Id
door Idachar Mar 19, 2018 om 09:14
Vrije tijd & tuin

Muizenplaag

Mijn dochter woont in een flat met 2 kleine kindjes.sinds iets meer dan een half jaar heeft zij last van muizen. Hiervoor  is herhaaldelijk e woningbouw gebeld. En steeds krijgt zij te horen  dat het voor haar rekening is.ze. heeft van alles al geprobeerd .en hiervoor al veel geld uitgegeven.  Het probleem ligt ook zeker niet bij haar .Het komt bij een andere bewoner weg die de hygiëne  niet zo nauw neemt. Ook hiervoor is al vaak melding  gedaan.  Ik zou graag willen weten wat ik hier aan kan doen.  Zodat zij niet nog meer onkosten kwijt is.  Het allerbelangrijkste vind ik dat de kleintjes normaal op de grond moeten kunnen spelen en dat kan nu  niet. Wegens gezondheids gevaar. Want muizen dragen allerlei ziektes bij zich waar kinderen heel ziek van kunnen worden.

1586 5 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2018 om 09:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een muizenplaag is inderdaad voor eigen rekening. Maar ik weet niet waar zij dan zoveel geld aan uitgegeven heeft, want het belangrijkste is alle gaatjes dichtmaken en zorgen dat er voir due muizen niets te eten is.

Dus kijk rond verwarmingspijpen, afvoeren enzovoort. Eten in dichte trommels doen.

Id
door Idachar Mar 19, 2018 om 09:41
Antwoorden / 1 Vragen

Zij heeft geld uitgegeven aan muizenklemmen,  lokdozen  met gif,diervriendelijke muizenval. Niets helpt.alle kieren zijn al dicht gemaakt.
Maar nogmaals het probleem ligt ook niet bij haar .Zij woont zelf 3 hoog en de bewoner op 1 hoog is ontzettend smerig. Hier is al heel vaak de woningbouw voor gebeld door meerdere bewoners.  Maar er word geen actie ondernomen. Zelfs de gemeenschappelijke. Kelders zitten er vol mee. En al haar etenswaren zitten in kunstof bakken.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2018 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gif is zeer onverstandig met kleine kinderen. Maar als alles dicht is, kunnen de muizen niet binnenkomen.

Lees eens hier.

https://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/38099-muizen-een-muizenplaag-in-huis-wat-nu.html

ma
door maarten heest - Mar 19, 2018 om 09:52
463 Antwoorden / 0 Vragen

Als de overlast een probleem is wat bij meerdere bewoners voorkomt vanwege bouwkundige gebreken, is het geen probleem van uw dochter maar wel degelijk van de woningbouwvereniging. Zie hier. Dus ga gezamenlijk uw klachten op papier zetten en klop alsnog bij de woningbouw aan als dit het geval is.

panter22
door panter22 - Mar 19, 2018 om 09:59
6599 Antwoorden / Vragen

Hebben jullie als bewoners al met de bewoner gesproken waardoor de muizenplaag ontstaan is?
Wat is er met die bewoner aan de hand? Is het een verzamelaar en kan die het huis niet meer schoonhouden?
Kunnen jullie als buren helpen?
Lukt het allemaal niet, dan gezamenlijk als buren met de woningbouw overleggen.
Lees ook eens:
https://www.meldpuntongedierte.nl/plaagdierengids/muizen/muizenoverlast/muizen-en-buren

marita5
door marita5 - Mar 19, 2018 om 10:02
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Idachar ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.meldpuntongedierte.nl/wettelijke-kaders-en-verantwoordelijkheden