ve
door vesta Mar 1, 2011 om 19:42
Vrije tijd & tuin

Reader's digest:

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er al bang voor was...

Een tijdje terug bestelde ik een proefexemplaar van 'Het Beste'. De reputatie van Reader's Digest kennende, heb ik de voorwaarden extra goed gelezen. Die waren duidelijk: wanneer het nummer niet beviel, kon ik de in een later stadium te ontvangen acceptgiro retourneren met een kruis er op en de vermelding 'annuleren'. Ik was er niet helemaal gerust op... maar gunde Reader's Digest het voordeel van de twijfel.

Ik ontving het nummer van 'Het Beste', concludeerde dat het nog altijd niets voor mij is en wachtte de acceptgiro af. Op de dag van ontvangst heb ik daar een kruis doorheen gezet, met stevige letters daaraan 'annuleren' toegevoegd, het geheel in een envelop gedaan, gefrankeerd, gepost en gewacht op wat komen ging.

Heel lang hoefde ik niet te wachten, want deze week lag er al weer een exemplaar van 'Het Beste' op de deurmat. Dat is dus niet de afspraak.

Via de mail heb ik weer contact opgenomen met Reader's Digest, maar geen reactie gekregen. Ook heb ik nog een venijnige tweet verzonden. Geen reactie.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik eis namelijk een fatsoenlijke oplossing. Ik belazer geen mensen en ik wens niet belazerd te worden. Duidelijk? Ik denk van wel! Ik heb me gehouden aan de afspraken zoals die door Reader's Digest zijn voorgesteld, dan mag ik op zijn minst van die organisatie hetzelfde verwachten!

Het nummer van maart ligt hier klaar en ik ben zelfs bereid het te retourneren, mits dat kan zonder dat daar voor mij extra kosten aan verbonden zijn.

1452 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik hier voor een opzegbrief. Verstuur deze aangetekend met bewijs van ontvangst. De voorwaarden heb ik nog niet gezien, maar als nodig kom ik daar op terug. Groet, MG.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het nummer van maart ligt hier klaar en ik ben zelfs bereid het te retourneren, mits dat kan zonder dat daar voor mij extra kosten aan verbonden zijn.

Dat kan dus heel gemakkelijk.
Terug sturen aan afzender in dezelfde verpakking waarin u deze heeft ontvangen.
Uw adres even wegstrepen.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat niet om het versturen van dat nummer van het beste, het gaat om het abonnement waar ik nu aan vast zit en dat ik onder geen beding wil.
en daar zou ik onder uit kunnen door een kruis te zetten op de acceptgiro met de tekst 'annuleren'. hoewel ik dat gedaan heb, krijg ik dus toch weer een nummer toegestuurd.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vesta,

Het staat er inderdaad:

Na het gratis nummer ontvangt u ook nog een jaar lang Reader’s Digest voor de speciale welkomstprijs van € 24,50. Dat is 45% korting op de normale prijs van € 44,50. Indien u dit niet wilt, stuurt u de acceptgiro terug per post met de vermelding "annuleren".

Wat is wijsheid?
U hebt natuurlijk geen bewijs dat er iets geretourneerd is.
Dus toch een addertje onder het gras?
Ik zou voorlopig niet meer reageren en even afwachten.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

vesta

Stuur deze fraaie maar ******** uitgever een brief, waarin je stelt dat er geen sprake is van een overeenkomst en dat je derhalve niets meer van hun wilt ontvangen. Schrijf daarin ook dat je jouw rechtsadviseur zult inschakelen als zij persisteren.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben toch een tef. nr bij deklantenservice. Wel een 900 nummer maar dat was 3 jaar geleden dat ik ze daar belde en toen hebben ze me wel goed geholpen.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2011 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb een probleem met ze. Ik heb via de hyves games met een online enquete meegedaan.(zo kon je woudmunten krijgen) en heb overal ingevuld geen interesse, en ook de readers digest kwam langs maar heb ingevuld dat ik geen interesse had, ik ontving laatst zo'n blad van ze en heb het weggegooid (ondanks dat iets in me zei, zou je niet ff kijken of er een acceptgiro in zit of iets van een brief om te checken of je nu niet ineen lid bent ofzo). en nu heb ik een week later (ben op vakantie geweest) tussen de post een brief waarin ze me verwelkomen als nieuwe abonnee en of ik ff de acceptgiro die bijgesloten zat wilde betalen! ik heb er geeneens om gevraagd!!!!!. ik heb ze een mail gestuurd dat het abonnement niet klopt en dat ik me niet heb aangemeld en of ze in vervolg iets zorgvuldiger willen omspringen met pesoonsgegevens. ook ligt de enveloppe klaar om de acceptgiro met brief en een kruis met annuleren erop klaar om op de post te doen.

wat ik me dan afvraag over dit soort dingen he?!: ik bedoel als je blad nu zo slecht is dat niemand er graag abonnee van wilt worden. aub maak dan gewoon een GOED blad waar iedereen lid van wil worden dan hoef je niet over de rug van anderen geld te verdienen maar vinden abonnee's het zowaar leuk om je blad te ontvangen en er voor te betalen.

ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geeneens weet wat er in staat want het gaat regelrecht de prullenbak in alleen al om de sfeer die om de naam heen hangt. Wel heb ik altijd gedacht dat het over afslanken ging?? maar goed het zal vast een baggertjdschrift zijn aangezien ze ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen en dan dit soort flauwe verkooptrucs erop na houden. zielig echt zielig! Ik snap niet dat er geen wet is die dit soort praktijken verbied en korte metten mee maakt.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 05:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote Sasskia: ..."wat ik me dan afvraag over dit soort dingen he?!: ik bedoel als je blad nu zo slecht is dat niemand er graag abonnee van wilt worden"...

En dat er allerhande trucs voor nodig zijn om het blad te verspreiden!

Ja, precies! TRIEST gewoon!