he
door hetty1964 Oct 18, 2017 om 16:43
Vrije tijd & tuin

Viagogo

Afgelopen zondag ( 15-10) twee kaartjes gekocht bij Viagogo voor de Harlem Globetrotters.  ( 8 april 2018) Achteraf gezien hadden wij beter moeten opletten.
Viagogo is een doorverkoopsite. Dit zie je niet als je site opent. Wij hebben twee kaarten voor 242 euro, terwijl wij, als wij het gewoon bij ticketmaster hadden gekocht 64 euro betaald zouden hebben.
Wij hebben hierover contact gehad met de klantenservice van Viagogo. Zij geven aan de orginele prijs aangegeven staat. Dit is echt niet het geval. Wij zagen de officele prijs pas, toen wij de gekochten "te dure"kaarten konden downloaden. Daarnaast voeren de ze druk echt op door aan te geven dat je maar 7 minuten de tijd hebt voor de betaling, omdat anders de verkoop niet doorgaat. Ook dit is echt niet waar, want bij Ticketmaster zijn nog meer dan voldoende kaarten beschikbaar.
Inmiddels contact gehad met onze rechtsbijstand. Het advies van Viagogo is om de kaartjes zelf ook door te gaan verkopen, maar ja, dan blijven wij deze praktijken zelf in de lucht houden en dat willen we niet. Wij voelen dit echt als Fraude.
Viagogo geeft aan het geld niet terug te kunnen betalen, maar om ons tegemoet te komen, hebben wij een vocher ontvangen van 25 euro, te besteden bij Viagogo. Alsof wij hier ooit nog kaartjes gaan kopen
In Belgie loopt al een rechtzaak tegen Viagogo, tegen de belachelijke hoge verkoopprijzen.
Wat kunnen wij nog doen om deze praktijken te stoppen! Kan kassa hier een rol in betekenen, in ieder geval willen wij iedereen waarschuwen om geen kaartjes te kopen bij Viagogo, je betaald het drie of viervoudige van de normale prijs.

3562 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 18, 2017 om 16:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kassa zal hier geen rol (meer) in willen spelen. Het is al vaker aan de orde geweest. U weet zelf ook dat het een best verdienmodel is van Viagogo. Tevens: er wordt al heel lang gewezen dat men kaarten langs de officieele kanalen moet kopen. Zoals u weet: veel voordeliger en betrouwbaar.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2017 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik Viagogo op Google intik, staan zij bovenaan met Adv. ervoor. Dat betekent advertentie.

Die doorverkoopsites zijn al ik weet niet hoe vaak op tv in consumenten programma’s behandeld.

En zij worden dus juist in stand gehouden door u. Maar u hebt daar blijkbaar ook niet naar gekeken.

Dus al dat waarschuwen heeft geen zin, want de mensen komen pas jammeren als het te laat is,

Gr
door Grunn1 Oct 18, 2017 om 19:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat er adv voor staat zegt niks. Logisch als je viagogo in Google intikt dat die site bovenaan komt te staan.
Als ik Opel Corsa in Google in tik komt de officiële Opel site bovenaan te staan met ook adv ervoor terwijl hier niks mis mee is.

marita5
door marita5 - Oct 18, 2017 om 16:56
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hetty1964 ,

n ieder geval willen wij iedereen waarschuwen

Hoe kunt u hier kaartjes kopen , terwijl het hele internet vol staat met klachten en dit een doorverkoop site is .

