat meer gaat opleveren, mvg

pschaecker
door pschaecker - May 29, 2011 om 20:33
171 Antwoorden / 0 Vragen

@chris74

Zelden heb ik zo'n ondankbare en arrogante vragensteller meegemaakt.
Hou eens op met die rode duimpjes en (ik zou willen zeggen) donder op. Wij hebben allemaal geprobeerd te helpen en dit is hoe je ons behandeld? pffffff

birdies
door birdies - May 29, 2011 om 20:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Hou eens op met die rode duimpjes........... Ik vermoed dat er een andere kwibus bezig is.

chris74
door chris74 - May 29, 2011 om 21:09
564 Antwoorden / 44 Vragen

ik heb maar 2 rode duimen gedaan, maar mijn vraag lijkt mij wel duidelijk dat ik toch iets anders zoek. Maar wil wel iedereen bedanken voor het mee denken. Het was niet de bedoeling om arrogant of bot over te komen.
ik zal een voorbeeld geven.
in de borduur patronen staat in de omschrijving een tekentje met de naam van de kleur. bv een (rondje) - black .......toevallig weet ik dat dat nummer 310 op de DMC kaart is. Er zijn natuurlijk bij die patronen meerdere kleuren gebruikt. En daar wil ik dan het nummer van weten.
Heb op de sites gekeken, maar daar werd ik niet wijzer van.
Tappie heb je raad opgevolgd en daar ook de vraag nog eens gesteld.

gijsvogel
door gijsvogel - May 30, 2011 om 00:23
230 Antwoorden / 0 Vragen

Geezzz. wat een arrogantie....

maargoed, is dit wat je bedoelt???

di
door digioma - Jun 1, 2011 om 22:31
646 Antwoorden / 29 Vragen

De leveranciers van de pakketten zijn ook niet gek. Zo'n pakket wordt verkocht inclusief stof, naald, GARENS en patroon en daar hangt een - behoorlijk - prijskaartje aan. Dat is hun verdienste, want niet alleen de ontwerpster van het patroon moet worden betaald, ook het in het drukken van het patroon en het kopen en samenstellen van de bijbehorende strengetjes garen per pakket gaat veel tijd en geld zitten. Daarnaast liefst nog een beetje winst voor de handwerkwinkel.
Juist om dat onderhands doorgeven van patronen te voorkomen wordt een soort ontmoedigingsbeleid gevoerd. Succes met je missie en laat de rode duim maar zitten!

hanedorp
door hanedorp - Jun 10, 2011 om 11:23
38 Antwoorden / 16 Vragen

Chris 74
Borduren is creativiteit, dus wat let je om zelf de kleuren te kiezen i.p.v. na te apen.
Ga er lekker voor zitten met ruitjespapier/ potlood en garen en maak je eigen kleuren keuze.
Het antwoord van DIGIOMA is precies het juiste antwoord.
Veel succes.

mrnn
door mrnn - Jun 10, 2011 om 11:46
67 Antwoorden / 10 Vragen

Heb je hier misschien iets aan:

http://www.hobbydoos.nl/borduren/dmc-borduurgaren.asp

chris74
door chris74 - Jun 10, 2011 om 12:27
564 Antwoorden / 44 Vragen

@DIGIOMA...... de meeste borduurpatronen die ik heb daar staan de DMC nummers gewoon bij. dus dat is onzin wat je nu zegt.

@mrnn....als je de links allemaal gevolgt hebt dan kom je bij dezelfde link uit die je net hebt toegevoegd. Dus antwoord nee dat is niet wat ik zoek.

het is al opgelost ik heb een lijst weten te vinden met de kleurnamen erbij. Moet er alleen even heel goed voor gaan zitten.

