Nationale Postcodeloterij - Waar houdt het op?
Het lijkt er sterk op dat bij de Nationale Postcodeloterij de klantenservice wordt bemand door één (halve?) ongeïnspireerde FTE-er en er op de verkoopafdeling een paar honderd overijverige bonus-jagende gladjanussen die 24-7 aan het werk zijn.
Het is echt bizar dat zo'n organisatie nog steeds weg komt met een volledig doorgeslagen, overagressief en zwaar klantonvriendelijk beleid en daar kennelijk nog grof winst mee maakt ook.
Ik ben vrij skeptisch en daarmee behouden als het gaat om verkooppraatjes van dit soort bedrijven, maar november vorig jaar, op vrijdagavond een uurtje of half 9 wist een van de vele verkooptalenten die de Nationale Postcodeloterij rijk is me toch een lidmaatschap aan te praten. Het ging om een actie waarbij ze me verzekerde dat ik als ik het binnen 3 weken weer zou opzeggen, ik wel het gratis lot zou krijgen (die zou ik dan immers inmiddels al hebben ontvangen) maar géén lidmaatschapskosten zou hoeven te betalen.
In de praktijk vertaalde het zich ietsje anders. Ik heb nooit een lot ontvangen, wist ook niet of ik nu wel of niet lid was geworden en heb daarom, voor de zekerheid, binnen 3 weken toch maar die ondertekende opzegbrief verstuurd. Een week of 6-7 later bleek dat de lidmaatschapskosten evengoed van mijn rekening waren afgeschreven. Van de opzegbrief nooit iets vernomen, van het gratis lot ook niet trouwens.
Postcodeloterij gebeld: 'ja meneer, vervelend etc. uw opzegging is in elk geval wel doorgevoerd hoor, maar u kunt altijd een klachtenbrief opsturen natuurlijk'. Ik stuur een wederom keurig opgestelde en ondertekende klachtenbrief op, met als verzoek om het bedrag teruggestort te krijgen. Nu, maanden later, nog steeds geen reactie op gehad.
Ik heb het inmiddels opgegeven, die 21 Euro zie ik niet meer terug en heb ook nooit echt meegespeeld denk ik, want heb er niet één lot voor terug gezien.
Wat ik wel heb gezien zijn enkele grote enveloppen van Neerlands 'grootste goededoelenloterij' met daarin blitse felgekleurde teksten over winstkansen die ik echt niet mag mislopen en een bijgevoegd inschrijfformulier. Ook ben ik sinds november 3 keer gebeld door een collega-gladjakker van de dame van die bewuste vrijdagavond met de vraag of ik niet toch opnieuw lid wil worden. Na het tweede (zeer korte) gesprek heb ik direct via het belregister - dit komt aansluitend na zo'n telemarketing telefoontje - aangegeven niet meer gebeld te willen worden door de Nationale Postcodeloterij. Na afloop haal ik opgelucht adem, daar was ik mooi van af.
Wordt ik afgelopen week gebeld: 'Meneer, mag ik u even storen, ik heb namelijk een hele mooie aanbieding voor u...'
Goed, voor als je tot aan hier gekomen bent. Mijn discussiepunt is denk ik duidelijk: Wat vinden jullie nou van dit soort praktijken en zou hier niet iets tegen gedaan moeten/kunnen worden, want dit loopt echt de zogeheten spuitgaten uit!
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen en jullie mening hierover.
Het is even aandringen om een schriftelijke bevestiging einde deelname bij dit bedrijf los te peuteren, maar uiteindelijk is deze mij wel toegestuurd.
Ze blijven gewoon op allerlei manieren proberen mensen mee te laten spelen, of met meerdere loten mee te gaan spelen.Het gaat hun gewoon om de verdienste, en dit dan ook nog onder het mom dat ze heel veel goede doelen steunen.Laat ze dat overigens dan ook maar eens door harde feiten bewijzen.
