lottesanne
door lottesanne Jul 3, 2010 om 20:20
Vrije tijd & tuin

Online tv kijken

Wij willen graag buiten op de laptop live televisie kijken. Hoe moet je dit doen, via kanalenkiezer.nl komen wij niet veel verdfer

14919 21 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 3, 2010 om 20:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Kijk eens of dit wat is, weet niet of het bij jouw werkt, ik heb ziggo, maar heb niet ingelogd voor deze pagina:

Klik

Startpagina: KijkDirect

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 4, 2010 om 00:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Lotte,

Dat kun je met een DVB-T dongel (Free To Air) in je laptop, wanneer je niet al te ver van een DVB-T (Digitenne)zender (max. ongeveer 10 km.)woont of hoger in een flat.
Aldi heeft die soms en vorige week had een Aldi bij ons er nog wel één, mogelijk ook meerdere doch je moet er om vragen omdat het een oude aanbieding is. Afgeprijsd voor €15,--, compleet met antenne en afstandsbediening. Ze liggen daar in de afgesloten kooi in de winkel of in het magazijn.
KPN heeft ook wel zoiets, doch onbetaalbaar.....

Hardware ERror MAN.

PS.
Mooi plaatje van de ondergaande zon heb je. Voor mij is dat toepasselijk, gezien mijn leeftijd. Ben jij ook gepensioneerd?
Of ben je nog jong? Misschien is dan een opgaande zon beter op haar plaats.

H.

abarth
door abarth - Jul 4, 2010 om 10:05
845 Antwoorden / 19 Vragen

Aldi heeft volgende week een usb dvb-t tuner in de aanbieding.
Hierop kan je alleen ned1,2,3 en de regionale zenders ontvangen.
Met behulp van een lange coax kabel kun je gewoon je tv buiten zetten.
Ik gebruik hiervoor een tweede tv, werkt perfect.

lottesanne
door lottesanne - Jul 5, 2010 om 07:35
438 Antwoorden / 47 Vragen

Wat ik eigenlijk bedoelde is het volgende: de voetbalwedstrijden kon je live op Nederand 1 zien. Met dit mooie weer zitten wij liever buiten dan binnen. Om dan toch je favoriete programma's als Zeg ns AA te kunnen zien, wilden we ook live televisie gaan kijken. Nu krijgen wij dat niet voor elkaar. Bij de oplossing van Stacey kun je eigenlijk alleen het aanbod van de keuzepakketten zien. Bovendien staat RTL4 er niet bij.
@Hardware ERror MAN: ik vond dit plaatje gewoon mooi. Weliswaar ben ik niet de jongste meer, maar ik voel me ook beslist niet oud(er). Bedankt in elk geval.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 5, 2010 om 10:18
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Lotte:

Om RTL 4 en andere commerciële bagger te ontvangen heb je een abonnementkaart nodig om in de DVB-C DVB-S of DVB-T ontvanger te steken, zodat je ook nog betaalt voor die bagger. In een laptop heb ik nog niet zo'n kaartlezer gezien.

Een TV buiten zetten geeft vaak geluidsoverlast voor buren. Met een laptop kan het geluid gelukkig niet zo hard.

H.

erik008
door erik008 - Jul 5, 2010 om 11:52
1401 Antwoorden / 25 Vragen
abarth
door abarth - Jul 5, 2010 om 21:24
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op maandag 5 jul 2010, 10:18]@ Lotte:

Een TV buiten zetten geeft vaak geluidsoverlast voor buren. Met een laptop kan het geluid gelukkig niet zo hard.

H.

mijn tv kan ook zacht, en bij de echt spannende wedstrijden en mooi weer zit de halve buurt met de TV in de tuin.
Je hoort dan helaas wel de vertragingen tussen analoog en digitaal waardoor de ene tuin iets eerder juicht dan de ander

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 7, 2010 om 12:07
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ abarth:

Mooi dat jouw TV ook zacht kan, doch buiten wordt het geluid vaak harder gezet dan binnen waar het geluid tussen muren blijft.

Wij zouden er niet aan denken om iedereen mee te laten "genieten" aan het TV programma waar we naar kijken. Onze buren gelukkig ook niet, doch dat kan aan de buurt liggen waar wij wonen. Hier wordt de boel ook haast niet oranje gemaakt. Bij één buur slechts één dag als Nederland weer een ronde verder is en bij verjaardagen van echte "koninklijken"....

Binnen is het overigens koeler dan buiten, met extreme hitte, wanneer je deuren en ramen dicht laat zo gauw de buitentemperatuur hoger is dan de binnentemperatuur. 's Nachts de afzuigkap aan laten om de koele nachtlucht naar binnen te zuigen helpt ook om het binnen aangenamer dan buiten te houden...

H.

lottesanne
door lottesanne - Jul 7, 2010 om 12:54
438 Antwoorden / 47 Vragen

"Zeg ns AA" was toch oorspronkelijk van de Vara. Ook Jack Spijkerman zat vroeger bij de Vara. dit noem ik toch bepaald geen bagger.

himeros
door himeros - Jul 7, 2010 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nou als het je alleen gewoon om de wedstrijden gaat, dan kan je gewoon naar de website van de Nos.nl en dan naar livestream, dan kan je dus gewoon die voetbalwedstrijden of wielrennen of Tennis, volgen en heb je dus NIETS anders nodig, wel is het natuurlijk makkelijk als je WIFI hebt op je laptop dan zit je niet met een lange netwerkdraad.

