fr
door fransbaan Jul 30, 2023 om 14:28
Winkels & webshops

47% Prijsverschil Lidl Duitsland en Nederland E-Bike Zündapp Trekking Z810,

Lidl Shop Duitsland werkt niet mee aan levering naar adres in Nederland en ook niet naar een van hun filialen in de grenstreek bij voorbeeld Emmerich. Ook zeggen zij op basis van wettelijke afspraken niet naar Nederland te kunnen verzenden, maar alleen binnen Duitsland. Ik ben op zoek naar een afleveradres in de regio Emmerich waar ik de E-Bike af kan laten leveren. Wie kan mij helpen?  bij voorbaat dank.

Aan de redactie van KASSA  wil ik vragen of zij hier eens nader naar willen kijken. Een prijsverschil tussen aanschaf in Nederland en Duitsland van 47% of euro 499 lijkt mij niet te verdedigen.
Het betreft de E-Bike die bij de ANWB recent, verrassend goed uit de test kwam n.l. de Zündapp Trekking Z810. Prijs in Nederland euro 1553,98 en prijs in Duitsland euro 1054,95 ofwel euro 499 goedkoper. wel de moeite waard van een ritje naar Emmerich, Kleve of zoiets terwijl m.i. levering naar een adres in Nederland voor dezelfde kosten zou kunnen als levering naar vele plaatsen in het grote Duitsland, de euro 1054,95 betreft levering aan huis in Duitsland.

8957 10 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Jul 30, 2023 om 14:40
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt ook dat ze niet in Nederland leveren. Tot eind september zou u het nog kunnen proberen bij Huifkarverzendsercive.nl Daarna houd de man er mee op vanwege leeftijd. Gevestigd in Nordhorn, dus daar zou de fiets naar verstuurd kunnen worden, om vervolgens bij u te leveren. Ik probeer een link te maken, maar dat lukt me meestal niet:

https://www.huifkarverzendservice.nl

jewee
door jewee Jul 31, 2023 om 14:11
62 Antwoorden / Vragen

Goede tip....daar heb je wat aan.

Iv
door Ivo W - Jul 30, 2023 om 14:58
734 Antwoorden / Vragen

Er is niets verboden aan het prijsverschil en er is ook niets verboden aan de keuze van de Duitse tak van het bedrijf om niets naar Nederland te verzenden.

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2023 om 15:33
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U wilt profiteren van een lage prijs via duitsland, woont en leeft in nederland. Zo zullen vele nederlanders denken. Echter als u problemen krijgt, voorop gesteld dat het u lukt om geld te besparen (.........) wat u vervolgens weer kwijt bent aan OF vervoer naar duitsland voor herstel/garantie, OF dat u kosten krijgt in nederland waarbij uw fietsenmaker  (als hij al service WIL verlenen) zeker kosten gaat berekenen wegens voor hem geen verkocht artikel.

Ik vrees voor u dat u zelf zal moeten zoeken naar iemand die in duitsland woont, legaal. En die ook nog mee wil werken, zonder kosten/vergoeding, aan uw truckendoos. Denk aan het spreekwoord: Wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt vaak het deksel op de neus.

vd
door vdlieuw - Jul 30, 2023 om 15:45
211 Antwoorden / 6 Vragen

Heb nogal moeite met uw stelling dat, in dit geval Lidl, in Duitsland zo veel goedkoper is dan in NL. Misschien in Polen, Bangladesh of Peru nog goedkoper. Fabrikanten zijn vrij hun prijs te bepalen voor elk land in de wereld, dat geldt van een vliegtuig tot een punaise.
Als u 500 goekoper uit wilt zijn, prima maar u begrijpt ook wel dat u dan op andere onderdelen misschien moet inleveren, dat is uw eigen risico.

wi
door wim koelewijn Jul 31, 2023 om 12:14
71 Antwoorden / Vragen

Vd Lieuw, Waarom twijfelt U aan deze bewering ? De vragensteller zal toch wel weten waar hij het over heeft  ? Of heeft hij get prijsverschil gedroomd ?

