wo
door wolkie Jun 13, 2008 om 19:07
Vrije tijd & tuin

Zonwering-knaller.nl

Ik heb de internetwinkel zonwering-knaller.nl gevonden. Zij bieden mooie zonneschermen aan voor zeer redelijke prijzen. Op mail vragen krijg je snel antwoord maar op de hele site is geen adres te vinden. Ik heb hun vestigingsadres gevraagd maar krijg als antwoord dat ze werken vanuit een magazijn in Hilversum en verder krijg ik geen straatnaam of telefoonnummer. Hier ben ik altijd huiverig voor. Wat als ik klachten heb? Ik vermoed dat er dan opeens niemand reageert per mail en dat is dus de enige manier van kontakt.

Heeft er iemand ervaring met zonwering-knaller.nl? Op internet kan ik geen klachten vinden maar ik ben er ook niet handig mee om ze op te zoeken.

2656 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 13, 2008 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wolkie

Heb gekeken op de site van Zonwering-knaller, en ik vind het er wel vertrouwd uitzien. Heeft u de voorwaarden bekeken? 2 jaar garantie op buiten rolluiken, 1 jaar voor binnen. Klachtencommissie ... Maar inderdaad, ook ik heb geen adres kunnen vinden. Contact gaat alleen via de mail. Ze schijnen wel door 't hele land te zitten.

M.i. kan u er wel mee in zee, en mochten er onverhoopt problemen voordoen? Misschien eens een telefoonboek raadplegen. Zal toch wel erg raar wezen als je ze niet zou kunnen achterhalen.

Succes met wat u besluit. Groet, kiran

ve
door verwijderd - Jun 13, 2008 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik kom ze ook (igv niet onder die naam)  niet tegen bij de Kamer van Koophandel

ik zou het zekere voor het onzekere nemen en mn geld bij een vetrouwde/bekende firma uit geven...........

Succes,

ve
door verwijderd - Jun 13, 2008 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof ook niet echt dat een gerenommeerd bedrijf met dit soort advertenties klanten werft :

Link -->  Goedzoeken.nl - de gratis marktplaats voor tweedehands producten en diensten.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2008 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen de naam al. Klinkt superbetrouwbaar. Ga toch met een gewoon goed bekend staand bedrijf in zee!

ve
door verwijderd - Jun 13, 2008 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wolkie,

Advies: doe GEEN zaken met deze "firma".

Motivatie: een internetbedrijf dat zich niet houdt aan de wettelijke bepalingen die gelden voor een "Koop op afstand" is meer dan waarschijnlijk een beunhaas. Je bent dan in eerste instantie goedkoop uit lijkt het, maar van enige aftersale-service zal geen sprake zijn.

De wettelijke bepalingen van een KOA zijn:

Artikel 46c lid 1 en 2:

  1. Tijdig voordat de koop op afstand wordt gesloten, moeten aan de wederpartij met alle aan de gebruikte techniek voor communicatie op afstand aangepaste middelen en op duidelijke en begrijpelijke wijze, de volgende gegevens worden verstrekt, waarvan het commerciële oogmerk ondubbelzinnig moet blijken:

    a. de identiteit en, indien de koop op afstand verplicht tot vooruitbetaling van de prijs of een gedeelte daarvan, het adres van de verkoper;
    b. de belangrijkste kenmerken van de zaak;
    c. de prijs, met inbegrip van alle belastingen, van de zaak;
    d. voor zover van toepassing: de kosten van aflevering;
    e. de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de koop op afstand;
    f. het al dan niet van toepassing zijn van de mogelijkheid van ontbinding overeenkomstig de artikelen 46d lid 1 en 46e;
    g. indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief: de hoogte van het geldende tarief;
    h. de termijn voor de aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
    i. voor zover van toepassing, in geval van een koop op afstand die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van zaken: de minimale duur van de overeenkomst.

