to
door tom0032 6 mrt. 2012 om 11:27
Vrije tijd & tuin

Korting Efteling via AH: aanbetaling kwijt

Vorig jaar hebben wij bij de AH gespaard voor korting op vijf kaartjes voor de Efteling. Daarna hebben we bij de AH de kaartjes met korting gekocht. Het bedrag dat we hebben betaald is rond de 100 euro. Echter de de kaartjes met korting konden slechts tot 1 november 2011 gebruikt worden. Dat zijn we vergeten.

Om deze reden hebben we de Efteling gevraagd om de verkregen korting bij te betalen zodat we met het gezin alsnog met 5 normale hele kaarten naar de Efteling konden gaan. Leek mij een alleszins redelijk voorstel.

De Efteling is echter niet bereid om mee te werken omdat dit niet in hun beleid past. Alleen bij ernstige familie-omstandigheden wil zij meewerken. Een en ander heeft de Efteling per email aangegegeven.
Ook de AH heb verzocht om mee te helpen aan een oplossing.

Mijn voorstel om de misgelopen korting alsnog bij te betalen is mijn inziens redelijk. Want nu ben ik € 100,- kwijt zonder daarvoor wat terug te krijgen.

Hoe kan ik nu verder handelen?
Graag uw advies.

5197 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - 6 mrt. 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook de "kortingscoupons" hebben een eindgeldigheidsdatum. Dus als de Efteling niet meewerkt heb je botte pech. Volgende keer een alarm in je gsm zetten één maand vóór verlopen van een korting/kadobon.

Hoe kan ik nu verder handelen?

Uw verlies nemen, het is niet anders.

ve
door verwijderd - 6 mrt. 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik vermoed dat ik de vraag niet goed heb geformuleerd.
Om voor de korting in aanmerking te komen moet je vooraf een toegangsbewijs kopen van de Efteling. In dit geval 5 kaartjes met een totaal van ca 100 euro.
Dit bewijs heeft echter een beperkte looptijd.
Maar nu zou ik ook de 100 euro kwijt zijn?
Oftewel, als ik 50 kaartjes had gekocht zou ik 1000 euro kwijt zijn?

Nu heb ik begrip voor het feit dat mijn korting verlopen is. Daarom ben ik bereid de korting zelf te betalen.

Graag een reactie,

ve
door verwijderd - 6 mrt. 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Precies zoals je zegt: "Dit bewijs heeft echter een beperkte looptijd."

En als de Efteling zijn poot stijf houdt, is het jammer en helaas.

ve
door verwijderd - 6 mrt. 2012 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vrees dat je niets meer kan doen, ze zijn niet verplicht die verlopen kaartjes te accepteren. Maar het is wel enorm kinderachtig van de Efteling om niet wat meer coulance te tonen, u bent immers bereid het volle bedrag te betalen. Ze zouden kunnen voorstellen om bijvoorbeeld tot 1 april met bijbetaling alsnog de kaartjes te accepteren. In het voorseizoen is er immers weinig publiek. Misschien kun je dit voorstel doen. Zeg ook dat u op de kassa site staat met uw verhaal, het zou kunnen dat ze daar gevoelig voor zijn.
Succes!

ve
door verwijderd - 27 nov. 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tom0032 schreef op dinsdag 6 mrt 2012, 11:27: Vorig jaar hebben wij bij de AH gespaard voor korting op vijf kaartjes voor de Efteling. Daarna hebben we bij de AH de kaartjes met korting gekocht. Het bedrag dat we hebben betaald is rond de 100 euro. Echter de de kaartjes met korting konden slechts tot 1 november 2011 gebruikt worden. Dat zijn we vergeten.

Om deze reden hebben we de Efteling gevraagd om de verkregen korting bij te betalen zodat we met het gezin alsnog met 5 normale hele kaarten naar de Efteling konden gaan. Leek mij een alleszins redelijk voorstel.

De Efteling is echter niet bereid om mee te werken omdat dit niet in hun beleid past. Alleen bij ernstige familie-omstandigheden wil zij meewerken. Een en ander heeft de Efteling per email aangegegeven.
Ook de AH heb verzocht om mee te helpen aan een oplossing.

Mijn voorstel om de misgelopen korting alsnog bij te betalen is mijn inziens redelijk. Want nu ben ik € 100,- kwijt zonder daarvoor wat terug te krijgen.

