Fr
door FrankMee Jun 7, 2024 om 19:53
Vrije tijd & tuin

Maar 30% terugbetaling na annulering concert.

Een concert van zondag 7 juni in de Johan Cruyff Arena zou plaats vinden, is door een zakelijk conflict tussen de artiest en de organisator afgelast. Organisator betaald nu maar 30% van de ticketprijs terug en communiceert dat de rest bij de artiest geclaimd moet worden. Echter heb ik mijn tickets bij de organisator gekocht en niet bij de artiest. Kan deze organisatie dit zomaar maken. Zo niet, wat zijn de juiste stappen om te zetten om de gehele ticket prijs terug te krijgen?

2857 8 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 7, 2024 om 20:33
11706 Antwoorden / 51 Vragen
1

Wat staat er in de voorwaarden van de organisator mbt de verkochte kaarten? Welke verkoper is dat hier? Zonder deze naam kan ik niets vinden.

rj
door rjw - Jun 7, 2024 om 21:26
3360 Antwoorden / 5 Vragen
1

Uiteraard moet de organisator 100% terugbetalen. Maar aangezien die niet een grote als Livenation is bestaat de kans dat ze failliet gaan als ze dat doen en je helemaal niets meer krijgt. Accepteer de 30% en leg een claim meer voor de rest. Wat ik heb begrepen is dat ze daar nog over aan het onderhandelen zijn met het management van deze nepartiest. Het is niet de eerste keer dat deze man zijn fans laat barsten. 
Een vorige keer kwam hij ook al niet opdagen in, als ik het goed heb, de GelreDome.

marita5
door marita5 - Jun 7, 2024 om 22:18
11642 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Frankmee , 

Ik heb een kaartje voor een evenement gekocht . Nu is het afgelast . Krijg ik mijn geld terug ? 

U hebt recht op uw geld terug. De organisator kan u ook een ander aanbod doen, bijvoorbeeld voor een andere datum. U hoeft hier niet mee akkoord te gaan. Hoeveel geld u terugkrijgt, hangt af van waar u het kaartje kocht.

Kocht u het kaartje bij de organisator of het officiële verkooppunt?

Dan hebt u recht op het volledige bedrag terug, inclusief de betaalde servicekosten. Ook als de verkoper in de voorwaarden zegt dat hij deze niet terugbetaalt.

Hoe vraag ik mijn geld terug?

Neem contact op met de ondernemer. U kunt bellen met de klantenservice, een e-mail sturen of het contactformulier invullen op de website. Vraag uw geld terug of probeer samen een andere oplossing te vinden.

Wil de ondernemer het probleem niet oplossen? Schrijf dan een brief of e-mail. Gebruik onze voorbeeldbrief:

 
Lees ook hier , 

https://www.parool.nl/kunst-media/fans-burna-boy-krijgen-maar-30-procent-terug-van-hun-kaartje-voor-gecancelde-show-in-amsterdam~b4ab02ec/

https://www.bonbonentertainment.nl/burnaboy/ 

https://www.funx.nl/news/entertainment/3391429c-7a93-4ae0-b7bf-79d42de4e059/burna-boy-cancelt-concert-arena

Fr
door FrankMee - Jun 7, 2024 om 23:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Bedankt hier staan heel nuttige adviezen bij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 8, 2024 om 01:59
1863 Antwoorden / 32 Vragen
1

Geachte Frank,

Om welke artiest gaat het?

Mabelle
door Mabelle Jun 8, 2024 om 06:53
581 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wordt hier een paar keer genoemd. Maar de vraag is al prima beantwoord door Marita. Foto's hoef je ook niet meer te vragen.

@q
door @qwerty@ Jun 10, 2024 om 16:35
88 Antwoorden / 1 Vragen

Ja.....in de links te vinden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 10, 2024 om 20:28
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Ik las erover heen....;<))

1paul
door 1paul - Jun 8, 2024 om 08:50
3306 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee hoor de organisator moet het betalen, stuur deze een brief en/of mail met daarin een betaaltermijn, bijvoorbeeld 15 dagen, stel daar ook in dat als u het bedrag niet binnen deze termijn ontvangen heeft dat u uw vordering uit handen geeft aan een deurwaarder en dan laat u deze de afhandeling verder doen..

rj
door rjw Jun 8, 2024 om 11:36
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Het is een relarief kleine organisator die waarschijnlijk (nu) niet 100% aan iedereen kan terugbetalen. Het is sowieso een eigenschap van dit soort bedrijven dat er weinig vermogen in zit. Ze hebben geen gebouwen, geen voorraden, geen spullen etc..

Uiteraard heb je gelijk met jouw suggestie, maar als dat voor een faillissement zorgt heb je niets. Of een deel van de klanten krijgt 100% en de rest niets. Ik zou ze nog even tijd gegen om je restant via het management van de artiest te krijgen. Vorderen kan altijd nog.

1paul
door 1paul Jun 8, 2024 om 13:45
3306 Antwoorden / 0 Vragen

RJW, deze "kleine" organisatie moet op hun beurt gaan vorderen bij de artiest en daar heb je als klant weinig mee van doen, mochten ze failliet gaan dan is de curator aan zet om dit te gaan doen en dan kan het ze wel eens (veel) meer geld gaan kosten!!

@q
door @qwerty@ - Jun 10, 2024 om 16:37
88 Antwoorden / 1 Vragen
1

"Een concert van zondag 7 juni" ? 7 juni was toch vrijdag ?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 10, 2024 om 20:29
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Scherp van u....

ze
door zeemannetje - Jun 11, 2024 om 14:32
131 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij de organisator. Dat die zijn conflict met de artiest op jou en je medekaartjeskopers wil afwentelen klopt niet. Dat moet hij met de artiest regelen, desnoods via een rechter. Heb jij niets mee te maken, je hebt je kaartje bij hem gekocht en daar moet je zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Re
ReeNee - Sep 18, 2024 om 11:57
Huishouden & energie

Klacht over Ista

Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer