de eelco
door de eelco Feb 23, 2016 om 15:10
Vrije tijd & tuin

Pneumatische boormachine weigert soms....

Mijn pneumatische boormachine weigert soms met de extra slagen die het mogelijk maakt om je boor eenvoudig de betonne muur in tegaan...
heb al op google gezocht maar kom er niet helemaal uit....
wil hem ook niet zomaar ff openmaken om te kijken wat er is ..
het is een bosch  gbh2-24 dfr....

2703 4 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 23, 2016 om 16:12
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Even ter correctie, het is een electrische boorhamer, pneumatisch gaat op lucht maar dat terzijde. Mogelijk is er iets mis met de omschakeling waardoor de klopinstelling niet geheel omgezet wordt. Dit is mechanisch in de machine en is met een beetje handigheid te kontroleren cq te herstellen. Moet hem dus wel ff openmaken. Kan wezen dat de nok wat afgesleten is.  Omschakelen mag alleen maar met uitgeschakelde machine maar dat wist u denk ik wel.

hutch
door hutch Feb 23, 2016 om 16:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Aan dat eerste dacht ik ook al. Soms staat die knop zelf niet helemaal goed en dan krijg je ook dit probleem.

de eelco
door de eelco Mar 23, 2016 om 14:22
607 Antwoorden / 92 Vragen

sorry voor de late reactie maar ik kom hier niet zo vaak meer.......bedankt voor de reacties....moet dus maar ff  gaan zoeken naar iemand  die hier verstand van heeft...

hutch
door hutch - Feb 23, 2016 om 16:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen
ma
door madras - Apr 7, 2016 om 17:50
45 Antwoorden / 14 Vragen

Al geprobeerd om het deel waar de beitel in geplaatst word goed schoon te maken en daar wat vet in aan te brengen.

Ma
door Mat Matheij - Apr 7, 2016 om 19:09
986 Antwoorden / 3 Vragen

Uiteraard moet een pneumatische boormachine dat doen waarvoor hij bedoeld is echter vreemd genoeg doen de onbekende vaak beter funktionerende merken het beter. Allereerst is van belang of de machine in de goede stand staat. Het vermogen is van belang maar niet zaligmakend. Kan uw machine alleen SDS boren aan en heeft U dan ook een professionele kwaliteit. Die is mogelijk belangrijker dan de boormachine. En die kunt U niet bij een bouwmarkt verkrijgen.
Mvrgr.