  2. Tijdig bij de nakoming van de koop op afstand en, voor zover het niet aan derden af te leveren zaken betreft, uiterlijk bij de aflevering, moeten aan de koper op duidelijke en begrijpelijke wijze schriftelijk of, voor zover het de in de onderdelen a en c-e bedoelde gegevens betreft, op een andere te zijner beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager, de volgende gegevens worden verstrekt, behoudens voor zover zulks reeds is geschied voordat de koop op afstand werd gesloten:

    a. de gegevens, bedoeld in de onderdelen a-f van lid 1;
    b. de vereisten voor de gebruikmaking van het recht tot ontbinding overeenkomstig de artikelen 46d lid 1 en 46e lid 2;
    c. het bezoekadres van de vestiging van de verkoper waar de koper een klacht kan indienen;
    d. voor zover van toepassing: gegevens omtrent de garantie en omtrent in het kader van de koop op afstand aangeboden diensten.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2008 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Wolkie,'

ik ben het eens met Read. Ook ik raad u af om met dit bedrijf in zee te gaan. Doet u het wel, zien we uw volgende probleem wel weer tegemoet (op deze site).

"Goedkoper dan de bouwmarkt.....". Goekoop kan in dit geval wel eens duurkoop worden, of letterlijk of figuurlijk.

Daarnaast sluit dit bedrijf een schadeverhaal uit, indien dit bedrijf niet daartegen verzekerd is. Dit is uiteraard onzin. Indien dat bedrijf tijdens de montage schade aan uw eigendommen aanbrengt, dient dat bedrijf altijd te betalen. Hoe dat bedrijf het geld weer terug krijgt van een verzekeringsmaatschappij is hun probleem.

Ook dit bedrijf dient zich aan de wettelijke regels te houden.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jun 14, 2008 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels nog een mail ontvangen van de zonwerings knaller dat ze het adres van het magazijn of het prive adres absoluut niet kenbaar maken en ze adviseren zelf om naar een winkel te gaan ipv te bestellen op internet. Uiteraard na al jullie adviezen had ik al besloten om geen zaken met ze te doen maar na dit mailtje van hun al helemaal niet meer!!

Dank!

ve
door verwijderd - Jun 14, 2008 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wolkie

Met excuus dan! Blij dat u het hebt kunnen uitvlooien, om evt. moeilijkheden te kunnen vermijden. Leek dus te mooi om waar te zijn, die site.

Dag, kiran

ve
door verwijderd - Jul 12, 2008 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wolkie,

Ik heb reeds 4 schermen besteld bij zonwering-knaller.nl en ben hier erg teverden mee. Bij een van de schermen ontbrak de volant (schulp randje onder het scherm) na e-mail contact hebben wij de week erna de volant per post verstuurd gekregen.

Ik snap je verhaal, het geeft niet echt vertrouwen als iemand geen vestiging of telefoon heeft.

Het laatste scherm wat wij hebben besteld (voor mijn schoonouders) is begin deze week bezorgd en de chauffeur heeft mij gemeld dat ze vlink aan de weg aan het timmeren zijn, wat ook inhoud dat zij vanaf volgende week een telefoonnummer hebben dat reeds op de site wordt vermeld. Ook is het volgens hem mogelijk om KvK info op te vragen alleen staat dit geregistreerd op de holding en niet op de internetnaam.

Ik heb erg goede ervaringen met zonwering-knaller.nl. Goede producten en een leuk prijsje. Wat wil een Nederlander nog meer.....

Hoop dat je hier nog wat mee kunt.

Groetjes, sjordaan

ve
door verwijderd - Jul 12, 2008 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig voor u heeft u goede ervaringen. Maar inmiddels heb ik al via een andere weg een zonnescherm gekocht. Ik vind het raar dat ze mij een mail sturen dat ze hun adres of telefoonnummer absoluut niet kenbaar willen maken en nu staat er dus wel een telefoonnummer op de site. Ik heb ze gemeld dat ik deze vraag op de kassa site heb gezet en wie weet zijn ze even gaan nadenken. Ik vertrouw het nog steeds niet maar ik ben blij dat het bij u goed gegaan is.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2008 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Ik heb ze gemeld dat ik deze vraag op de kassa site heb gezet en wie weet zijn ze even gaan nadenken."

Dat hebben ze inderdaad gedaan, vandaar mogelijk deze positieve reactie......

En die Holding..... is waarschijnlijk M*M*M*Holding B.V. te Hilversum.