ne
door neodutchio - Jul 30, 2023 om 16:09
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Lidl Duitsland levert inderdaad alleen in Duitsland. Lidl Nederland is een andere BV dan de Duitse GMBH. Over de grens leveren klinkt makkelijk, maar heeft vele haken en ogen. Zelf bestel ik regelmatig in Duitsland waarna ik extra kan betalen ivm de hogere BTW hier en de extra verzendskosten. Dat bedrijf heeft geen zusterbedrijf in Nederland, dus die sturen gewoon naar hier.
Lidl Duitsland gaat natuurlijk Lidl Nederland niet beconcureren. Elk land is verantwoordelijk voor zijn eigen inkoop. Duitsland is veel groter en heeft meer concurrentie. Grotere inkoop wil zeggen lagere prijs.

Kijk eens naar Ikea in de grensstreek. Zeker in Limburg de keuze uit de Nederlandse, Belgische en Duitse variant. Dezelfde artikelen tegen verschillende prijzen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 30, 2023 om 17:14
2095 Antwoorden / Vragen

Prijzen hoeven niet "verdedigd" te worden, prijzen worden gevraagd en u heeft het er voor over of niet. Omgekeerd lijkt mij dat men u niet kan weigeren de Duitse fiets te bestellen voor de Duitse prijs maar is men wel vrij verschillende verzendkosten te rekenen voor afleveren over de grens en ook dat hoeft men net te verdedigen. Het lijkt mij een gevecht dat u niet makkelijk wint dus inderdaad gewoon in Duitsland laten leveren en daar ophalen. Klaar.

digiopa
door digiopa - Jul 31, 2023 om 10:58
1 Antwoorden / 7 Vragen

Zoals omschreven,zal je bij pech,verbrande accu b.v., voor hogere kosten kunnen komen te staan. Maar allicht woon je aan de Grens en maakt een klein autoritje niet zoveel uit.

kl
door klusman - Jul 31, 2023 om 14:11
91 Antwoorden / 9 Vragen

Hello Fransbaan,

U zou in Emmerich of Kleve een Postagentschap kunnen zoeken en daar laten afleveren. Ik heb dat aleens gedaan bij een DHL-agentschap bij mij in de buurt en dat ging goed.

mo
door mof - Aug 1, 2023 om 10:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt me niet iets voor Kassa. Lidl mag zelf bepalen of ze de fiets naar NL willen leveren of niet. Prijzen in D liggen anders: een pakje 250gram boter kost daar maar anderhalf euro, hier twee en een half euro.

Menig
door Menig - Oct 14, 2023 om 13:08
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb deze fiets eigenlijk rechtstreeks van de fabrikant gekocht met een tussen handelaar Hitseller.
Prijs 1111,= en wordt netjes in doos bezorgt. En je hebt gewoon de garantie. Alles is perfect verlopen. Betaling moet wel via creditcard.
Bij vragen krijg je ook netjes iedere keer antwoord van hitseller. De 5-10 werkdagen kan iets langer zijn ivm verzending naar Nederland.
Hier de link

https://www.hitseller.de/p/zuendapp-e-bike-trekking-z810-700c-herren-28-zoll-rh-52cm-24-gang-417-wh-schwarz-grau-0664013307/

Succes

rj
door rjw Oct 14, 2023 om 15:24
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Je zult alleen wel zelf er voor moeten zorgen dat het ding weer bij de leverancier komt als er wat kapot is. Lokale fietsenmakers willen meestal niet gaan sleutelen aan dit soort producten.

Gr
door Grunn1 Oct 14, 2023 om 16:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@RWJ, waarom zou een lokale fietsenmaker er niet aan willen sleutelen? Is een normale e-bike met normale onderdelen en zolang je gewoon voor een reparatie betaald is er niks aan de hand. Het is geen van Moof.