se
door seeker Jun 5, 2010 om 13:14
Vrije tijd & tuin

WK Voetbal grote commerciële onzin of niet?

Wat vinden jullie WK Voetbal is het grote commerciële onzin of vind je dat juist niet?

Ik vindt van wel, en ik vindt dat mensen die voetbal niet leuk vinden hier ongewenst mee opgedrongen worden, alles draait om dit commerciële gebeuren en wordt er net gedaan of als Voetbal iets is waar we ons land mee verdedigen?

Van mij mogen ze meer aandacht aan echte sporten zoals Judo en Hockey, Tennis besteden, want dan zie je geen oranje vlaggetjes.

1879 41 Rapporteer

la
door lammi - Jun 5, 2010 om 15:04
32 Antwoorden / 2 Vragen

of jij het nu commerciele onzin vind of niet, niemand verplicht je om erheen te kijken. gewoon zappen naar andere zenders waar geen voetbal is te zien.

se
door seeker - Jun 5, 2010 om 15:27
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=lammi schreef op zaterdag 5 jun 2010, 15:04]of jij het nu commerciele onzin vind of niet, niemand verplicht je om erheen te kijken. gewoon zappen naar andere zenders waar geen voetbal is te zien.

Nee dat niet ja, maar je wordt wel plat gegooid met alles wat er mee te maken heeft, programma's die het alleen over WK hebben, supermarkten met hun acties enzo, gewoon ergerlijk hoe commercieel deze sport is.

melomaan
door melomaan - Jun 5, 2010 om 16:59
157 Antwoorden / 1 Vragen

Een voetbalinterland trekt nu eenmaal meer mensen dan een hockey- of judo-interland. Ook komen er meer mensen naar Ajax-Feyenoord dan naar HGC-Bloemendaal. Daarom vind ik het logisch dat ook de media meer aandacht aan voetbal besteedt dan aan andere sporten. De kijkcijfers bepalen. De supermarktprullaria zijn aan mij ook niet besteed, maar schijnbaar levert het ze toch extra omzet op, anders zouden ze het niet doen. Hun doelstelling is per slot van rekening winst maken. Wanneer je een hekel aan voetbal hebt zijn de komende drie weken lastig om niet met voetbal geconfronteerd te worden.

fa
door fa - Jun 5, 2010 om 22:17
107 Antwoorden / 53 Vragen

Seeker je moet bij kodak gaan werken als negatiefje.

la
door lapto - Jun 5, 2010 om 22:27
53 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fa schreef op zaterdag 5 jun 2010, 22:17]Seeker je moet bij kodak gaan werken als negatiefje.

Hahahaha ik heb dit nog nooit gehoord maar ik zal deze zin NOOIT meer vergeten vind het echt een toppertje.

Deels ben ik het wel met Seeker eens.
Ik vind het leuk om nederland te zien spelen maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die er niets mee hebben dat die het op een gegeven moment vervelend gaan vinden.

Maar aan de andere kant is het wel goed zoiets want mensen gaan meer met elkaar om door dit alles en iedereen is een stuk gezelliger.

Greetings Lapto

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 5, 2010 om 22:35
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk is het commerciele onzin.
Ik heb helemaal niks met voetbal, maar doe toch vrolijk aan de oranje gekte mee. Ik heb ook mn gevel en raam versierd :-)
Ook kijk ik alle wedstrijden van ons team, en maken ze een goal, dan ff toeteren :-)

Kortom, ik vind het wel leuk.

se
door seeker - Jun 5, 2010 om 23:33
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zaterdag 5 jun 2010, 22:35]Tuurlijk is het commerciele onzin.
Ik heb helemaal niks met voetbal, maar doe toch vrolijk aan de oranje gekte mee. Ik heb ook mn gevel en raam versierd :-)
Ook kijk ik alle wedstrijden van ons team, en maken ze een goal, dan ff toeteren :-)

Kortom, ik vind het wel leuk.

Kijk dat snap ik dus niet he, je moet wel een lijn ergens trekken? Die verward mij dus ook want voetbal is geen sport die uit Nederland komt en daarom voel ik me ook niet verplicht oom mee te doen aan deze gekte, want het heeft niks met onze natie te maken.

