Mv
door MvanG Oct 16, 2020 om 15:34
Vrije tijd & tuin

Koppelverkoop Fox sports

Ik wil graag Fox Sports kijken. Maar zij informeren mij dat ik eerst een tv abonnement (bij een provider, bijvoorbeeld KPN of Ziggo) moet aansluiten, en dan kan ik pas een Fox Sports abo kopen. Terwijl ik alleen geinteresseerd ben om via het Internet naar de eredivisie wedstrijden te kijken. Mag dit zomaar? Dit is toch koppelverkoop? En ik heb geen enkele behoefte om een tv abo af te sluiten...

4670 10 Rapporteer

getty
door getty - Oct 16, 2020 om 15:47
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou niet weten waarom dit niet mag. Het is een tv abonnement wat u wil aangaan geen internet tv-abonnement. Die optie bieden ze gewoon niet en dat hoeft ook niet.

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2020 om 15:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En als het koppelverkoop is, wat dan? Dat is niet verboden hoor.

mi
door miennaamishaaz - Oct 16, 2020 om 16:13
725 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas mag dit wel.

Mischien kunt u aan een vriend vragen die het in het abbonement heeft of u het via zijn "account" mag kijken.
{dan bent u wel gelimiteerd to een tablet laptop of telefoon} {een android TV box kan ook, of u kijkt voor een Mini-PC}

panter22
door panter22 - Oct 16, 2020 om 16:54
6599 Antwoorden / Vragen

Het is niet anders. Wat jij wilt kan niet. Dus dan zul je je aan moeten passen wil je Fox sports kijken.
Kijk  in de veelgestelde vragen:
https://www.foxsports.nl/veelgesteldevragen/fox-sports-kijken/wat-zijn-kosten-van-fox-sports/
Voor de prijzen:
https://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/grote-verschillen-in-tarieven-fox-sports

me
door mein33 - Oct 16, 2020 om 22:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Fox is een TV zender en geen internet provider.
Zij bieden hun programma's aan via een internet provider.
Dus:  geen TV abo., dan ook geen Fox Sport.

Als u FoxSport wil zien via internet dan zult u toch echt eerst een kabel of glasvezel aansluiting moeten hebben en dan bij een provider een internet abonnement moeten afsluiten om vervolgens Fox Sprort in uw zenderpakket op te nemen en daar moet u wel extra voor betalen..

ba
door bakkersjors - Oct 21, 2020 om 11:54
48 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt via hesgoal.com veel heel sport programma`s live bekijken via internet.
Een enkele keer hapert het beeld wel eens maar ja kost ook niks hee?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 21, 2020 om 12:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dankzij Fox kan ik nu wedstrijden zien op Lege tribune en drink hier wel thuis een biertje.

Als je ook nog gratis wilde  gaan die failliet  danzij dit soort mensen en is er niets meer te zien binnenkort.
Gewoon overstappen en gun de nu noodleidende clubs ook eens inkomsten.

he
door henkie.penkie - Oct 21, 2020 om 12:46
149 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder TV abonnement isdit net mogelijk dan zul je een Televisie abonnement moeten afsluiten.

Wat wel ook mogelijk is om via een laptop of pc via een google chrome cast (dongel) naar Foxsport te kijken. Hier heb je alleen internet voor nodig. de chromecast sluit je aan op  je televisie op een HDMI ingang en koppelt je laptop en pc dan met de chromecast zodat de beelden van je laptop en of pc door gestuurd worden via wifi.

ne
door neodutchio - Oct 21, 2020 om 12:52
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Bij een tv abonnement heb je ook een tv nodig. En bij een auto wielen. Bij een mobiel abonnement een mobieltje. Allemaal koppelverkoop, het is toch een schande.

he
door henry1942 Oct 26, 2020 om 13:48
100 Antwoorden / 28 Vragen

wat een onzin.... Als ik een tv abb. afsluit vraagt niemand mij of ik een TV heb.
Ik kan ook een mob. abb. afluiten zonder mobieltje.
Kan een auto zonder wilen kopen, ( bij loper bjv. )

ne
door neodutchio Oct 26, 2020 om 18:21
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Zonder een tv heb je niets aan een tv abonnement. Zonder mobieltje ook niets aan een mobiele overeenkomst.
Fox sports biedt geen mogelijkheden om enkel online te kopen.

zoom1
door zoom1 - Oct 21, 2020 om 15:54
40 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Mvang,

Toevallig was er gisteravond bij Mr. Frank Visser, wordt U al geholpen? (SBS6) de koppelverkoop onderwerp van een kwestie. Hier ging het om bewoners van een seniorenflat (60+) die werden gedwongen bij het huurcontract ook een abonnement voor een alarmeringssysteem te nemen à € 16,- per maand. Een aantal bewoners hadden dit alarmeringssyteem niet nodig en wilde van het abonnement af. Ze vonden het koppelverkoop. Mr Visser legde uit dat koppelverkoop alleen is toegestaan volgens de wet, als die koppeling allerzins redelijk is. In bovenstaand geval vond hij het wel redelijk, aangezien het 60+ appartementen waren waar men speciale voorzieningen t.b.v. de personenalarmering had aangebracht. Uiteraard konden de mensen het aan de rechter voorleggen, maar de kans was klein dat ze zouden winnen, en je zou sowieso al snel €600,- kwijt zijn voor de rechtzaak.

Wat Fox sport betreft, vraag ik me af of de koppelverkoop redelijk is, want ze bieden hun dienst ook via internet aan. En veel mensen kijken tegenwoordig geen gewone tv meer, maar tv via internet, vaak op de telefoon.. Bij de diverse providers kun je ook alleen een internetabonnement nemen. Ik weet niet of Fox Sports daar genoegen mee neemt of met een (KPN) telefoonabonnement met internet?. Om Fox via internet te kunnen kijken heb je immers een internet abonnement nodig.
Neemt Fox sport geen genoegen met alleen een internet abonnement zou je de zaak aan de (kanton) rechter kunnen voorleggen, maar dat gaat dan dus ook geld kosten. Zeker als je de zaak verliest.  Ik hoop dat deze bijdrage helpt.

rj
door rjw Oct 21, 2020 om 16:50
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou niet weten op basis van welke wet een rechter dit kan verbieden. Het aangeboden product van Foxsport is kijken via televisie met als extraatje dat je het ook via internet kunt kijken. Hoe meer verschillende opties je wilt gaan leveren hoe ingewikkelder de back-end en bedrijfsprocessen worden. Want als je kunt kiezen voor alleen kijken via internet, zijn er ook weer mensen die minder willen betalen omdat ze alleen via tv willen kijken. Of mensen die alleen maar 1 sport willen zien en niet de ander dingen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 26, 2020 om 15:02
2055 Antwoorden / Vragen

Volgens mij mag je Fox kijken via ieder medium dat je maar wil, mits je iemand kan vinden die het wil hosten. Geen host geen uitzending. Op dit moment hosten verschillende TV providers Fox sport en wordt een andere optie niet aangeboden. Waar niet is verliest de keizer zijn recht.