gr
door grandad Nov 24, 2005 om 23:19
Vrije tijd & tuin

Rekening

in een resstaurant betaalde ik de rekening met een geschenkenbon

de rekening was 40,40 Euro en de bon was voor 50,00 euro

de bon was uit gegeven door dit restaurant

men vertelde mij dat ze geen geld teruggaven als je betaalde met  zo een bon

ook een tegoedbon zat er niet in

mijn vraag is zijn ze dit niet verplicht te doen volgens mij is dit tenslotte ook een wettig betaalmiddel

604 5 Rapporteer

je
door jessicaorl - Nov 24, 2005 om 23:54
36 Antwoorden / 3 Vragen

Er zal waarschijnlijk wel in de voorwaarden staan, dat geen geld geretourneerd zal worden.

Dat is met cadeaubonnen vaker het geval. In dat geval is het dus zaak, om de waarde van de bon volledig te besteden.

Ze zijn dus wel wettig betaalmiddel, maar als er dergelijke voorwaarden aan verbonden zijn en u daar kennis van het kunnen nemen, dan kunt u er dus weinig aan veranderen, helaas.

Jesse.

rooijm
door rooijm - Nov 25, 2005 om 09:23
62 Antwoorden / 6 Vragen

Als dit de officiële dinerbon betreft die bij meerdere restaurants te besteden is (verkrijgbaar bij o.a. ook VVV), moet het restaurant officieel die €9,60 terug betalen. U kunt hierop staan, want dan staat u in uw recht.

Betreft het een geschenkbon van het restaurant zelf, dan zal het ongetwijfeld inderdaad in de voorwaarden staan dat die niet gewisseld wordt.

jo
door joopwassink - Nov 25, 2005 om 13:20
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Wellicht een oplossing voor de volgende keer, welke ik zelf ook altijd hanteer: Koop 5 bonnen van 10 euro ipv 1 van 50.

ha
door hansyvonne - Feb 3, 2006 om 16:49
36 Antwoorden / 8 Vragen

klantenbinding is geen sterk punt van dat restaurant, en zeker niet klantvriendelijk. ik zou het in het restaurant luid en duidelijk hoorbaar voor de andere klanten kenbaar maken en daarbij ook laten weten dat het de laatste keer is dat ik er gegeten heb. je verteld het uiteraard ook aan vrienden en kennissen, een slechte  reclame dus voor die "toko".  hans

wi
door wippie - Feb 3, 2006 om 16:57
260 Antwoorden / 0 Vragen

Eten is allang koud geworden.