Waarom mensen het doen ik weet niet, maar ik vindt dat wanneer je iets niet leuk vindt dat je dat ook niet hoeft te doen, het lijkt wel kudde gedrag van, als ik niet mee doe dan hoor ik er niet bij. Maar blijft iemand zijn eigen keuze!

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 5, 2010 om 23:43
1961 Antwoorden / 1 Vragen

je moet wel een lijn ergens trekken

Van wie moet dat??

se
door seeker - Jun 5, 2010 om 23:56
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zaterdag 5 jun 2010, 23:43]je moet wel een lijn ergens trekken

Van wie moet dat??

Dat is een gezegde, bijvoorbeeld je voed een kind op en zijn gedrag begint de foute kant op te gaan, dan moet je wel een lijn ergens trekken en het niet goed keuren.

Vraag me niet waar het vandaan komt, maar ik vindt het hele logische gezegde en houdt mezelf eraan.

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 6, 2010 om 09:00
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dus omdat er een gezegde bestaat mag ik niet meedoen aan de oranjegekte??

Hmmm, ik ga straks mn oranje vlag maar eens even aan de gevel hangen :-)

mrbmrb
door mrbmrb - Jun 6, 2010 om 09:48
84 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk is het WK een grote commerciële actie geworden. Zodra er ergens veel mensen naar kijken of naar toe gaan, gebruiken supermarkten het voor een actie. Of het nu het WK is, de Efteling, musicals etc etc. Maar geef ze eens ongelijk, anders roepen ze allemaal dat ze de goedkoopste zijn of de beste aanbiedingen hebben. Niet iets dat ze uniek maakt of onderscheidend vermogen biedt. Dergelijke acties rondom evenementen doen dat wel.

De verwachting van Detailhandel Nederland is dat het WK een extra omzet van €200 miljoen zal genereren voor de gehele branche.

Voetbal is nu eenmaal een zeer populaire sport in Nederland. Kijk ter vergelijking maar eens naar een land als Nieuw-Zeeland, dat voor het eerst sinds lange tijd weer eens aan een WK mee doet. Daar zijn rugby en cricket de meest populaire sporten en zijn er relatief weinig mensen echt geïinteresseerd in voetbal. Het gevolg? Praktisch geen WK acties door bedrijven. Maar juist weer wel als het WK Rugby (of een ander groot rugby toernooi) plaatsvindt.

En zoals men al eerder gezegd heeft, je hoeft niet mee te doen aan oranje WK acties. De TV heeft veel verschillende zenders en je kunt nee zeggen tegen de gratis bandjes, beessies of andere gratis zooi van de supermarkten. Bovendien, kijk maar eens hoe snel de oranjekoorts voorbij is als NL verliest en eruit geknikkerd wordt. Over het algemeen worden de kansen van oranje altijd veel te positief door de fans ingeschat maar maakt het team het nooit waar. :-)

tdehond
door tdehond - Jun 6, 2010 om 10:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ach, het is maar in hoeverre je er zelf als consument in mee gaat.

In blijde afwachting van de oranje kabouter plop muts. :)

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 6, 2010 om 12:46
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Gaaafff een oranje kabouter plop muts!!
Die wil ik ook!!

:-)

frau_antje
door frau_antje - Jun 6, 2010 om 14:23
65 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=seeker schreef op zaterdag 5 jun 2010, 13:14]Wat vinden jullie WK Voetbal is het grote commerciële onzin of vind je dat juist niet?

Ik vindt van wel, en ik vindt dat mensen die voetbal niet leuk vinden hier ongewenst mee opgedrongen worden, alles draait om dit commerciële gebeuren en wordt er net gedaan of als Voetbal iets is waar we ons land mee verdedigen?

Van mij mogen ze meer aandacht aan echte sporten zoals Judo en Hockey, Tennis besteden, want dan zie je geen oranje vlaggetjes.

