simsam
door simsam Aug 8, 2010 om 23:32
Vrije tijd & tuin

Postzegels

Wie kan mij een absoluut betrouwbare naam noemen van iemand die verstand heeft van postzegels en eerlijk is in de waarde te bepalen.

2840 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 08:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

simsam

Je zoekt een speld in een hooiberg!!!

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 09:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er dan echt niemand niemand meer te vertrouwen?

Die ene speld moet toch wel te vinden zijn?

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via internet zijn postzegelclubs te vinden die u mogelijk verder kunnen helpen, of bijv. naar een postzegelbeurs (zie internet) gaan? Wellicht meerdere taxaties laten doen en die vergelijken?

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar wat ik gelezen heb over postzegelsclubs, betaal je voor een taxatie en als je dan verschillende taxaties laat doen, wat betaal je dan daarvoor?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2010 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in de buurt van Purmerend woont weet ik een hele goede, daar koop ik ook mijn albums en supplementen. mail naar [edit redactie]

ve
door verwijderd - Aug 13, 2010 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Gorinchem zit een zaak "de klein"
dit zijn 2 oude mannen (vader en zoon) die al jaren in het vak zitten

succes

ve
door verwijderd - Aug 21, 2010 om 02:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht U dit willen weten omdat U de zegels wilt verkopen dan zou U ook naar een Postzegelveiling kunnen stappen ( lees bellen )
Zij komen bij U langs en doen een taxatie, op de veiling wordt de echte prijs bekend

ve
door verwijderd - Aug 21, 2010 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht U dit willen weten omdat U de zegels wilt verkopen dan zou U ook naar een Postzegelveiling kunnen stappen ( lees bellen )
Zij komen bij U langs en doen een taxatie, op de veiling wordt de echte prijs bekend

Op zich vind ik dit een heel goed idee, het is nl.tamelijk veel om overal mee naar toe te nemen.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd hoeveel zo'n taxatie aan huis kost, heeft iemand enig idee, of moet ik gewoon maar eens rond gaan bellen?
Ik ben in ieder geval heel erg blij met alle suggesties van iedereen.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben benieuwd wat u inmiddels heeft besloten daar ik ook op zoek ben naar een betrouwbaar manier van werken.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2011 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

simsam schreef op zaterdag 21 aug 2010, 08:18: Mocht U dit willen weten omdat U de zegels wilt verkopen dan zou U ook naar een Postzegelveiling kunnen stappen ( lees bellen )
Zij komen bij U langs en doen een taxatie, op de veiling wordt de echte prijs bekend

Op zich vind ik dit een heel goed idee, het is nl.tamelijk veel om overal mee naar toe te nemen.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd hoeveel zo'n taxatie aan huis kost, heeft iemand enig idee, of moet ik gewoon maar eens rond gaan bellen?
Ik ben in ieder geval heel erg blij met alle suggesties van iedereen.

Er zijn steeds minder verzamelaars, naar een postzegel veiling brengen is ook soms list en bedrog , er is in Weesp een grote betrouwbare veiling, maar je moet er rekening mee houden dat het meestal niets gaat opbrengen, er zijn maar weinig DURE zegels, mogelijk allleen Nederland voor 1940 is van waarde.
De rest is kilowaar en mogelijk niet meer dan 5 cent per zegel of nog minder.
zie http://www.cine3d.nl/zegelaars voor een overzicht

ve
door verwijderd - Feb 1, 2011 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

christin schreef op maandag 9 aug 2010, 23:17: Als je in de buurt van Purmerend woont weet ik een hele goede, daar koop ik ook mijn albums en supplementen. mail naar [edit redactie]

Handelaren is niets mis mee, maar je betaald altijd de hoofdprijs en als je wil verkopen is het ineens niets meer waar, er zijn steeds minder verzamelaars en steeds MEER aanbod.. dus 5 cent per zegels is goed betaald..
Alleen Nederland VOOR 1940 is van enige echte waarde...!
zie voor info http://www.cine3d.nl/zegelaars daar zijn de meeste zegels te koop voor 5 en 10 cent.. dus daar kan je niet veel verlies op hebben.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2011 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet niet dat tussen inkoop en verkoop veel kosten en rente verlies zit. En er ook nog aan verdiend moet worden om er van te leven. Ga eens naar een poszegel vereniging die weten meestal wel wat de echte waarde is.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2011 om 08:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk ook, dat een postzegelvereniging waarschijnlijk de beste optie is.
Ik heb er nog steeds niets mee gedaan, ik heb nog steeds twijfels, maar ik wil toch iedereen bedanken voor het meedenken.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2011 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

simsam schreef op woensdag 2 feb 2011, 08:06: Ik denk ook, dat een postzegelvereniging waarschijnlijk de beste optie is.
Ik heb er nog steeds niets mee gedaan, ik heb nog steeds twijfels, maar ik wil toch iedereen bedanken voor het meedenken.

