jo
door joost MCMLX May 22, 2024 om 11:36
Huishouden & energie
Ben ik nu de enige..?

Ik vraag me af of ik de enige ben die in zijn kast een hoop navullingen(8!) heeft staan van die mini sprays (toiletverfrissers)puur en alleeen omdat de houders het niet uithouden. Ze gaan bij mij meestal tijdens de eerste flacon kapot ... dan blijf je zitten met een navulling, losse houders zijn niet te koop.
Dus blijf je houders kopen met vullingen ....
Bij navraag Jumbo(losse houders) is de enige reactie " bedankt we houden je op de hoogte" en van Johnson hoor je helemaal niets.

Joost

3489 9 Rapporteer
sira
door sira - May 22, 2024 om 11:40
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, ik ken dat probleem niet. Zou het wel zo zijn, was ik na de 2e kapotte houder al afgehaakt.

Er zijn zoveel andere mogelijkheden, je ziet bijna door de bomen het bos niet meer.

Thecla58
door Thecla58 - May 22, 2024 om 11:44
882 Antwoorden / 3 Vragen

Het is maar net waar je je druk om maakt. Je zou kunnen overwegen om zelf luchtverfrissers te maken van etherische oliën. Doe een paar druppels daarvan aan de binnenkant van een toiletrol. Dat werkt prima. Of zet een oliebrander met een waxinelichtje op je wc.
Scheelt in ieder geval afval van lege navullingen.

Wat je ook aan kunt schaffen (niet echt goed voor het milieu en nee, ik ben geen milieu-activist) is een verfrisser waarin je batterijen moet doen, dan heb je geen irritatie van dat de houders van die kleine verfrissers snel kapot gaan.

sira
door sira May 22, 2024 om 11:52
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is een goede tip, etherische olie aan de binnenzijde van de rol. Ga het gelijk uitproberen.

Spuitbussen zijn overigens ook een goede uitvinding.

sira
door sira May 22, 2024 om 14:06
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Het werkt fantastisch. De wc heeft een heerlijke lavendelgeur als je binnenkomt, volgende wc-rol wordt appeltjesgeur en dan heb ik nog perzik, magnolia en lelietjes der Dalen, ik kan voorlopig vooruit ;-))

Thecla58
door Thecla58 May 22, 2024 om 14:07
882 Antwoorden / 3 Vragen

Lily of the valley... mijn favoriete olie... Waar heb jij die gekocht. Hier in Helmond kan ik hem niet vinden.

sira
door sira May 22, 2024 om 15:38
2401 Antwoorden / 24 Vragen

In eerste instantie wilde ik zeggen dat ik het niet meer weet, want ik heb de flesjes al zeker 25 à 30 jaar, maar omdat ze in het donker liggen, blijft de geur uitstekend.
Ik heb het flesje even gepakt. Er staat op Abraham Mostert.
Ik ben gaan googelen op Abraham Mostert, ze zitten in Utrecht en het is een drogisterij annex theewinkel.
Ze zijn inmiddels naar de overkant van de straat verhuisd en heten tegenwoordig De Droom van Utrecht, het is een winkel met een hoog snuffelgehalte. Hele leuke dingen hebben ze. https://droomvanutrecht.nl/

Op het flesje zit hun eigen etiket, de inhoud is 15 ml. Ik weet niet of ze het nog hebben, maar bel ze gewoon even.
N.B. ze zoeken ook een medewerkster.

Ik heb nog wel dit voor je gevonden https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=etherische+olie+lely+der+dalen
en https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=etherische+olie+Lily+of+the+valley

Nou, je zet me wel aan het werk, maar ik doe het graag voor je.

Thecla58
door Thecla58 May 23, 2024 om 11:24
882 Antwoorden / 3 Vragen

@Sira

dankjewel. Volgende maand krijg ik mijn uitkering van mei en dan ook het vakantiegeld. Ga ik meteen kijken en bestellen...

sira
door sira May 23, 2024 om 22:39
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Graag gedaan.
Een paar maanden geleden heb ik bij de Etos de ouderwetse Vinolia zeep gekocht, ook Lelietjes der Dalen. En Yves Rocher heeft een heerlijk Eau de Toilette.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 22, 2024 om 13:18
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Joost,

U kunt beter gewone luchtverfrisser-spuitbussen kopen.

Es
door Esther1953 - May 22, 2024 om 13:31
3 Antwoorden / Vragen

Volgens mij zijn alle toiletverfrissers ongezond en milieuonvriendelijk. Als het kan: raampje open of de olie binnenkant toiletrol. Als het riool goed werkt lijkt me dat allemaal wat overdreven.

sira
door sira May 22, 2024 om 14:07
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Ik doe het gewoon om een lekker bloemig geurtje te hebben, niet voor stank. Zou het stinken dan doe ik het raampje wel open. Als het ongezond en milieuonvriendelijk is, kun je bijna alles achterwege laten.

Ja
door JannyBoe May 23, 2024 om 15:11
534 Antwoorden / Vragen

Zo denk ik er ook over @ESTHER1953.
En dan blijft er nog genoeg over wat niet ongezond en niet milieuonvriendelijk is.

Janzegt
door Janzegt - May 22, 2024 om 16:43
140 Antwoorden / Vragen

Ik kan zeker 3 tot 4 keer een navulling in de houder zetten. Dus is deel u ervaring niet.

Gr
door GreesjeG - May 24, 2024 om 12:30
9 Antwoorden / Vragen

Dit probleem herken ik niet, want ik gebruik deze dingen niet.
Mócht je een losse geurspuiter willen gebruiken in je WC, spuit dan een beetje van het spul in je wc-pot zodat er zo weinig mogelijk in de wc-ruimte blijft hangen. Het is namelijk ongezond om het in te ademen.

Klaad
door Klaad - May 24, 2024 om 18:42
1 Antwoorden / Vragen

nee deze houder helemaal geen probleem gebruik hem al 3 jaar en nog nooit kapot gegaan

Pi
door Pieternelleke - May 25, 2024 om 10:40
3 Antwoorden / Vragen

Bij een grote boodschap een lucifers afsteken, bijna op laten branden en onder de kraan doven. Die na jou komt ruikt niets meer.