Ik vindt = ik vind

Mij interesseert het totaal niet de commercie rondom het WK Mietjesvoetbal!
Mijn koopgedrag wordt er niet anders door gestimuleerd.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 6, 2010 om 19:30
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Helemaal mee eens. Het verbaasd mij dat de publieke omroep hier zoveel aandacht aan besteed, voetbal vind ik nou typisch iets voor een commerciele omroep!

moeder56
door moeder56 - Jun 6, 2010 om 23:28
483 Antwoorden / 2 Vragen

Zolang er meer mensen zijn die het wel willen zul je je erbij neer moeten leggen. Het is uiteindelijk een kwestie van vraag en aanbod. En zoals eerder gezegd, je hoeft er niet aan mee te doen.

mhofman
door mhofman - Jun 7, 2010 om 21:07
530 Antwoorden / 93 Vragen

De winkels krijgen meer omzet door beestjes,petten bandjes ed.Dat is wel duidelijk anders deden ze er niet aan mee.Maar gaat ook een beetje om het wij gevoel denk ik ,als ik al dat oranje op de tribune zie denk ik yes.En de straat versieren zie je de buren ook weer eens. Volg het voetbal niet echt maar als het uitkomt kijk ik wel.

tdehond
door tdehond - Jun 8, 2010 om 15:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De oranje kabouter plop muts is binnen. Ook de gratis barbecue werd geleverd als cadeau bij mijn nieuwe krant. :)
Ook het eerste oranje beestje of wat het ook moet voorstellen van een grote supermarkt is gratis verstrekt bij de boodschappen die ik toch nodig had.
Ik ben er dus helemaal klaar voor. :)

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 8, 2010 om 16:24
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het oranje beestje net ook aan mn autospiegel gehangen :-)
Zet je bij je profiel even een foto van jezelf met de muts op haha.

knoop4x9
door knoop4x9 - Jun 8, 2010 om 17:50
533 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de commercie eromheen trek ik me niets zoveel aan, maar ik ga zeker kijken, met m,n oranje muts op,een grote sigaar in m,n waffel , een biertje erbij en genieten maar tot dat we er uit leggen.

Mvrgrt Nico

dirk_4810251
door dirk_4810251 - Jun 9, 2010 om 13:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Mensen zijn groepsdieren en willen graag ergens bij horen. Het voetbal is zo iets waar veel mensen bij willen horen. Verder is het heerlijk om in dit jachtige leven even een paar weken met heel iets anders bezig te zijn dan "het jachtige leven". Lekker lol maken, feest vieren, bij een groep horen. Heerlijk ontsnappen aan de werkelijkheid. Gaan we na het WK weer door met het stress-volle leven.

Hou je niet van voetbal? Niet druk maken om alle heisa er om heen, laat de voetbal-liefhebbers lekker genieten.

se
door seeker - Jun 10, 2010 om 18:58
181 Antwoorden / 13 Vragen

Nou wat ze bij mij op de ROC doen vindt ik toch erg belachelijk, ten eerste de boel is versierd en natuurlijk kost dat ook nog veel geld, want het wordt in de baas zijn tijd gedaan.

Maar het gaat nog verder dan de boel versieren blijkbaar, er is ook een scherm neergezet en de wedstrijden worden in de kantine uitgezonden, ik dacht dat je naar een ROC ging om te leren, en niet naar Voetbal kijken, en daarbij is het commercieel terwijl een school geen commerciële instelling is.

Je kunt van de WK onzin gewoon niet vluchten, bij Schaatsen en wielrennen hoef je alleen te zappen, maar bij WK voetbal zou je al weg moeten blijven van je werk, school, om het te vermijden.

fa
door fa - Jun 11, 2010 om 11:53
107 Antwoorden / 53 Vragen

[edit redactie - off topic]

wi
door wimkeessap - Jun 11, 2010 om 13:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het helemaal met je eens

Er wordt ons een flink portie oranje rotzooi door onze strotjes geduwd. Oranje WC papier op het werk, een oranje enveloppe van het Wereld Natuurfonds, (helaas averechtse werking en direct bij het oud papier beland) een of andere oranje gadget bij BP (dat ze het lek er niet mee dichten!!) . Trouwens het milieu wordt zwaar op de proef gesteld met al die oranje rotzooi. Ik ben blij als het achter de rug is

inkiebabe
door inkiebabe - Jun 11, 2010 om 15:58
23 Antwoorden / 12 Vragen

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/nederland_nu_al_schijtziek_van.html

se
door seeker - Jun 11, 2010 om 17:42
181 Antwoorden / 13 Vragen

Wat een geluk de beelden van het WK mogen niet in journaal uitgezonden worden als het via mobiele internet streams gaat, wordt er me toch nog wat bespaard van deze onzin.