Dus digioma je krijgt toch een rode duim van me. Hoe arrogant jullie mij ook vinden. Dat moeten jullie weten. Maar normale antwoorden krijg ik ook niet dus. Dan maar arrogant.

moeder56
door moeder56 - Jun 10, 2011 om 13:00
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=chris74 schreef op vrijdag 10 jun 2011, 12:27]@DIGIOMA...... de meeste borduurpatronen die ik heb daar staan de DMC nummers gewoon bij. dus dat is onzin wat je nu zegt.

@mrnn....als je de links allemaal gevolgt hebt dan kom je bij dezelfde link uit die je net hebt toegevoegd. Dus antwoord nee dat is niet wat ik zoek.

het is al opgelost ik heb een lijst weten te vinden met de kleurnamen erbij. Moet er alleen even heel goed voor gaan zitten.

Dus digioma je krijgt toch een rode duim van me. Hoe arrogant jullie mij ook vinden. Dat moeten jullie weten. Maar normale antwoorden krijg ik ook niet dus. Dan maar arrogant.

Hallo, misschien kun je de link geven, dan kan iedereen even kijken wat nu uiteindelijk datgene was wat je zocht. Ik kan me enige irritatie bij je best voorstellen. Als de vraag niet duidelijk is voor iemand reageer dan niet, of van die nietterzake doende antwoorden. Of mensen die de eerdere reactie niet lezen. In ieder geval van mij, succes met je borduurwerken.

on
door onthouden - Jun 10, 2011 om 13:40
27 Antwoorden / 0 Vragen

Chris 74
Heb je het al geprobeert via google of andere zoeksites¿¿
Misschien meer resultaat.

chris74
door chris74 - Jun 10, 2011 om 15:43
564 Antwoorden / 44 Vragen

dit was hetgene wat ik zocht. vervaco

kreeg van de hobby winkel ook iets maar daar kwam ik ook niet uit.
al moet ik erbij zeggen dat ik het merk vervaco er niet bij had gezegt dat was dom van me.

on
door onthouden - Jun 10, 2011 om 16:18
27 Antwoorden / 0 Vragen

Chris 74

Ik vind het fijn dat dit is opgelost.
Je kunt er echt mee zitten.
Ik ben inmiddels ook wat wijzer geworden,
Ik kende alleen Anchor en DMC.
Zo zie je maar weer.
Ik wens je nog vele fijne borduur uurtjes toe.

mrnn
door mrnn - Jun 10, 2011 om 16:50
67 Antwoorden / 10 Vragen

Fijn te horen dat het opgelost is. Ik heb de link ook opgeslagen, heb zelf nog veel zijde liggen waarvan de nummers weg zijn. Zo kan ik dat gelijk op orde brengen.

birdies
door birdies - Jun 10, 2011 om 17:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Dus digioma je krijgt toch een rode duim van me. Hoe arrogant jullie mij ook vinden. Dat moeten jullie weten. Maar normale antwoorden krijg ik ook niet dus. Dan maar arrogant..........

Pardon? Normale reacties van jou, zie ik niet! Mensen doen hun best en al is dat dan niet het goede antwoord, alleen al voor de moeite die zij genomen hebben, zou je een rode duim achterwege kunnen laten. Van mij zul je nooit meer een antwoord krijgen in ieder geval. Stank voor dank, heet wat jij doet vlg mij.

tenormin
door tenormin - Jun 10, 2011 om 19:24
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Chris74, als Uw foto is zoals U zelf bent kan ik me voorstellen dat U niet voor de poes bent. Zelden zulke arrogante reacties gelezen van de aanvangster van vraag. Medemensen trachten U te helpen en U steekt Uw klauwen uit (om in pezentaal te blijven). Ik heb wél het antwoord maar hou dat maar voor me; heb geen trek om afgekat (weer zo'n woordspeleing) te worden.

zw
door zwartjes - Jun 11, 2011 om 13:43
30 Antwoorden / 5 Vragen

Een goede zaak waar ze borduurpakketten verkopen kan U hierbij beslist helpen.
Zoveel wordt er niet meer geborduurd dus zijn ze al blij dat ze nog wat aan U kunnen verkopen.
Zwartjes