em
door emma1808 Jun 14, 2006 om 12:21
Vrije tijd & tuin

Verkeerde maat screen/zonnescherm

Mijn schoonouders hebben op het balkon een screen laten plaatsen, dit is gebeurt door een erkend zonneschermspecialist. Hij is zelf op komen meten en zei tegen hun dat het allemaal wel goed zou komen binnen 14 dagen. Nou 5 weken later hebben ze het scherm opgehangen, maar nu blijkt dat het scherm 20 cm te smal is. Ik heb zelf gebeld naar de persoon die het heeft opgemeten, en gezegt dat ie verkeerd heeft gemeten, maar hij zegt dat het zo besproken is met mijn schoonouders (resp. 85 & 74 jaar!! en geen verstand van dat soort zaken). Ze hebben helaas wel getekent voor ontvangst en betaald.

Mijn vraag is dus: Kan ik hier nog onderuit komen?

1072 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 14, 2006 om 12:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Of wel is hier sprake van een dienstverlening welke niet aan de gestelde verwachting voldoet,  nu de leverancier stelt dat hij fout heeft gemeten, wanprestatie te verwijten of wel kunt u vorderen dat alsnog een wel met juiste afmetingen scherm wordt geplaatst. Ik sluit niet uit dat het koipen van een zonnescherm ook kan worden gezien als een consumentenkoop en dan zijn de regels nog sterker. Kijk allereert eens bij www.staiksterk.nl en u ziet veel meer verwijzingen die mijn advies ondersteunen.

Komt u er mondeling niet uit, dan de leverancier per aangetekend schrijven, door uw ouders te ondertekeken in gebreke stellen en vervanging vorderen. Vraag gelijktijdig naar de procedure van zijn branchevereniging nu u stelt dat hij erkend is.

Succes

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 14, 2006 om 12:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ps onder meer art 6:74, art 75 (boek 6 Burgerlijk Wetboek) art 7:17 en art 18 met name lid 3 5Boek 7 BW)

hutch
door hutch - Jun 14, 2006 om 15:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Emma,

wat is er dan precies besproken? Indien niet met uw schoonouders is besproken dat de screen (om wat voor een reden dan ook) 20 cm smaller zou worden gemaakt, dan is deze 'specialist' volledig verantwoordelijk. Uw schoonouders hebben getekend en betaald, daarmee hebben zij volledig aan hun verplichtingen voldaan.

Nu nog de wettelijke verplichting van die 'specialist' en die bestaat uit het (opmeten) en leveren van de juiste screen.

Gr. Hutch

tonnieboy
door tonnieboy - Jun 15, 2006 om 08:15
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Reactie van de leverancier slaat helaas nergens op en dat zou ieder weldenkend mens ook moeten kunnen begrijpen. Een screen wordt geplaatst om de zon te weren en een niet passend screen voldoet dus niet aan de gestelde verwachting. Zij hebben het hem zelf laten opmeten en dus is hij toerekenbaar tekort geschoten. Nieuwe screen laten leveren en als hij niet wil meewerken de zaak voorleggen aan een gerechtsdeurwaarder die in een simpele kantonrechterprocedure tegen geringe kosten de zaak kan beklinken.

em
door emma1808 - Jun 19, 2006 om 08:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben een e-mail gestuurd (is wel gelezen, maar geen reaktie op gehad). Maar een familielid die voor z'n pensioen ook in de zonwering heeft gezeten, heeft gebeld naar de installateur en die heeft z'n woordje gedaan, en nu komen ze het probleem verhelpen deze week. Dus we zijn benieuwd.

door 4409 - Jul 14, 2006 om 20:14
2 Antwoorden / 2 Vragen

als uw ouders een scherm van bijv. 4 mtr.breed hebben gekocht dan moet hij ook 4 mtr.zijn. Dus niet de breedte van het doek, maar de breedt van het hele scherm. dus incl. de zijkanten. zoniet, dan heb je een te smal scherm en dus niet gekregen waarvoor u getekend heeft. marco

zo
door zonwering - Mar 3, 2009 om 17:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

ze hebben recht op een nieuwe  t bedrijf moet ook t risico van t vak pakken zeer laf

vladja
door vladja - Mar 3, 2009 om 17:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Deze vraag is 2,5 jaar oud