jaapbol149
door jaapbol149 Oct 1, 2017 om 11:59
Winkels & webshops

3x paket besteld + verzendkosten betaald en dan briefje van Postnl om af te hale

volgens mij schrijft de postbode/besteller vooraf dat je het paketje af moet halen bij de primera winkel, en dat terwijl ik verzendkosten heb betaald.  Dit is nu de 3e maal in een maand tijd, 't is en blijft een trieste zaak bij post nl en klagen - telefonisch - helpt ook niet,  op zaterdag het briefje dan kun je je paketje op maandag na 15:00 uur pas ophalen.  Leve onze postbestellers !

1445 13 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Oct 1, 2017 om 12:10
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dit mag pas na 2x leveren en niemand thuis. 2x niemand thuis gaat het naar postkantoor.
Pakketen uit buitenland gaan regelmatig meteen naar ophaalpunt ( bijv Ali express) om daar op te halen. Je krijgt dan indd kaartje in de bus

ne
door neodutchio - Oct 1, 2017 om 12:10
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Verzendskosten heeft u niet aan PostNL betaald, maar aan de webwinkel waar u gekocht heeft. Daar moet u ook gaan klagen dat de bestelling niet thuis geleverd is. Voor PostNL bent u namelijk geen partij.

Wat wel is, in een aantal gevallen worden pakketjes standaart bij een afhaalpunt neergelegd. Dit gebeurd vaak bij internationale bestellingen waarvoor getekend moet worden. Helaas geeft u niet aan waar u besteld heeft, dus dit is niet na te gaan.

ge
door george321 - Oct 1, 2017 om 12:12
390 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom denkt u dat u "verzendkosten" betaald?
Het artikel moet door de verkoper verpakt worden, geadresseerd worden en naar het post,nl punt gebracht worden. Dat is natuurlijk allemaal gratis .......... (en kost ook niets .......). Post.nl verstuurd het pakket en rekent daar portokosten voor. U werkt natuurlijk helemaal voor niets.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2017 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeker leve onze postbestellers. Ik heb nooit klachten.

wo
door woutjewachtmans Oct 1, 2017 om 12:24
22 Antwoorden / Vragen

Neemt niet weg dat ik ze niet vertrouw.

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2017 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan jammer voor u.

jo
door jorisw Oct 1, 2017 om 16:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@woutjewachtmans: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zullen we maar denken....

wo
door woutjewachtmans - Oct 1, 2017 om 12:20
22 Antwoorden / Vragen

Ik kan me echt voorstellen dat het heel vervelend is als je het pakje op Zaterdag verwacht het dan pas op Maandag laat in de middag kunt ophalen. Het wekt irritatie op en daar is niets aan te doen. Wat betreft de verzendkosten. Ook naar een servicepoint betaal je die kosten of het bij u aan de deur is of bij Primera. In het vervolg maar iets bestellen bij een webshop die een andere vervoerder gebruikt zoals DHL.

jo
door jorisw Oct 1, 2017 om 16:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Over DHL zien we immers noooiiiiittt klachten....

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2017 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook over DHL heb ik totaal geen klachten.

Cookies
door Cookies - Oct 1, 2017 om 12:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat zullen dan wel pakketjes uit China geweest zijn. Die worden niet meer thuisbezorgd. Meer info  https://www.ecommercenews.nl/postnl-stuurt-pakketjes-uit-china-standaard-naar-afhaalpunt/

diumenge
door diumenge Oct 1, 2017 om 12:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn laatste pakketjes uit China werd keurig netjes thuis afgeleverd. Weet eerlijk gezegd niet (meer) of dat via PostNL ging, maar denk het wel.

Cookies
door Cookies Oct 1, 2017 om 12:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat ik er van begrijp, is dat het ook te maken heeft met de afspraken die gemaakt zijn met Chinese shops.

ne
door neodutchio Oct 1, 2017 om 13:23
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat er om of er getekend moet worden voor ontvangst. Aan de track en trace code is te zien of het om een thuisbezorging of afhaler gaat. Bij tekenen voor ontvangst vanuit China gaat altijd bij een afhaalpunt.

diumenge
door diumenge Oct 1, 2017 om 15:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zou kunnen, betrof in mijn geval altijd pakketjes waar niet voor getekend hoeft te worden.

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2017 om 12:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad: leve de postbestellers. Hier nooit klachten, integendeel, nl complimenten.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 1, 2017 om 13:01
509 Antwoorden / Vragen

Er zijn goede en slechte postbodes/bestellers .Dat jij toevallig een slechte treft is geen reden om een hele groep af te kraken.Zelf heb ik zeer goede ervaringen met pakketbezorgers.

Cookies
door Cookies - Oct 1, 2017 om 14:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hier nog zo'n topic (waarbij ik meteen constateer dat @Maarten Heest nog mee leest op V&B)  https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=40&t=176229

panter22
door panter22 - Oct 1, 2017 om 15:35
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een briefje in de bus hebt gehad, dan is de pakjesbezorger aan de deur geweest.
Heb je geen track & trace code gekregen? Dan kun je zien wanneer hij komt.
Of kwam het bericht met de brievenbuspost.

ne
door neodutchio Oct 1, 2017 om 16:59
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Bij bv internationale postpakketten waarvoor getekend moet worden gaat er via de gewone post een afhaalopdracht naar de ontvanger heen.

panter22
door panter22 Oct 1, 2017 om 17:13
6599 Antwoorden / Vragen

Mogelijk gaat het om een internationaal pakje. Dat staat er niet bij.

gerbera
door gerbera - Oct 1, 2017 om 22:39
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Leve onze postbestellers
Dat mag ook wel eens gezegd worden, die mensen sjouwen wat af en lopen vaak voor joker met een pakket naar de deur om er dan achter te komen dat er niemand thuis is.

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2017 om 15:53
7368 Antwoorden / 14 Vragen

volgens mij schrijft de postbode/besteller vooraf dat je het paketje af moet halen
Er zijn zaken die de mogelijkheid bieden uw pakket zelf af te halen. Dat kan op de bestellijst cq web-pagina aangegeven worden.
U hoeft dan niet op de besteller te wachten.
Niet per ongelukt dat aangevinkt.