sh
door sharkie Jan 7, 2005 om 23:57
Vrije tijd & tuin

Moe van het gezeur

Hallo,

Gaat t tegenwoordig niet meer om de kwaliteit van de muziek, i.p.v het uiterlijk!! Het stort me echt dat mensen alleen nog maar voor uiterlijk gaan!! Zelf ben ik al jaren fan van de band Hanson..maar zodra ik dat zeg beginnen mensen altijd te lachen en krijg ik de opmerking dat het (vroeger) net meisjes waren!! Is dit nu echt belangrijk! Behalve fans weet niemand wat voor muziek hanson tegenwoordig maakt, er is geen playback nodig hoor bij deze band!!Het is denk ik 1 van de weinige bandjes die hun eigen muziek schrijft, componeert en live brengt op het podium! Bands als deze worden in Nederland nooit gewaardeerd, en dat vind ik best jammer!

Ik ben benieuwd of meer mensen mijn mening delen.

Groetjes.

Sharkie

920 6 Rapporteer

btalman
door btalman - Jan 8, 2005 om 00:25
280 Antwoorden / 0 Vragen

Sja, ehm wat valt hierop te antwoorden. ik ben het met je eens dat er
alleen maar top40 bandjes gedraaid worden en de rest taboe is, alsof de
muzieksmaak van nederland met de week verandert! Volgens mij is het
iets wat zichzelf in stand houdt, houd je niet van de laatste muziek
dan val je buiten de boot, dus houdt eidereen van de laatste muziek.
Terwijl je gewoon moet respecterenw aar een ander van houdt, houd
bijvoorbeeld totaal niet van frans bauer, maar half nederland doet dat
wel en dat mogen ze, daar ga ik niemand om uitlachen. Het lijkt wel of
deze trend is ingezet toen radio 3fm vercommercialiseerd werd, op geen
enkele nederlandse zender was meer 'normale' niet top40 muziek meer te
horen! Ben nu grote fan van studio brussel, als je dit niet op de kabel
kan ontvangen, check www.stubru.be voor de livestream,

Bram

tica
door tica - Jan 8, 2005 om 10:18
14 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een eeuwenoud probleem. Onze ouders vonden onze muziek slecht, wij mopperen over de nieuwe opkomst van bandjes, zo zal dat altijd gaan. Wel jammer dat er op radio en tv veel van 'hetzelfde' te zien en horen is. Maar waar de massa van houdt verkoopt! We moeten allemaal respecteren dat iedereen zijn eigen mening heeft en daar verder niet zo moeilijk over doen. Gelukkig zijn we tegenwoordig allang niet meer afhankelijk van radio, leve de opkomst van bijvoorbeeld mp3! Ik neem mijn 'eigen' muziek gewoon overal mee naar toe.

gery
door gery - Jan 26, 2005 om 23:34
504 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb het gevoel dat de commerciele stations de muziekkeuzes op hun station afstemmen, dus we zullen waarschijnlijk nooit  Hanson horen met hun nieuwe single Penny & Me. En natuurlijk speelt tegenwoordig het uiterlijk mee... Helaas...
Ook nieuwe hits zoals van Hall & Oates (ja ze bestaan nog steeds) en Erasure, zal je niet horen op de NL zenders.

Ik ben echt een muziekfreak, dus hou ik alles bij, als ik dat niet doe, mis ik een hoop goeie muziek...
In bijvoorbeeld Amerika en Engeland draaien ze nog muziek 'zonder uiterlijk' Hier kunnen de NL commerciele stations nog een voorbeeld aannemen.

gery
door gery - Jan 26, 2005 om 23:35
504 Antwoorden / 8 Vragen

p.s. ik heb een eigen radiostation, klik op mijn naam....

cy
door cyke-82 - Feb 10, 2005 om 23:34
7 Antwoorden / 3 Vragen

Kwaliteit is nauwlijks nog te vinden, Zingen kunnen ze niet meer (allemaal electronisch/computer verbeterde cd's) Ik ben zelf van deze tijd, ik ben opgegroeid met het muziek van nu, maar mijn voorkeur gaat uit naar muziek van de jaren 70 en begin 80. Bands zo als Live en Kane maken nog wel goed muziek, muziek met goed geluid en passie. Maar ik irriteer me mateloos aan muziek van Eminem, Brainpower, 50Cent en dergelijke alleen maar een potje lullen en schreeuwen, en er komt niets in voor wat met muziek te maken heeft. Zelfde geld trouwens voor Britney Spears. Kan ook absoluut niet zingen.

Maar het slechte kwaliteit qua muziek zal niet snel veranderen zolang de commerciele zenders de macht hebben. Dus ik kan wel zeggen dat je hier een goed punt in hebt.

la
door laracroft - Mar 26, 2005 om 13:17
9 Antwoorden / 6 Vragen

ik ben het helemaal met u eens.

De tijd dat muziek op nummer 1 stond omdat het echt mooie liedjes waren is voorbij. Tegenwoordig gaat het alleen maar om het uiterlijk van de zanger/zangeres. En dan hoeft er niet eens meer mooi gezongen te worden. De teksten gaan vrijwel nergens meer over. De bandjes/groepen die echt hun best doen om een goed nummer te maken (en zelf ook de muziekinstrumenten bespelen) met een tekst die echt wat zegt komen zelden in de top 10. Erg jammer...