Lees hier waar u veilig tickets kunt kopen , en waar niet te kopen , klik op de rode regels .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/veiligticketskopen/

De Eerste Kamer , is ermee bezig ,

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/ticketwet-moet-woekerhandel-voorkomen/

boppe1943
door boppe1943 - Oct 18, 2017 om 17:05
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Hier is in de media al zo vaak aandacht aan besteed, jammer dat u dat niet wist. Hier een site met veilige aankoopadressen voor tickets: http://www.weetwaarjekoopt.nl/veiligticketskopen/

E
r is inmiddels een wetsvoorstel tegen deze malafide praktijken, lees: https://www.trouw.nl/opinie/stop-doorverkoop-te-dure-tickets~a61064536/

Cookies
door Cookies Oct 18, 2017 om 18:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Poeh, lekker snel: 7 jaar later wordt het eens in de EK behandeld   https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/31461_initiatiefvoorstel_jasper

boppe1943
door boppe1943 Oct 19, 2017 om 11:28
1129 Antwoorden / 98 Vragen

En dan nog, als die wet deze maand wordt aangenomen moet de koper achter z'n teveel betaalde geld aan. Wat zal dat weer een gedoe geven. Waarom die malafide praktijken niet gewoon verbieden!?

ne
door neodutchio Oct 19, 2017 om 11:50
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou het überhaupt wettelijk geregeld moeten? Als ik een nieuwe koffiezetter zoek kijk ik ook eerst waar ik die kan kopen en kies een winkel die mij aanstaat. Nooit lees ik hier verhalen dat mensen achteraf gaan klagen dat ze het achteraf ergens anders goedkoper konden krijgen. Voor boodschappen betaal ik bij de AH ook meer voor als bij de Jumbo. Als tickets gewoon op naam uitgegeven worden zijn deze doorverkoopsites ineens werkloos. Er is geen wet te verzinnen die bepaald hoeveel winst iemand mag maken en dat doorverkoopsites (voor welk product dan ook) illegaal zouden zijn.

Cookies
door Cookies Oct 19, 2017 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Waarom zou het überhaupt wettelijk geregeld moeten?.....De domme / luie consument moet nu eenmaal beschermd worden.

ne
door neodutchio Oct 19, 2017 om 13:14
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En achteraf gaan klagen dat er zoveel regeltjes zijn.

aurora1
door aurora1 - Oct 18, 2017 om 17:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voortaan beter opletten en iedereen waarschuwen want u behoort tot de mensen die dit genre bedrijven in stand houdt.
Heeft u de afgelopen 20 jaar geen tv gekeken, kranten gelezen enz. enz.enz.?
Op de website van die H. globetrotters staat heel duidelijk waar en hoe tickets te kopen: http://www.harlemglobetrotters.com/tickets

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2017 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan kassa hier een rol in betekenen,
Dat kun je wel vergeten.
Je had je beter moeten oriënteren! Er is al vaak genoeg gewaarschuwd voor al die niet-officiële verkooppunten.
Je rechtsbijstand zal je hier echt niet in bijstaan.
Maar blijkbaar had je het geld er voor over, want anders had je die kaarten niet aangeschaft. Nu maar hopen dat het verder geen problemen gaat opleveren.
Prettige wedstrijd!

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2017 om 18:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er is al zoveel aandacht aan dit onderwerp besteed door Kassa, Radar enz. enz. Geen hond blijkbaar die daar naar kijkt, want mensen blijven maar kopen bij tussenhandelaren. Hup even Googelen en het eerste het beste (in dit geval het slechtste) zoekresultaat aanklikken.

ne
door neodutchio - Oct 18, 2017 om 18:55
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Het zal u misschien heel gek in de oren klinken, maar zelfs uw supermarkt verkoopt zijn goederen tegen een hogere prijs als dat zij het ingekocht hebben. Daarmee maken zij winst. Er is geen wet die bepaald hoeveel winst iemand mag maken.

U houdt dit soort bedrijfjes in stand door te blijven kopen. Internet staat vol met waarschuwingen, maar mensen kijken pas nadat ze iets besteld hebben. In dit land hebben wij zat regels, de enige regel die u moet onthouden is kijken waar u wat koopt. Er hoeven natuurlijk geen regels te komen omdat mensen niet kunnen nadenken. Iedereen wil zelfstandig dingen kunnen doen, maar achteraf klagen dat ze iets gedaan hebben dat ze niet wisten.

gerbera
door gerbera - Oct 18, 2017 om 22:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wij hebben twee kaarten
Nu maar hopen dat ze niet geblokkeerd worden door het officiële verkooppunt.