ke
door keenestar23 Mar 3, 2013 om 14:13
Vrije tijd & tuin

Webshop Retour

Beste kassa,

Ik heb op het internet bij toemen modelbouw een Radiografische bestuurbaar vliegtuig gekocht , echter nam de winkel contact met mij op dat dit model niet meer leverbaar was en hebben we telefonische besloten dat ze een ander model zouden toe sturen.
De volgende dag had ik hier echter spijt van en besloten contact op te nemen met de winkel om dit uit te leggen , gelukkig begrepen ze het en het was dan ook geen probleem om mijn geld terug te krijgen als ik het product zou weigeren aan de deur als de koerier dit kwam afleveren + een mail te sturen waarin ik mijn verhaal deed .
Dit heb ik allemaal zoals besproken gedaan, echter nam de winkelier contact met mij op dat geld terug krijgen helaas niet mogelijk was maar wel een tegoedbon 130euro -20euro administratie/verpak kosten , hier ging ik natuurlijk niet mee akkoord en deed beroep op mijn zichttermijn van 7 werkdagen.
De winkelier gaf echter geen krimp en bleef zich vasthouden aan het feit dat ze geen geld terug geven maar een tegoedbon en dat ik wel kon ophouden met mijn regeltjes ..
Aangezien ik niks meer te maken wil hebben met deze winkel/webwinkel wil ik gewoon mijn geld terug en geen tegoedbon.

Graag zou ik willen weten Hoe ik mijn geld hier kan terug Eisen .

4476 16 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 3, 2013 om 14:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Allereerst, u heeft recht op uw geld terug. Helemaal geen onduidelijkheid over.

Maar nu nog uw recht zien te krijgen. Hoeveel geld krijgt u van Toemen Modelbouw?

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 3, 2013 om 14:31
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 3 mrt 2013, 14:22]Allereerst, u heeft recht op uw geld terug. Helemaal geen onduidelijkheid over.

Maar nu nog uw recht zien te krijgen. Hoeveel geld krijgt u van Toemen Modelbouw?

130 euro volgens TS.
20 euro is hij al kwijt aan 'administratieve' kosten.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 3, 2013 om 14:36
132 Antwoorden / 1 Vragen

Leest u de voorwaarden eens rustig na.

http://www.toemen.nl/algemene-voorwaarden-i-6.html]

zoekster
door zoekster - Mar 3, 2013 om 17:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, ik had het inmiddels gezien.

U zult een brief moeten schrijven waarin u uw geld terug eist. Met beroep op de wet Koop op afstand. Het vervelende is dat het een vrij laag bedrag is en dat de kosten om dit voor de kantonrechter te laten voorkomen wel eens te hoog kunnen zijn.

Als de zaken er zo voor staan, dan rest u alleen maar de mogeljkheid veel lawaai te maken op internet. Dus klacht.nl. Radarforum. Negatieve publiciteit.

En een klacht indienen bij de consumentenautoriteit over de bedenkelijke handelswijze van deze winkel. KLIK

Ik zie overigens dat deze webwinkel geen enkel idee heeft van de wettelijke rechten van de consument. Ze reppen niet eens over 7 werkdagen bedenktijd.

alfatrion
door alfatrion - Mar 3, 2013 om 17:04
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk een of je deze brief iets uithaalt:

Geachte heer, mevrouw,

Tussen Toemen Modelbouw en mij is op [datum] een koop op afstand tot stand gekomen doordat ik via [media] het product [merk, type en model] heb besteld via de website. Daarop heb ik van Toemen Modelbouw het product [merk, type en model] gekregen, omdat het door mij bestelde product niet beschikbaar was.

Op [datum] heb ik telefonisch aangegeven mij te beroepen op het herroepingsrecht. Daarop heeft u aangegeven hier begrip voor te hebben maar dat u wel 20 euro aan kosten wilde aftrekken. In de hoop hier buiten rechten samen uit te kunnen komen geef ik hierbij een toelichting.

Art. 7:46d BW geeft mij het recht, nu u mij niet of onjuist heeft geïnformeerd over mijn herroepingsrecht, om binnen drie maanden na bezorging de koop te ontbinden. Met een verwijzing naar het Messner arrest wijs ik u er op dat u geen kosten in rekening mag brengen voor het uitproberen, dus ook geen administratie of herverpakkingskosten. Dit artikel regelt ook dat u het door mij betaalde zo spoedig moet terugbetalen. Conform art. 7:46f lid 3 BW komen de verzendkosten terug ook voor uw rekening, omdat u een ander doch vergelijkbaar product heeft verzonden. Tot slot is in artikel 6:271 BW staat geregeld dat partijen eventueel geleverde prestaties ongedaan moeten maken. Dat betekent dat ik geen genoegen hoef te nemen met een tegoedbon.

Ik verzoek, en voor zover nodig sommeer ik u, om de 130 euro, vermeerderd met [verzendkosten] aan verzendkosten, voor [datum acht dagen in de toekomst] te doen bijschrijven op rekeningnummer [nummer] te name van [naam]. Na deze datum bent u in verzuim en staat het mij vrij om hetzij een incassobureau in te schakelen of naar de rechter te stappen. De kosten die hiermee gemoeid zijn dan op u verhalen. Maar ik hoop dat het niet zover zal komen.

Met vriendelijke groet,
[naam]

ke
door keenestar23 - Mar 3, 2013 om 17:15
6 Antwoorden / 3 Vragen

Kosten om de zaak bij een kanton rechter voor te laten komen zou ik kunnen verhalen op Toemen modelbouw klopt dat ?

dearagain
door dearagain - Mar 3, 2013 om 17:34
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dit sjopje is geen lid van de Thuiswinkel Organisatie en heeft dus niet het Thuiswinkel Waarborg

*het is vrijwel altijd onverstandig om bij zo'n webshop een bestelling te plaatsen

ke
door keenestar23 - Mar 3, 2013 om 17:39
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hier had ik niet eens op gelet !