fa
door fa - Jun 11, 2010 om 19:28
107 Antwoorden / 53 Vragen

Seeker Doe tv en computer de deur uit !

tr
door trineke - Jun 12, 2010 om 16:08
65 Antwoorden / 23 Vragen

Waarom moet Seeker T.V. en computer de deur uit doen? Dat is de wereld op z'n kop. Of iemand die Oranjetroep koopt, moet hij zelf weten. Val er anderen niet mee lastig! Die z.g. "versierde" straten... vreselijk zo lelijk!
En dan de raad om onder werktijd de gelegenheid te geven om de wedstrijden te bekijken! De waanzin ten top! Als je dat wil neem je maar vrij, zo was het vroeger ook!
We vragen alleen begrip voor het feit dat er ook mensen zijn die dat gedoe niet leuk vinden. Laat ons met rust en rij niet luid toeterend rond als Oranje een wedstrijd wint! Dat er op t.v. niet veel te beleven valt voor ons is jammer, maar ik lees ook graag en heb al een stapeltje boeken in huis!
Mijn compliment aan Seeker dat hij dat op school aan de orde durft te stellen! Dat zal hem niet in dank worden afgenomen
Trineke

fa
door fa - Jun 12, 2010 om 17:05
107 Antwoorden / 53 Vragen

trineke.We worden toch ons hele leven door reclama overspoeld met allerlei onzin.
Waarom nu zo reageren op voetbal?

tdehond
door tdehond - Jun 12, 2010 om 17:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik hoorde vandaag dat er al auto's open gebroken worden voor die beessies van AH. Ik heb mijn kabouter plopmuts uit zicht gelegd :)

spooky01
door spooky01 - Jun 12, 2010 om 18:58
418 Antwoorden / 56 Vragen

Als je diep in mijn hart kijkt ben ik blij als oranje weer uit de strijd ligt. Ik vind die onzin ook allemaal niks, maar dat mag je niet hardop zeggen. Je krijgt dan al die argumenten die hier ook genoemd worden om je oren, maar mogen "wij" die niet van voetballen en alle gedoe er omheen gewoon dit vinden.

Groeten Ingrid

di
door dirk2 - Jun 12, 2010 om 19:57
364 Antwoorden / 21 Vragen

Het zou leuk zijn als die buren die nu aanbellen of je mee wilt doen met de straat te versieren die andere 50 weken van het jaar ook eens een praatje zouden maken.

se
door seeker - Jun 12, 2010 om 23:32
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=trineke schreef op zaterdag 12 jun 2010, 16:08]Waarom moet Seeker T.V. en computer de deur uit doen? Dat is de wereld op z'n kop. Of iemand die Oranjetroep koopt, moet hij zelf weten. Val er anderen niet mee lastig! Die z.g. "versierde" straten... vreselijk zo lelijk!
En dan de raad om onder werktijd de gelegenheid te geven om de wedstrijden te bekijken! De waanzin ten top! Als je dat wil neem je maar vrij, zo was het vroeger ook!
We vragen alleen begrip voor het feit dat er ook mensen zijn die dat gedoe niet leuk vinden. Laat ons met rust en rij niet luid toeterend rond als Oranje een wedstrijd wint! Dat er op t.v. niet veel te beleven valt voor ons is jammer, maar ik lees ook graag en heb al een stapeltje boeken in huis!
Mijn compliment aan Seeker dat hij dat op school aan de orde durft te stellen! Dat zal hem niet in dank worden afgenomen
Trineke

Gelukkig zijn er meerdere in mijn klas die niet van Voetbal houden of het commerciële ervan, maar ik ben echt niet bang om hard op te roepen in de kantine terwijl ze slingers enzo voorts op hangen zijn dat ik totale onzin vindt.

Maar het is inderdaad waar dat veel mensen raar denken als je zegt je vindt voetbal niet leuk en dus ook niet als het nationale voetbal elftal speeld, ik heb die mensen de vraag gesteld als ze ook voor het nationale hockey team juichen, maar dat gebeurt niet, dus vreemd dat ze vinden dat je maar achter het nationale voetbal team moet staan, ookal heb je een hekel aan voetbal.

