Me
door Metselaar1953 Jul 15, 2020 om 22:44
Vrije tijd & tuin

Zijnb brievenbussen op een recreatiepark zonder receptie verplicht?

Wij recreëren op een recreatiepark waar niet permanent gewoond mag worden. Je moet ten alle tijden een hoofdverblijf elders hebben. Er is geen receptie en geen beheerder. Er staat bij de slagboom een kleine blokhut met vakken a t/m z. Hier komt meer post binnen voor huurders (tijdelijke arbeidsmigranten), bedrijfjes die op het park bij desbetreffende bungalow of caravan staan ingeschreven (er staat in de reglementen dat dit niet mag). Mag het bestuur deze blokhut verwijderen? Nu liggen er stapels post, zelfs nog van november.

2225 9 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Jul 15, 2020 om 22:57
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Metselaar,

Het antwoord is : nee (brievenbussen op een recreatiepark zijn niet verplicht).

Zijn er geen goede afspraken gemaakt met de eigenaar van het recreatiepark?

Waarom wordt het "posthuisje" verwijderd?

Me
door Metselaar1953 Jul 15, 2020 om 23:39
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Magnum, er is geen 1 eigenaar. We zijn ieder voor zich eigenaar van een bungalow of caravan. Ok de grond is eigendom van die eigenaar..
Postbussen is nog niet weg, maar is een doorn in het oog van menig lid. Post voor arbeidsmigranten en illegaal gevestigde bedrijfjes....

Magnum007
door Magnum007 Jul 16, 2020 om 00:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Metselaar,

De eigenaar van de grond bepaalt of het posthuisje verwijderd wordt.

Het lijkt me verstandig,dat er huisregels worden ingesteld.

Op het bungalowpark van mijn neef en zijn vrouw,wordt de post verdeeld door de eigenaar van de grond.

sw
door swat1500 Jul 16, 2020 om 02:10
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Als er sprake is van illegale bedrijven dan de gemeente informeren. U mag niet eigenhandig een anders goed verwijderen. Op wiens grond staat de posthut? Die persoon beslist. Niet bestelbare post retour afzender sturen. Door wie worden de wegen op het park onderhouden?

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2020 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag die blokhut verwijderd worden de "bewoners" moeten hun post elders ontvangen.

ne
door neodutchio - Jul 15, 2020 om 23:09
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Het is geen woonhuis en uw huisje heeft ook officieel geen huisnummer. Waarom zou er dan een brievenbus moeten zijn?

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2020 om 23:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Uiteraard moet men te allen tijde een hoofd/huis verblijf hebben, maar, tenzij dit alles veranderd is: toen ik op een recreatiepark woonde hadden wij daar een brievenbus. Met naam. Waarom weet ik ik tot op de dag van vandaag niet, kreeg daar geen post, maar toch. Maar lees tegenwoordig dat er veel arbeidsmigranten in een caravan/chalet gestopt worden (die die hoofdprijs moeten betalen) voor een slaapplaats. Dat er geen beheerder aanwezig is dat vind ik juist heel vreemd. Dus het lijkt me illegaal. Wilt u zeggen welk recreatiepark dit is? En waar.
Edit: ik zie dat @neodutchio schrijft dat u geen huisnummer of zo heeft: wij hadden dat wel: huis/caravan/chaletnummer, dus geen idee verder wat....

Me
door Metselaar1953 Jul 16, 2020 om 00:06
Antwoorden / 1 Vragen

Onze huisjes en caravans hebben ok een nummer. Een beheerder is er niet. We zijn ieder een eigenaar van een bungalow of caravan. En het object staat op eigen grond.

tenormin
door tenormin Jul 16, 2020 om 00:36
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dus u heeft een eigen kavel, ook nog. Hoop dat het voor de rest dan wel goed gaat. Waarom is er geen beheerder. Er moet toch een naam zijn van een vakantiepark waar u uw chalet heeft staan? Maar u schrijft ook: illegaal gevestigde bedrijfjes. Wat moeten we ons daarbij dan voorstellen? Een "gewoon" illegaal bedrijfje of: jawel, coke, wiet etc? Als dat is wat u werkelijk denkt zou ik wat meer met de "juiste mensen" in aanraking willen komen. Ik ga geen suggesties verder aandragen: daar moet u zelf wel intelligent genoeg voor zijn.

sw
door swat1500 Jul 16, 2020 om 02:09
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Als er sprake is van illegale bedrijven dan de gemeente informeren. U mag niet eigenhandig een anders goed verwijderen. Op wiens grond staat de posthut? Die persoon beslist. Niet bestelbare post retour afzender sturen. Door wie worden de wegen op het park onderhouden?

aurora1
door aurora1 - Jul 16, 2020 om 00:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar ligt en staat u dat alles in de weg? Bent u zelf bestuur en, zo ja, wat staat in de statuten en bijv. het huishoudelijk reglement? Kunt u de illegale bedrijfjes dan niet verwijderen?

panter22
door panter22 - Jul 16, 2020 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Op wiens grond staat die blokhut?
Als volgens de reglementen geen  bungalows of caravans aan bedrijfjes of arbeidsmigranten mogen worden verhuurd, dan zijn er eigenaren die zich daar niet aan houden.
Ik neem aan dat er wel een vereniging van eigenaren is.
Wordt er nooit een ledenvergadering gehouden waar dit soort zaken besproken kunnen worden?

1paul
door 1paul - Jul 16, 2020 om 09:04
3156 Antwoorden / 0 Vragen

het bestuur mag deze pas dan verwijderen als de meerderheid der eigenaren hier op een Algemene LedenVergadering mee ingestemd hebben....

rj
door rjw - Jul 16, 2020 om 13:15
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt het over het bestuur. Is er een VvE voor het park waarin alle eigenaren van de vakantieverblijven lid zijn?

Me
door Metselaar1953 Jul 17, 2020 om 09:26
Antwoorden / 1 Vragen

Beste RJW,

We hebben inderdaad een bestuur en zijn een cooperatieve vereniging waarvan alle eigenaren lid zijn.

an
door anita71 - Jul 16, 2020 om 18:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

Op onze camping mag ik gewoon post ontvangen!
ik "woon" hier 7 maanden per jaar en als iemand een kaartje wil sturen kun hij/zij
dat gewoon via mijn campingadres doen.