Dit betekend alsnog niet dat ze kunnen weigeren om mij mijn geld terug te geven toch ?

Aangezien de baas moest overleggen mijn zijn werknemer zal ik morgen maar weer contact met ze opnemen
om te zien hoe de zaken er nu voor staan... Apparte werkwijzen dat wel

zoekster
door zoekster - Mar 3, 2013 om 17:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=keenestar23 schreef op zondag 3 mrt 2013, 17:39]

Dit betekend alsnog niet dat ze kunnen weigeren om mij mijn geld terug te geven toch ?

Nee hoor, u heeft gewoon recht op uw geld. Zegt u morgen maar tegen de baas van de webwinkel dat u met uw verhaal op het forum van Kassa staat. En dat het natuurlijk prima is als ze hier willen reageren op uw klacht.

dearagain
door dearagain - Mar 3, 2013 om 17:54
2462 Antwoorden / 7 Vragen

keenestar23

2. je koopt op afstand (via internet, telefonisch, etc) of je sluit een dienst op afstand af:

Bij een koop op afstand heb je nadat de (koop)overeenkomst is ingegaan (dat wil zeggen: de dag waarop je het produkt ontvangen hebt), 7 werkdagen bedenktijd om de koopovereenkomst zonder opgaaf van reden alsnog te annuleren. Wettelijk begint de bedenktermijn van 7 werkdagen eerst te lopen vanaf het moment dat de consument de bevestiging van de overeenkomst schriftelijk heeft ontvangen (meestal samen met het produkt). Krijg je niet tijdig (dat wil zeggen, uiterlijk bij de aflevering van het produkt of de dienst) een bevestigingsbrief met daarin de wettelijk verplichte informatie, dan heb je zelfs 3 maanden het recht om te annuleren. Bij annulering binnen de bedenktijd krijg je het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten zo spoedig mogelijk terug, maar in elk geval binnen 30 dagen na de aankoopdatum en er mogen geen andere kosten in rekening worden gebracht. Bij diensten* gaat de bedenktijd (vaak) in, direkt nadat je op de akkoordknop hebt gedrukt of direkt nadat je telefonisch danwel digitaal accoord bent gegaan.

(*) Jurisprudentie: de bedenktijd bij een overeenkomst op afstand van televisie-, internet- en telefoniediensten gaat pas in nadat de aanbieder de benodigde apparatuur heeft geleverd én toegang heeft verleend op het netwerk.

Nieuwe jurisprudentie omtrent het herroepingsrecht van de koper geeft aan, dat de consument ook het recht heeft om zich te bedenken voordat het bestelde afgeleverd is en/of hij de koopbevestiging met de wettelijke informatie heeft ontvangen.
De kantonrechter in Assen oordeelde op 15-3-2011, dat gelet op de in artikel 7:46d BW gegeven termijn, een koper ook vóór ontvangst van de zaak bevoegd is om de koopovereenkomst (al) te ontbinden (Zie: LJN BP8079).

Zie ook:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4192

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4369

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6720&bron=nb

hutch
door hutch - Mar 3, 2013 om 18:05
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Aan dhr. P. Toemen van www.toemen.nl:

u bent wettelijk verplicht om uw klant het volledige bedrag terug te betalen en, als de klant dat niet wenst, absoluut GEEN tegoedbon!

Verder mag u ook GEEN administratiekosten berekenen.
Indien de klant de directe (!) retourkosten niet betaald heeft, mag u alléén (!) die directe retourkosten van het bedrag aftrekken en de rest, binnen een maand, overmaken op de rekening van de klant.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 3, 2013 om 18:09
132 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi opgelost met kwalitatief goede reacties en oplossingen.

dearagain
door dearagain - Mar 3, 2013 om 19:07
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ixjeer1300 schreef op zondag 3 mrt 2013, 18:09]Mooi opgelost met kwalitatief goede reacties en oplossingen.

*voor de goede orde: het probleem is nog niet opgelost

*morgen zien we wel verder wat bij dhr. P. Toemen in het vat zit

ke
door keenestar23 - Mar 3, 2013 om 19:22
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zal jullie morgen op de hoogte brengen !

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 3, 2013 om 19:32
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 3 mrt 2013, 19:07][quote=ixjeer1300 schreef op zondag 3 mrt 2013, 18:09]Mooi opgelost met kwalitatief goede reacties en oplossingen.

*voor de goede orde: het probleem is nog niet opgelost

*morgen zien we wel verder wat bij dhr. P. Toemen in het vat zit

Ik bedoel met opgelost dat TS er iets mee kan en goed beslagen ten ijs zijn claim kracht bij kan zetten.

ke
door keenestar23 - Mar 4, 2013 om 13:20
6 Antwoorden / 3 Vragen

Maandag 13.00 de winkel is open dus heb gelijk contact met toemen opgenomen.
De 'vriendelijke' man vond het raar dat ik contact opnam omdat het Verhaal toch DUIDELIJK GENOEG WAS !
ik vond dit echter niet zo duidelijk dus vroeg ik hem om dit even aan mij uit te leggen.

Na een heel verhaal wat hun allemaal wel niet gedaan hadden voor mij om mij mijn RC vliegtuig op te sturen kwam het erop neer dat ik gewoon mijn geld terug krijg !

Nu ben ik wel zeer benieuwd wat het bedrag zal zijn wat ik terug gestort ga krijgen ..wat ik even vergeten ben te vragen :)

Ik bedank toch iedereen voor hun hulp !