Harrie Hagedoorn

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 7, 2010 om 13:21
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 3 jul 2010, 20:31]Hoi,

Kijk eens of dit wat is, weet niet of het bij jouw werkt, ik heb ziggo, maar heb niet ingelogd voor deze pagina:

Klik

Startpagina: KijkDirect

@stacey

Hey, bedankt Stacey! Dat is nog eens een handige link.

Groetjes, Wilma.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 7, 2010 om 13:24
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=erik008 schreef op maandag 5 jul 2010, 11:52]Ken je deze http://www.allekanalen.nl/

@erik008

Jij ook bedankt. Deze link kan ik ook goed gebruiken.

Groetjes, Wilma.

sophie2009
door sophie2009 - Jul 7, 2010 om 13:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb PC-TV van Pinnacle Media Centre op mijn laptop geinstalleerd. Kost ca. € 70,=.
Kun je op de meeste plaatsen tv kijken. Ik gebruik hem op de boot.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 7, 2010 om 13:27
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op woensdag 7 jul 2010, 12:07]@ abarth:

Mooi dat jouw TV ook zacht kan, doch buiten wordt het geluid vaak harder gezet dan binnen waar het geluid tussen muren blijft.

Wij zouden er niet aan denken om iedereen mee te laten "genieten" aan het TV programma waar we naar kijken. Onze buren gelukkig ook niet, doch dat kan aan de buurt liggen waar wij wonen. Hier wordt de boel ook haast niet oranje gemaakt. Bij één buur slechts één dag als Nederland weer een ronde verder is en bij verjaardagen van echte "koninklijken"....

Binnen is het overigens koeler dan buiten, met extreme hitte, wanneer je deuren en ramen dicht laat zo gauw de buitentemperatuur hoger is dan de binnentemperatuur. 's Nachts de afzuigkap aan laten om de koele nachtlucht naar binnen te zuigen helpt ook om het binnen aangenamer dan buiten te houden...

H.

Dit heeft niets met de vraag te maken.

ma
door mars - Jul 7, 2010 om 14:04
6 Antwoorden / 0 Vragen

De allermooiste oplossing om zowel in je tuin (moet je wel draadloos netwerk hebben) als op vakantie (moet je wel Internet hebben) live tv van thuis te kunnen kijken is met een Slingbox of een UTV-hub. Ik woon in het buitenland en heb 2 Slingboxen in Nederland staan bij familie en ik kan hier alle kanalen zien en ook zappen. Google maar is op Slingbox en UTV-hub. Werkt perfect !!

smetsers
door smetsers - Jul 7, 2010 om 16:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Er is een paar manieren:
JLC Internettv of Super Internet tv
Deze zijn vrij te downloaden

Gr A

er
door erky - Jul 7, 2010 om 16:54
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Lottesanne,

Om televisie te kijken via de laptop zijn er keuzes.
via de satelliet via - DVB-S
de kabel - DVB-C
digitenne - DVB-T
Je hebt voor elk soort een andere USB tuner nodig, door enkelen hier dongel genoemd. Maar als je een tuner hebt moet je ook nog software hebben om het te kunnen zien. Die software zit bij de tuner en het is leuk om in Windows via Windows Media Center een programma op te zoeken en te bekijken.

Er zijn wel wat nadelen die om de hoek kunnen komen. Het scherm van jouw laptop zou te weinig licht kunnen geven om prettig te kijken naar TV. Zeker in het zonlicht. Probeer dat maar eens uit. En de antenne's die geleverd worden bij (goedkope) DVB-T tuners zijn erg klein en leveren een erg zwak signaal op, zodat je uiteindelijk zit te kijken naar een beeld met erg veel onderbrekingen, blokken en dergelijke. Dat is iets te verbeteren door een digitenne antenne te kopen met interne versterking of een echte buitenantenne. Ik weet niet of KPN deze los verkoopt.

De DVT-C tuner zal je alleen kunnen gebruiken als je een lang verlengsnoer hebt van de huiskamer naar buiten.

Afhankelijk van de versie van Windows is de mogelijkheid tot gebruik van Windows Media Center aanwezig. Ik hoorde trouwens van een ander Media Center XBMC die gratis is en op Windows is te gebruiken als die van Microsoft er niet standaard op zit.

Succes!
Erky

ro
door ronronsen - Jul 7, 2010 om 19:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

met behulp van deze url http://nos.nl/wk2010/live/ kun je in ieder geval live wk voetbal volgen via je laptop
veel plezier

ha
door hannyhub - Jul 8, 2010 om 08:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten TV kijken kan als je een abonnement hebt van Ziggo. Ik heb dit (nog steeds @home)
Op het startscherm kun je rechtsbeneden klikken op: meer widgets, daarna links onder op: spotlight en teslotte sleep je het ikoon liveTV naar boven.
Voila: kies je kanaal, maak fullscreen en kijk TV

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 8, 2010 om 13:35
632 Antwoorden / 58 Vragen

@erik008

Gisterenavond heb ik het even uitgeprobeerd, liep als een trein!
Ik heb de link gelijk onder mijn favorieten gezet, nogmaals bedankt.

@hrdwerrorman off topic

No hard feelings hoor, ook jij geeft vaak handige antwoorden, waarvoor dank ;-)
(en ja, ik doe wel eens mutserig, dan doe ik mijn naam in elk geval eer aan)

Vriendelijke groet, Wilma.

lottesanne
door lottesanne - Jul 8, 2010 om 16:08
438 Antwoorden / 47 Vragen

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik weet nu in elk geval wat wel en wat niet kan.