h1
door h1e2l3e4n5a6 Jan 30, 2009 om 15:29
Vrije tijd & tuin

Kodak easy share camera

ik heb via internet een kodak camera gekocht  Z730 .van 179 euro het  belangrijke palletje ,om rond te draaien ging na een half jaar vastzitten en voor de  garantie afliep heb ik na veel zoeken een telefoon nummer gevonden, moest dan een fax van de rekening opsturen, deze werd verstuurd naar engeland en kwam weer terug op het buro van de betreffende persoon.Na dik een jaar later heb ik toch maar eens nagevraagd. konden in de eerste instantie niets vinden maar na mijn nummering werd het toch gevonden, de prijs was, ze konden de reparatie laten uitvoeren was ik mijn camera 3 weken kwijt en de kosten kwamen op 42 en 14 verzendkosten ,mijn vraag is dan ook , zijn er nog meer van zulke toestanden wb een  kodak camera

1006 9 Rapporteer

ma
door maddie76 - Feb 3, 2009 om 15:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is typisch een geval dat je beter in een winkel had kunnen kopen , dan was alles voor je geregeld geweest. Je moet nu zelf de verzend kosten betalen, en zelf overal achter aan zitten ALs je in een winkel koopt regelen zij alles voor je de reparatie, en heb je geen verzendkosten

fo
door foto_1 - Feb 16, 2009 om 15:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb als ex-fotohandelaar vervelende ervaringen met een Kodak reparatie. Na een half jaar intensief bellen heb ik het zelfs niet voor elkaar gekregen om een camera op de "normale"manier te laten repareren. Uiteindelijk heb ik op eigen kosten de klant een nieuwe camera gegeven.

bo
door bouvier_1 - Feb 26, 2009 om 18:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het maakt niets uit of je de camera in de winkel koopt, de service komt bij de Kodak vandaan. Zelf heb ik ook een easy share toestel die het na 3,5 jaar begaf. De Kodak gaf niet thuis. Ik kreeg in eerste instantie niet eens antwoord op mijn vraag. Uiteindelijk blijkt dat ze mijn toestel niet meer willen maken omdat ze hem "te oud" vinden. Belachelijk. Ik heb er destijds aardig geld voor betaald en nu kan ik er niets meer mee.

Als soort van tegemoetkoming mag ik een toestel uitzoeken enkrijg ik korting. Uiteindelijk blijkt de korting die ik krijg 30 euro te zijn, en na wat zeuren hoef ik dan niet de verzendkosten te betalen. Maar ik moet wel eerst mijn oude toestel opsturen waarvan ikzelf de verzendkosten moet betalen.

Je begrijpt dat ik daar niet op in ga. Of ze geven me een acceptabele korting anders ga ik opzoek naar een ander merk.

De communicatie met de kodak is ronduit slecht. Je krijgt een callcenter aan de lijn die volgens mij in het buitenland zitten en de dames aan de lijn begrijpen niet wat je vraagt. Ze geven dus wat standaard antwoorden en hopen dat je daar genoegen mee neemt.

Dus mensen ga niet met Kodak in zee.

la
door lammierene - Mar 9, 2009 om 21:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt, Kodak V530 gekocht bij Objectief voor 229,00 euro op 2/3/2006 met 2 jaar garantie en voor 40 euro nog een jaar extra garantie bijgekocht. Je geloofd het niet maar op 7/3/2009 gaat het toestel kapot er knippert allen een rood lampje maar het toestel gaat niet aan en de lens blijft open staan. Objectief is falliet overgegaan in Kral, is er ook niet meer deze is weer overgegaan in Dixons bij dezelfde winkel geweest doen niets voor mij omdat het geen Objectief meer is. Met Kodak gebelt krijg ik te horen tot mijn camera te oud is, reparatie niet mogelijk, ik kan wel 30 euro korting krijgen op een nieuw toestel. Onvoorstelbaar 3 vakantie's en de camera kun je weggooien waardeloze kwaliteit. Omdat ik een Kodak easyshare printer heb ben ik ook nog verplicht om weer een Kodak camera te kopen met easyshare wat ik helemaal niet wil.

Valt me heel erg tegen van een bedrijf als Kodak dat men dit soort  "kwaliteit" durft te verkopen welke niet goedkoop is en maar een levensduur van 3 jaar.

ge
door gerjn - Jul 17, 2014 om 11:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

19-06-08 een Kodak Easy Share C813 gekocht, bij Blokker voor € 99,95 (aanbieding), zo'n zes jaar geleden dus. Maar heb hem bijzonder weinig gebruikt, ook niet mee op vakanties, wel een paar keer op weekendjes weg. Dus die zes jaar telt absoluut niet als gebruikte zes jaar, nog niet eens de helft.

Vorig jaar wilde ik een foto maken, maar nam hij video op. Dat bleef hij af en toe doen, ook al had ik hem toch echt op foto gezet. Nu kan ik überhaupt geen foto meer maken, hij vertikt het, hij neemt video op.

Dus na vijf jaar begon ie al onbruikbaar te worden, en die vijf jaar kun je in mijn geval rustig als hooguit twee jaar gebruik opvatten. De garantie is een jaar. MIJD KODAK, mensen!

