de
door deleugenaar Aug 26, 2012 om 17:03
Vrije tijd & tuin

Zonnescherm

Ik heb een zonnescherm gekocht maar die doet niet wat hij moet doen, de zon van het balkon houden.De verkoper die
deze aan mij heeft verkocht had moeten en kunnen weten dat bij ons niet het juiste scherm is geplaatst.
Welke onafhankelijke organisatie moet ik daarvoor benaderen?

Bvd

1124 13 Rapporteer

rapil
door rapil - Aug 26, 2012 om 17:09
433 Antwoorden / 0 Vragen

Had je dat zelf ook niet in de gaten moeten houden. OF bevalt de kleur je niet.

de
door deleugenaar - Aug 26, 2012 om 17:16
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=rapil schreef op zondag 26 aug 2012, 17:09]Had je dat zelf ook niet in de gaten moeten houden. OF bevalt de kleur je niet.

Ga ervan uit en mag verwachten dat je goed wordt geadviseerd! Daarvoor ga ik naar een vakman en niet naar Zeeman. Als je nu geen beter advies heb ga wat anders doen!

diumenge
door diumenge - Aug 26, 2012 om 17:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je de verkoper al benaderd hierover?

rapil
door rapil - Aug 26, 2012 om 17:22
433 Antwoorden / 0 Vragen

Je was er toch bij toen je deze kocht of heb je het zonnescherm op een foto gezien en toen gekocht.

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 26, 2012 om 17:22
146 Antwoorden / 2 Vragen

leuke naam "deleugenaar" maar dat terzijde, is het geleverde volgens overeenkomst geleverd en bent u akkoord gegaan, of heeft u geprotesteerd? hoeveel tijd zat er tussen plaatsen en klacht? Vaak is dit ook een bepalende factor ;)

Geef ons alle details van plaatsing, klacht afhandeling etc. dan kunnen de experts u verder helpen ;)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 26, 2012 om 19:20
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja, na enige tijd van afwezigheid is er wienig veranderd:
aannemend dat sprake is van een consumentenkoop is het volgende van toepassing:

www.consuwijzer.nl
http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

Heeft u vorige week de extra uitzending van kassa gemist? (Uitzending gemist is dan een mogelijkheid)
Hoe dan ook: u dient de leverancier aan te spreke.

de
door deleugenaar - Aug 26, 2012 om 20:15
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank. Staan goede adviezen bij. Verkoper is aangesloten bij een organisatie. Verkoper is 2x bij mij thuis geweest. Tijdens het plaatsen van het scherm zei een van de de installateurs dat het geen effect zou hebben waarop wij vroegen deze niet plaatsen. De pech was dat zijn "chef" dat corrigeerde en melde dat in de middag pas te kunnen beoordelen. Ik had geen keuze bij welk bedrijf ik kon kopen. De Woningstichting heeft in ons complex ons verplicht gesteld bij de door hun voorgeschreven firma te kopen! Aan het scherm mankeert niets alleen het doet niet wat het moet doen de zon van het balkon houden wegens medische redenen! Al met al een zeer vervelende zaak.

dearagain
door dearagain - Aug 26, 2012 om 20:16
2462 Antwoorden / 7 Vragen

"Welke onafhankelijke organisatie moet ik daarvoor benaderen?"

De eerste vraag is dan: is de verkoper aangesloten bij een keurmerkorganisatie. Zo ja, dan is die organisatie vrijwel zeker geen onafhankelijke organisatie, maar dat kun je uitzoeken. Wat je ook kunt doen is, een onafhankelijke tweede mening vragen. Dat zou dus een "collega" zonneschermdeskundige (tegen betaling) kunnen opstellen. Met zijn rapport in de hand, kun je dan gaan onderhandelen met degeen die het zonnescherm geleverd en geplaatst heeft.

Sukses.

vladja
door vladja - Aug 26, 2012 om 20:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Maar waarom houdt het de zon niet van het balkon?

Het zonnescherm zal uitgaan boven het balkon, maar dan moet de zon wel van de goede kant komen om afgeschermd te kunnen worden. Zon van de zijkant is niet af te schermen met een zonnescherm. En dan draait de zon ook nog van oost naar west langs.

Vladja

de
door deleugenaar - Aug 26, 2012 om 20:26
5 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Vladja. het zonnescherm moest worden opgehangen volgens de vooraf afgesproken en schriftelijk vastgelegde afspraken. Geen knikarmen en vaste kleuren en niet te ver over het balkon heen. Met deze informatie had hij moeten en kunnen weten dat hier geen scherm geplaatst kon worden. Het advies wat hij nu geeft is zet er een parasol bij!

brainless
door brainless - Aug 26, 2012 om 20:48
324 Antwoorden / 0 Vragen

Een zonnescherm houdt de zon uit het raam (dus uit uw huis) een terrasscherm houdt de zon weg van het terras/balkon.

Dus hoogstwaarschijnlijk voldoet hij wel, maar niet aan uw verwachtingen.
Is u belooft dat uw balkon zon vrij zou zijn na plaatsing?

oe
door oester - Aug 26, 2012 om 20:48
11 Antwoorden / 0 Vragen

Er kon dus wel een scherm geplaatst worden anders staat de wbv het niet toe.

De wbv heeft er eisen aan gesteld en op basis kan er een scherm geplaatst worden.

Hij heeft zich dus gehouden aan de eisen die gesteld worden bent u het daar niet mee eens had u het niet moeten kopen u was daar immers van op de hoogte.

=deleugenaar schreef op zondag 26 aug 2012, 20:26: Beste Vladja. het zonnescherm moest worden opgehangen volgens de vooraf afgesproken en schriftelijk vastgelegde afspraken. Geen knikarmen en vaste kleuren en niet te ver over het balkon heen. Met deze informatie had hij moeten en kunnen weten dat hier geen scherm geplaatst kon worden. Het advies wat hij nu geeft is zet er een parasol bij!

de
door deleugenaar - Aug 27, 2012 om 08:12
5 Antwoorden / 2 Vragen

De afspraak en eis is en was geen zon op het balkon! Inmiddels voldoende informatie.