Hoe kan ik nu verder handelen?
Graag uw advies.

ve
door verwijderd - 27 nov. 2012 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@vakarasa1: interessant die quote?

ve
door verwijderd - 27 nov. 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tom0032 schreef op dinsdag 6 mrt 2012, 11:27: Vorig jaar hebben wij bij de AH gespaard voor korting op vijf kaartjes voor de Efteling. Daarna hebben we bij de AH de kaartjes met korting gekocht. Het bedrag dat we hebben betaald is rond de 100 euro. Echter de de kaartjes met korting konden slechts tot 1 november 2011 gebruikt worden. Dat zijn we vergeten.

Om deze reden hebben we de Efteling gevraagd om de verkregen korting bij te betalen zodat we met het gezin alsnog met 5 normale hele kaarten naar de Efteling konden gaan. Leek mij een alleszins redelijk voorstel.

De Efteling is echter niet bereid om mee te werken omdat dit niet in hun beleid past. Alleen bij ernstige familie-omstandigheden wil zij meewerken. Een en ander heeft de Efteling per email aangegegeven.
Ook de AH heb verzocht om mee te helpen aan een oplossing.

Mijn voorstel om de misgelopen korting alsnog bij te betalen is mijn inziens redelijk. Want nu ben ik € 100,- kwijt zonder daarvoor wat terug te krij

Hoe kan ik nu verder handelen?
Graag uw advies.[/quote

Ikzelf heb een zelde ervaring : kaartjes zijn verlopen !!
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar deze strop kost mij 184,- Euro.
Ik wilde het hele gezin verrassen; met z'n 8-en incl. Opa & Opa.
Bij mij was gelukkig geen sprake van ernstige familie omstandigheden.
Gewoon te laat gezien dat de datum was verlopen.
Moet ik dan liegen om iets voor elkaar te krijgen ?

ve
door verwijderd - 27 nov. 2012 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

carola.83 schreef op dinsdag 27 nov 2012, 11:03: @vakarasa1: interessant die quote?


Moet wel.

ve
door verwijderd - 27 nov. 2012 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

vakarasa1 schreef op dinsdag 27 nov 2012, 11:06: Ikzelf heb een zelde ervaring : kaartjes zijn verlopen !!
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar deze strop kost mij 184,- Euro.
Ik wilde het hele gezin verrassen; met z'n 8-en incl. Opa & Opa.
Bij mij was gelukkig geen sprake van ernstige familie omstandigheden.
Gewoon te laat gezien dat de datum was verlopen.
Moet ik dan liegen om iets voor elkaar te krijgen ?


Vararasa,
Eerst op "quote" klikken, waardoor de quote in het "invoerveld" komt te staan. Klik dan maar één keer op enter voor de zekerheid. Dan Uw bericht schrijven. U kunt op "preview" klikken om te zien of het goed gelukt is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
Jabiswane - 17 sep. 2019 om 12:56
Auto & vervoer
Wil teveel betaalde parkeerkosten terugvorderen bij Parkmobile.

Wil teveel betaalde parkeerkosten terugvorderen bij Parkmobile.

Ben afgelopen vrijdag Vergeten parkeren stop te zetten of het stopzetten is niet gelukt in Amsterdam Centrum  waardoor de parkeerkosten bij Park mobiel behoorlijk zijn opgelopen. Krijg nu €15,- tegoed ter compensatie terwijl ik zeker €75,- teveel betaald hebt. Heb bewijs geleverd dat ik niet lang daarna heb getankt op de A2. Kan ik het teveel betaalde terug eisen van Park Mobiel?
Met vr ... Lees meer

Ha
Haarlem023 - 14 sep. 2019 om 19:38
Winkels & webshops

Wie heeft er ervaring met Drogist.nl

14 juni heb ik een bestelling geplaatst bij Drogist.nl voor ontbijtmuesli. Zij gaven aan dit voorlopig niet te kunnen leveren en gaven mij de optie de bestelling te annuleren en het geld terug te storten. Nu, na 3 maanden, heb ik ondanks meerdere toezeggingen nog steeds het bedrag niet ontvangen.
Het is geen mega bedrag (20,85)  maar het gaat om het principe. Lees meer

Da
Daan_81 - 16 sep. 2019 om 20:30
Huishouden & energie
Wie heeft er ook ervaring met dure en neppe ontstoppingsservice

Wie heeft er ook ervaring met dure en neppe ontstoppingsservice

Via www.ontstoppings-service.nl kwam iemand langs, kosten waren 360
euro voor 17 minuten werken. Het leek allemaal oké met juiste materialen en 2 maanden garantie. Een week later was de afvoer weer/nog steeds verstopt maar het telnummer is niet meer te bereiken via whatsapp of telefoon. En via het centrale telnr 085-1308789 wordt gezegd dat ze deze opdracht niet herkennen in het systeem?! He ... Lees meer