ou
door oussoren Jan 4, 2012 om 21:48
Vrije tijd & tuin

Waarom is verlenging van verlopen HEMA Lekker Weg Bon zo duur

Verlopen HEMA Lekker Weg arrangement zo duur,bon van 32 euro moest ik 17.50 opnieuw betalen,ander rekenen 5euro!!

6473 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2012 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo oussoren,

Opnieuw betalen?

Uit de Algemene Voorwaarden:

geldigheid van de tegoedpas van een lekker weg arrangement

Vanaf de dag van uitgifte is de tegoedpas 1 jaar geldig, tenzij anders vermeld. De tegoedpas dient voor het einde van deze geldigheidstermijn te zijn ingewisseld bij een locatie naar keuze. Het is onder geen beding mogelijk de geldigheidstermijn te verlengen. Na het verlopen van de geldigheidstermijn vindt geen restitutie plaats.

Met vr.gr.

ta
door tanja1980 - Jan 10, 2012 om 23:40
7 Antwoorden / 1 Vragen

Bonnen waar geen datum opstaat, zijn wettelijk gezien onbeperkt geldig.
Een bon waar een geldigheidstermijn op staat (dit moet inderdaad minimaal 1 jaar zijn, dus hier hebben ze zich aangehouden) is wettelijk gezien 5 jaar geldig...
Volgens mij stonden er op die bonnen van de Hema geen afgiftedata...en dat is jammer...maar als je dus de de aankoopbon van de tegoedpas toevallig nog hebt....kan je gerust terug, want dan is de bon na aankoopdatum echt nog 5 jaar geldig.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2012 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tanja1980,

Je info klopt niet helemaal.

Volgens Consuwijzer:

Geldigheidsduur van een cadeaubon

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is. Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival. Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.

Met vr.gr.

st
door staats - Dec 28, 2013 om 11:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het raar dat als je iets gekregen hebt en daar staat geen data op en geen waarde dat het kan verlopen .

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2013 om 12:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=staats schreef op zaterdag 28 dec 2013, 11:46]Ik vind het raar dat als je iets gekregen hebt en daar staat geen data op en geen waarde dat het kan verlopen .

Dat kun je nu wel vinden, maar er zijn nu eenmaal regels.
Trouwens, even goed lezen!
Als er geen datum opstaat zijn bonnen ONBEPERKT geldig!!

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 12:37
11574 Antwoorden / 51 Vragen

Maar er is bij de tegenwoordige credit card achtige kadobonnen alleen digitaal te zien wat de aankoopdatum is. Je koopt ze "leeg", en zien er uitwendig exact hetzelfde uit als "geladen" met een alleen digitaal uitleesbare waarde. Dus de vraag die ik dan stel in dit draadje is: Als de kaart digitaal is, gaat de regel zichtbaar dan nog op? Je ziet het alleen visueel op de aankoopbon.

Cookies
door Cookies - Dec 28, 2013 om 12:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vanaf de datum van uitgifte is de tegoedpas 1 jaar geldig voor maximaal 1 activiteit van de waarde van de pas, tenzij anders vermeld. De vervaldatum kan op hema.nl/lekkerweg worden opgezocht door het kaartnummer in te voeren op de webpagina. Na invoer van het kaartnummer wordt de aanbodpagina getoond met alle informatie betreffende de locaties behorende tot het aangekochte lekker weg thema. De vervaldatum staat bovenaan de pagina weergegeven.

In geval van speciale lekker weg acties, waaronder maar niet uitsluitend winters logeren, geldt een afwijkende geldigheidsduur en staat de vervaldatum extra op de tegoedpas vermeld. De tegoedpas dient voor de vervaldatum te zijn verzilverd bij een locatie naar keuze. Het is onder geen beding mogelijk de geldigheidstermijn te verlengen.

******

Vreemd, dat topicstarter blijkbaar/schijnbaar wel kan verlengen.

Cookies
door Cookies - Dec 28, 2013 om 12:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Krijg nou wat: topic is al bijna 2 jaar oud.

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2013 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 28 dec 2013, 12:38]Krijg nou wat: topic is al bijna 2 jaar oud.

Inderdaad!

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 12:44
11574 Antwoorden / 51 Vragen

Uit de voorwaarden van de Hema:

geldigheid van de tegoedpas van een lekker weg arrangement
Vanaf de datum van uitgifte is de tegoedpas 1 jaar geldig voor maximaal 1 activiteit van de waarde van de pas, tenzij anders vermeld. De vervaldatum kan op hema.nl/lekkerweg worden opgezocht door het kaartnummer in te voeren op de webpagina. Na invoer van het kaartnummer wordt de aanbodpagina getoond met alle informatie betreffende de locaties behorende tot het aangekochte lekker weg thema. De vervaldatum staat bovenaan de pagina weergegeven. In geval van speciale lekker weg acties, waaronder maar niet uitsluitend winters logeren, geldt een afwijkende geldigheidsduur en staat de vervaldatum extra op de tegoedpas vermeld. De tegoedpas dient voor de vervaldatum te zijn verzilverd bij een locatie naar keuze. Het is onder geen beding mogelijk de geldigheidstermijn te verlengen. Na het verlopen van de vervaldatum vindt geen restitutie plaats. Alleen een tegoedpas met een geldige en door HEMA geactiveerd kaartnummer is geldig. Het kaartnummer is bij betaling geactiveerd.

Als je dus wil weten of je kaart geldig is, even naar Klik HIER.

Anders gezegd, de kaart is dus wèl voorzien van een einde geldigheidsdatum.

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 12:44
11574 Antwoorden / 51 Vragen

De oude datum nu ook pas gezien. Mea Culpa.