ja
door jannekejansen Jan 17, 2011 om 15:43
Vrije tijd & tuin

Verlenging abonement

Ben vergeten mijn 10 wekelijks abonement van donald duck op te zeggen.
Dan krijg je automatisch een JAARABONEMENT.
Staat ook wel in de kleine lettertjes, die ik niet gelezen heb.
Maar er bestaat bij de donald duck ook een half jaar abonement.
Vind het eigenlijk ook nog oneerlijk.Waarom ze dan perse met jaarabonement moeten verlengen.
Dat is gewoon een geldkwestie, veel mensen zullen wel vergeten, dan hebben hun weer mooi een jaarabonement verkocht.
Kan ik hier nog onderuit? Geld is al van de bank.
Zal wel niet.
Maar mag dit zomaar verlengd worden met jaar, terwijl ook half jaar abonement bestaat???
vind ik geen reclame voor het blad.

861 12 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jan 17, 2011 om 15:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat mag, u had inderdaad moeten opzeggen, hier leeft de drukker van het abonnement van enerzijds mensen die het een leuk blad vinden en dus abonnee worden, anderzijds mensen die het vergeten. Staat er op de aanmelding dat dat bij 'niet afmelden' het een jaarabonnement wordt dan zit u daar inderdaad aan vast, helaas pindakaas dus.

pino123
door pino123 - Jan 17, 2011 om 15:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dat er ook een halfjaar abonnement wordt aangeboden staat hier los van.

mahadma
door mahadma - Jan 17, 2011 om 15:55
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als u er aan het einde van deze rit af wil zijn, moet u wel bijtijds een opzegbrief versturen, noteer de datum op uw kalender/agenda, wanneer deze brief (en dan een maand eerder) ontvangen moet zijn zijn Ome Donald.

quantas
door quantas - Jan 17, 2011 om 15:55
670 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom oneerlijk, zullen we het verhaal eens omdraaien U leest niet dus bent u zelf fout niet de ondernemer.

Uiteraard kan je dan zeggen ja half jaar kan ook, ja en andere klanten vinden weer een jaar ergens moet je een middenweg vinden als ondernemer.

Zou de ondernemer het na 10 weken stoppen indien geen reactie van de consument krijgt ie dat weer naar zijn kop want ja ik had toch niet gevraagd om te stoppen.

Consumenten die niet kunnen of willen lezen moeten dat achteraf niet af lopen schuiven.

Er is 1 man schuldig dat is degene die niet wil of kan lezen.

tdehond
door tdehond - Jan 17, 2011 om 16:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Nu nog mag een abonnement volgens de wet met maximaal 12 maanden stilzwijgend worden verlengd zonder dat tussentijds kan worden opgezegd.
Bron: KLIK

Ik raad aan schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging op te zeggen. Kopie briefa + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
In brief ook uw toestemming tot automatische incasso intrekken per einddatum overeenkomst.

Zoals Mahadma aangeeft: zet het in uw agenda o.i.d.

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2011 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jannekejansen,

.....Vind het eigenlijk ook nog oneerlijk.Waarom ze dan perse met jaarabonnement moeten verlengen.....

Nee, dat is NIET oneerlijk. Dat staat in de voorwaarden.
Zoals je zelf al aangeeft:
.....Staat ook wel in de kleine lettertjes, die ik niet gelezen heb.....
Dus wie is er hier nu 'fout'?
Zou dus nu maar vast het abonnement opzeggen, dan kun je het niet vergeten.

Met vr.gr.

nltrotter
door nltrotter - Jan 20, 2011 om 14:55
24 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom denkt U dat de Donald Duck zoveel abonnees heeft?? :-)

ja
door jannekejansen - Jan 22, 2011 om 09:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor de reactie's, heb nu alvast opgezegd, en heb mailtje van d duck terug,
Dit mailtje bewaar ik.

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2011 om 09:31
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@jannekejansen, print de betreffende mail uit en stop deze print bij je ordner/administratie. Je pc kan ooit een storing krijgen, dit hoop ik niet, maar dan heb je nog wel een bewijs. Groet, MG.

tdehond
door tdehond - Jan 22, 2011 om 09:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.

Beter. Neem geen genoegen met een e-mail maar vraag dringend om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst en doe deze in een map met overeenkomsten en schriftelijke bevestigingen overeenkomsten.

quantas
door quantas - Jan 22, 2011 om 10:06
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dat beslist de consument niet dat beslist de ondernemer.
TS geeft aan dat ze de email gehad heeft dus is gewoonweg de kous af.

De email wel uitprinten evt maar eisen om een schriftelijke bevestiging is gewoonweg onnodig je hebt het bewijs immers al binnen.

Waarom maken mensen het altijd moeilijker dan het is.

=tdehond schreef op zaterdag 22 jan 2011, 09:47: @ t.s.

Beter. Neem geen genoegen met een e-mail maar vraag dringend om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst en doe deze in een map met overeenkomsten en schriftelijke bevestigingen overeenkomsten.

birdies
door birdies - Jan 22, 2011 om 10:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 22 jan 2011, 09:47]@ t.s.

Beter. Neem geen genoegen met een e-mail maar vraag dringend om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst en doe deze in een map met overeenkomsten en schriftelijke bevestigingen overeenkomsten.

Wat een onzin! Een mail is tenslotte ook een schriftelijke bevestiging! Of je die nou via de post of de mail krijgt, what's the difference? Zoals al gezegd, even uitprinten en opbergen, klaar.