Ik sta alleen achter het verdedigen van ons vaderland tegen Ideologieën die ons maar wat graag tot hun ideologie willen proberen te bekeren, en ons voor alles en nog wat uitmaken in hun vreemde talen.

se
door seeker - Jun 12, 2010 om 23:34
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=dirk2 schreef op zaterdag 12 jun 2010, 19:57]Het zou leuk zijn als die buren die nu aanbellen of je mee wilt doen met de straat te versieren die andere 50 weken van het jaar ook eens een praatje zouden maken.
[quote=trineke schreef op zaterdag 12 jun 2010, 16:08]Waarom moet Seeker T.V. en computer de deur uit doen? Dat is de wereld op z'n kop. Of iemand die Oranjetroep koopt, moet hij zelf weten. Val er anderen niet mee lastig! Die z.g. "versierde" straten... vreselijk zo lelijk!
En dan de raad om onder werktijd de gelegenheid te geven om de wedstrijden te bekijken! De waanzin ten top! Als je dat wil neem je maar vrij, zo was het vroeger ook!
We vragen alleen begrip voor het feit dat er ook mensen zijn die dat gedoe niet leuk vinden. Laat ons met rust en rij niet luid toeterend rond als Oranje een wedstrijd wint! Dat er op t.v. niet veel te beleven valt voor ons is jammer, maar ik lees ook graag en heb al een stapeltje boeken in huis!
Mijn compliment aan Seeker dat hij dat op school aan de orde durft te stellen! Dat zal hem niet in dank worden afgenomen
Trineke

Ik zou dan gewoon doen alsof ze vreemde zijn en eerst zeggen wie bent u? Ik heb u nog nooit gezien hier.

soepkiep
door soepkiep - Jun 12, 2010 om 23:55
529 Antwoorden / 75 Vragen

och ieder zijn hobby
wij versieren ook niet
vind het wel leuk voor anderen en ook om te zien
zelf hou helemaal niet zo van voetbal
maar met wk wil ik wel eens kijken
alleen die bijen op de achter grond op de tv vreselijk

tr
door trineke - Jun 13, 2010 om 17:54
65 Antwoorden / 23 Vragen

Ik woon op het platteland. Hier zijn "wegen", geen "straten'. De versiering valt hier ook mee; maar je wilt ook wel eens naar de stad.
Jaren geleden ben ik eens met de auto in zo'n groep toeterende, zwaaiende, schreeuwende fans terechtgekomen. Ik ben maar even in een parkeerhaven gaan staan tot de stoet voorbij was.Ik denk ook dat de bieraanbiedingen van de supermarkten bijdragen aan gevaarlijke situaties. Ze leken me niet helemaal nuchter. Men gaat hier allemaal naar een bepaalde rotonde om daar gezamenlijk uiting te geven aan hun vreugde! De beelden op deze rotonde zijn nu ingepakt in "oranje! plastic om vandalisme te voorkomen.De politie treedt ook op als het de spuigaten uit mocht lopen.
Trineke

frau_antje
door frau_antje - Jun 26, 2010 om 21:28
65 Antwoorden / 8 Vragen

Bij AH zijn de beessies al op en bij SdB zijn de bungels ook al op.

erik008
door erik008 - Jun 27, 2010 om 18:29
1401 Antwoorden / 25 Vragen

voetbal begint steeds meer op carnaval te lijken.

marbia
door marbia - Jun 28, 2010 om 11:26
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik blijf me er maar over verbazen dat een Feijenfoord fan en een Ajax fan gebroederlijk naast elkaar kunnen zitten bij een wedstrijd van het nederlands elftal. Ze juichen allebei net zo hard en vallen elkaar in de armen, terwijl als er Feijenoord-Ajax gespeeld wordt men elkaars hersens inslaat!
Het blijft een wonderlijke sport.

mhofman
door mhofman - Jun 28, 2010 om 14:21
530 Antwoorden / 93 Vragen

Jammer voor de mensen die er niets aanvinden.Nog even doorzetten en volhouden.En mensen erger U niet verwonder U slechts.

erik008
door erik008 - Jun 28, 2010 om 18:43
1401 Antwoorden / 25 Vragen

En dan na de WK al die plastic troep terug brengen naar de winkel voor recycling.