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 17, 2014 om 13:45
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gerjn schreef op donderdag 17 jul 2014, 11:31]19-06-08 een Kodak Easy Share C813 gekocht, bij Blokker voor € 99,95 (aanbieding), zo'n zes jaar geleden dus. Maar heb hem bijzonder weinig gebruikt, ook niet mee op vakanties, wel een paar keer op weekendjes weg. Dus die zes jaar telt absoluut niet als gebruikte zes jaar, nog niet eens de helft.

Vorig jaar wilde ik een foto maken, maar nam hij video op. Dat bleef hij af en toe doen, ook al had ik hem toch echt op foto gezet. Nu kan ik überhaupt geen foto meer maken, hij vertikt het, hij neemt video op.

Dus na vijf jaar begon ie al onbruikbaar te worden, en die vijf jaar kun je in mijn geval rustig als hooguit twee jaar gebruik opvatten. De garantie is een jaar. MIJD KODAK, mensen!

Dat u een apparaat niet gebruikt wil niet zeggen dat deze niet stuk kan gaan. Zet een auto maar eens 20 jaar stil en kijk dan of deze nog eens wil rijden...

Siliconen vergaan nu eenmaal, en helaas bestaan chips hier uit. Dus uw camera is gewoon oud, dit heeft niet perse iets te maken met kodak...

door 1953 - Jul 17, 2014 om 13:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerjn schreef op donderdag 17 jul 2014, 11:31]19-06-08 een Kodak Easy Share C813 gekocht, bij Blokker voor € 99,95 (aanbieding), zo'n zes jaar geleden dus. Maar heb hem bijzonder weinig gebruikt, ook niet mee op vakanties, wel een paar keer op weekendjes weg. Dus die zes jaar telt absoluut niet als gebruikte zes jaar, nog niet eens de helft.

Vorig jaar wilde ik een foto maken, maar nam hij video op. Dat bleef hij af en toe doen, ook al had ik hem toch echt op foto gezet. Nu kan ik überhaupt geen foto meer maken, hij vertikt het, hij neemt video op.

Dus na vijf jaar begon ie al onbruikbaar te worden, en die vijf jaar kun je in mijn geval rustig als hooguit twee jaar gebruik opvatten. De garantie is een jaar. MIJD KODAK, mensen!

Deze topic dateerde van vrijdag 30 januari 2009!

Topicstarter is ondertussen waarschijnlijk al overgestapt op digitale fotografie.

door 1953 - Jul 17, 2014 om 13:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op donderdag 17 jul 2014, 13:45][quote=gerjn schreef op donderdag 17 jul 2014, 11:31]19-06-08 een Kodak Easy Share C813 gekocht, bij Blokker voor € 99,95 (aanbieding), zo'n zes jaar geleden dus. Maar heb hem bijzonder weinig gebruikt, ook niet mee op vakanties, wel een paar keer op weekendjes weg. Dus die zes jaar telt absoluut niet als gebruikte zes jaar, nog niet eens de helft.

Vorig jaar wilde ik een foto maken, maar nam hij video op. Dat bleef hij af en toe doen, ook al had ik hem toch echt op foto gezet. Nu kan ik überhaupt geen foto meer maken, hij vertikt het, hij neemt video op.

Dus na vijf jaar begon ie al onbruikbaar te worden, en die vijf jaar kun je in mijn geval rustig als hooguit twee jaar gebruik opvatten. De garantie is een jaar. MIJD KODAK, mensen!

Het ging wel om een oud 'analoog' fototoestel dat nog met rolfilms werkte.

Dat u een apparaat niet gebruikt wil niet zeggen dat deze niet stuk kan gaan. Zet een auto maar eens 20 jaar stil en kijk dan of deze nog eens wil rijden...

Siliconen vergaan nu eenmaal, en helaas bestaan chips hier uit. Dus uw camera is gewoon oud, dit heeft niet perse iets te maken met kodak...

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 17, 2014 om 15:18
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 17 jul 2014, 13:55][quote=kaasbroodje schreef op donderdag 17 jul 2014, 13:45][quote=gerjn schreef op donderdag 17 jul 2014, 11:31]19-06-08 een Kodak Easy Share C813 gekocht, bij Blokker voor € 99,95 (aanbieding), zo'n zes jaar geleden dus. Maar heb hem bijzonder weinig gebruikt, ook niet mee op vakanties, wel een paar keer op weekendjes weg. Dus die zes jaar telt absoluut niet als gebruikte zes jaar, nog niet eens de helft.

Vorig jaar wilde ik een foto maken, maar nam hij video op. Dat bleef hij af en toe doen, ook al had ik hem toch echt op foto gezet. Nu kan ik überhaupt geen foto meer maken, hij vertikt het, hij neemt video op.

Dus na vijf jaar begon ie al onbruikbaar te worden, en die vijf jaar kun je in mijn geval rustig als hooguit twee jaar gebruik opvatten. De garantie is een jaar. MIJD KODAK, mensen!

Het ging wel om een oud 'analoog' fototoestel dat nog met rolfilms werkte.

Dat u een apparaat niet gebruikt wil niet zeggen dat deze niet stuk kan gaan. Zet een auto maar eens 20 jaar stil en kijk dan of deze nog eens wil rijden...

Siliconen vergaan nu eenmaal, en helaas bestaan chips hier uit. Dus uw camera is gewoon oud, dit heeft niet perse iets te maken met kodak...
/joke
Wat is analoog XD