Tja een postzegels vereniging heeft goed advies, handelaren zijn niet je beste vriend en verkopen je zegels die aan de achterkant plakkerresten hebben die er nooit meer afgaan, kijk maar eerst eens aan de achterzijde van een postzegels dan zie je meer over de kwaliteit als aan de voorkant. Gom dat is later aangegracht, en bij gebruikt moet de achterkant echt schoon zijn, als niet heeft die zegel geen waarden. Postfris daar is de achterkant heel erg belangrijk.
En dan de Catalogus, er zijn zegels die in verhouding met het aanbod veel te hoog staan, en dat gaat per serie dan 20 euro verschil opleveren.
Dus wil je verstandig verzamelen ga dan naar een postzegel vereniging.
Bij een handelaar die zijn winst moet maken kun je nooit winnen... alleen maar verliezen.. Het zelfde is als je de verzameling naar een veiling moet brengen,
die veilinghouder pakt aan beide klanten 20% ..tel uit je winst.
kijk maar eens op http://www.cineplex.nl/zegelaars en de links daar in , dan ga je begrijpen hoe het werkelijk zit. Er is heel veel zwendel in postzegels helaas..
Vooral de echt dure zegels als voorbeeld Nederland voor 1940...!
De nieuwe zegels van Nederland zijn al nagenoeg niets meer waard, 5 cent of 10 cent per stuk...maximaal..

ve
door verwijderd - Feb 2, 2011 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

danielleams schreef op maandag 13 sep 2010, 00:59: Ik ben benieuwd wat u inmiddels heeft besloten daar ik ook op zoek ben naar een betrouwbaar manier van werken.

Ga naar de vereniging op Hoop van Zegels in HAARLEM, daar zitten betrouwbare medeverzamelaars, of naar de Zegelaars in Diemen
zie de link http://www.cineplex.nl/zegelaars

Wil je een redelijk bedrag voor dure zegels verkoop die serie dan op een verzamels veiling bij een club, Wil je alles in 1 keer verkopen dan krijg je er
naar verhouding erg weinig voor, dus haal de dure series er uit verkoop die per serie en de rest is dan van geen waarde en kun je ineens verkopen voor de hoogste bieder (lees wat een gek er voor wil geven)

ve
door verwijderd - Feb 2, 2011 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vroeger zaken gedaan bij postzegelveiling leopardi in nijverdal
Kijk even op hun site www.leopardi.nl
Nederland van voor 1940 is pas interessant als de zegels postfris zijn dwz zonder plakkerresten en originele gom.
Het kan inderdaad zjn dat de verzameling niet veel voorstelt maar je weet het maar nooit.
Ook zijn er zoals eerder vermeld door andere mensen over wel postzegelvereningingen te vinden kijk maar eens op www.ivphilatelica.nl alwaar veel verenigingen zich verenigd hebben.
Ik hooop dat U er uit komt.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2011 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

malhy2 schreef op woensdag 2 feb 2011, 20:45: Ik heb vroeger zaken gedaan bij postzegelveiling i in nijverdal
Kijk even op hun siteNederland van voor 1940 is pas interessant als de zegels postfris zijn dwz zonder plakkerresten en originele gom.
Het kan inderdaad zjn dat de verzameling niet veel voorstelt maar je weet het maar nooit.
Ook zijn er zoals eerder vermeld door andere mensen over wel postzegelvereningingen te vinden kijk maar eens op www.ivphilatelica.nl alwaar veel verenigingen zich verenigd hebben.
Ik hooop dat U er uit komt.

http://www.ivphillica.nl/ wat is dat nu weer..
maar iedereen kan in zijn ongeving wel een vereniging vinden,
hoewel je daar ook enkele van hebt ...waar het een bende is...
zonder namen te noemen...

Er is maar 1 officieel orgaan en dat is http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Nederlandse_Bond_van_Filatelisten-Verenigingen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsch_Maandblad_voor_Philatelie

Van twee weet ik heel zeker dat het daar eerlijk toegaat en dat
is in Haarlem Op hoop van zegels die al 75 jaar \\

of langer bestaat http://www.op-hoop-van-zegels.nl/

en in Diemen
de Zegelaars
http://www.cineplex.nl/zegelaars
ze hebben er zelf een nalatenschaps commissie die gezamelijk gratis gaat helpen..! maar wel lid worden.... maar is 20 euro per jaar veel geld...ik dacht het niet

ve
door verwijderd - Feb 2, 2011 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

malhy2 schreef op woensdag 2 feb 2011, 20:45: Ik heb vroeger zaken gedaan bij postzegelveiling leopardi in nijverdal
Kijk even op hun site www.leopardi.nl
Nederland van voor 1940 is pas interessant als de zegels postfris zijn dwz zonder plakkerresten en originele gom.
Het kan inderdaad zjn dat de verzameling niet veel voorstelt maar je weet het maar nooit.
Ook zijn er zoals eerder vermeld door andere mensen over wel postzegelvereningingen te vinden kijk maar eens op www.ivphilatelica.nl alwaar veel verenigingen zich verenigd hebben.
Ik hooop dat U er uit komt.

http://www.ohvz.nl
op hoop van zegels in Haarlem heeft een nieuwe homepage...
De andere in Diemen werkt wel heb ik gezien.
http://www.cine3d.nl/zegelaars daar zijn er volgende week dinsdagavond om 7 uur in Diemen gebouw de Schakel te Diemen.

de oude is weg.