Het betreft geen dienstverlening waarbij u recht heeft op service. Het hengelen naar deelnemers staat voorop. Gewoon een bikkelharde centenzaak.
[quote=druifje01 schreef op zondag 17 jul 2011, 18:58]Het betreft geen dienstverlening waarbij u recht heeft op service. Het hengelen naar deelnemers staat voorop. Gewoon een bikkelharde centenzaak.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het bij loterijen niet om de centen gaan, maar dat het dienstverleners zijn! Stond die deur al ver open, toen je 'm intrapte?
Gewoon niet meed doen met deze goede doelen loterijen, het isalleen maar het spekken van de bovenzijde van de leiding hiervan. Alsje leest wat de leiding hier aan salarissen overhoud dan is dit het goede doel wat voor hun de bedoeling is.
omdat ik moeite had om weer op de arbeidsmarkt terecht te komen, heb ik jaren geleden gesolliciteerd bij ''de annies'' ; dit is de benaming voor de meiden die voor de postcodeloterij gaan werken!!!!!
na een intensieve cursus van enkele dagen kreeg je te horen of je werd aangenomen ; de eisen waren uiteraard een goede verkoop, een zogenaamd target halen......
omdat ik verschrikkelijk eerlijk ben en dus niemand om de tuin kan en wil leiden waren mijn telefoongesprekken meestal erg prettig.
ondanks dat ik wist dat mijn gesprekken (en van alle andere medewerkers) konden worden afgeluisterd, was ik altijd erg duidelijk hoe alles ECHT in zijn werk ging en gaf meteen de benodigde gegevens door om op te zeggen na ontvangst van gratis lot.
feit was namelijk dat je inderdaad kunt opzeggen, maar de gegevens erg moeilijk te verkrijgen zijn. bovendien ging er minimaal een maand overheen voordat je de brief met benodigde gegevens om überhaupt op te kunnen zeggen ontving.
m.a.w. je zit minimaal 2 a 3 maanden vast aan abonnement!!!!
zoals te begrijpen, ben ik na enkele maanden ontslagen omdat ik niet voldeed en te weinig mensen iets aan had gesmeerd onder het mom dat ze een grote kans maakten om juist die week iets extra's te winnen.....pfffffffffffffff
deze loterij is er echt niet voor ons en alle goede doelen, maar enkel voor de oprichters!!!!!!
ga lekker op zoek naar een leuk doel waaraan je rechtstreeks iets kunt geven of iets voor kunt doen.
Ik wordt doodziek van die postcode-loterij.
Voornamelijk met hun leuke acties die in December plaats vinden.
Dan ontvang ik op mijn adres reclame troep , op naam van mijn ex man , die al 6 jaar niet meer op dit adres woont , en al 3 jaar is overleden.
Dit is zeer pijnlijk voor de kinderen.
Ik heb dit al menige malen doorgegeven , en de troep teruggestuurd , maar ze kunnen dit kennelijk niet in hun computer aanpassen.
WEG MET DE POSTCODELOTERIJ!
[quote=kaneeltje schreef op maandag 18 jul 2011, 13:03]Ik wordt doodziek van die postcode-loterij.
Voornamelijk met hun leuke acties die in December plaats vinden.
Dan ontvang ik op mijn adres reclame troep , op naam van mijn ex man , die al 6 jaar niet meer op dit adres woont , en al 3 jaar is overleden.
Dit is zeer pijnlijk voor de kinderen.
Ik heb dit al menige malen doorgegeven , en de troep teruggestuurd , maar ze kunnen dit kennelijk niet in hun computer aanpassen.
WEG MET DE POSTCODELOTERIJ!
U zou uw ex man kunnen aanmelden bij het overledenen register:
klik hier
tdehond
Bedankt voor de tip , ik had er nooit van gehoord.
Ik heb het direct aangemeld op die site.
Scheelt een hoop ergenis en verdriet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer