ov
door overtoom Jan 16, 2017 om 12:48
Winkels & webshops
Aankoop bankstel

Wij hebben een hoekbank gekocht bij Sanders Meubelstad Heerlen.
Nu blijkt bij levering de kleur anders te zijn dan in de showroom.
De verkoper gaf ons aan dat t de taak van de koper is om met de staal naar buiten te lopen.
Wij zijn zelf van mening dat wij niet goed zijn geinformeerd door de verkoper ivm met de kleur die kan veranderen bij ander licht.
zij hebben toch een meldplicht?
De bank die wij kochten is bij hun zandkleurig (zie foto) en bij ons bruin.
Het kleurcontrast is toch te groot.
Nu zit ik met een bank die ik niet mooi vindt kosten 2000,-
Voelen ons misleidt ... en ,wat zijn onze rechten als kopers?
Wil graag de bank in zandkleur niet de bruine...
Help !!!
mvg Karin Overtoom

9314 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 16, 2017 om 12:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan toch zelf wel bedenken, dat een kleur er anders uit ziet in het daglicht. Het gaat er om of de kleur op de aankoopbon klopt met de kleur die geleverd is. Als dat correct is, heb je verder geen recht wat dat betreft.

ov
door overtoom Jan 18, 2017 om 07:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie...
Ik heb vaker een bank gekocht maar deze is wel erg afwijkend qua kleur.

marita5
door marita5 - Jan 16, 2017 om 12:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Overtoom,

Lees hier wat u kunt doen bij een afwijkend product , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-afwijkend-product

Cookies
door Cookies Jan 16, 2017 om 12:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is geen afwijkend produkt.

tenormin
door tenormin Jan 16, 2017 om 13:07
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Jawel carola, er staat duidelijk dat ook de kleur bepalend is. (In Marita's link). Alleen, wij weten (nog) niet wat er op de aankoopbon staat welke kleur. En dat is wel belangrijk. Mij lijken het, zelfs zonder buitenlicht, 2 werkelijk verschillende kleuren. Dus de bon zal de uitkomst moeten bieden.

Cookies
door Cookies Jan 16, 2017 om 13:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, als je een rode koopt en je krijgt groen dan kun je spreken over een afwijkend produkt. Het gaat om wat op de bon staat, zoals ik ook al schreef. Ik loop zelfs bij de aankoop van cosmetica naar de ingang voor het daglicht. En de kleur op de afbeelding, zie jij waarschijnlijk weer anders als ik, want dat hangt weer af van jouw/mijn instellingen van het beeldscherm.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 16, 2017 om 12:57
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie dat er ook losse kussens bij de bank zitten. Neem zo'n los kussen mee naar de showroom en vergelijk dit met de bank die er staat.  Als er significant kleurverschil is, dan heeft u recht tot klagen. Als het echt alleen door het licht komt, dan heeft u pech.

ov
door overtoom Jan 18, 2017 om 07:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit heb ik gedaan buiten is t kussen bruin ..maar binnen bij de bank is hij dezelfde kleur zand...
Grt Karin.

zoekster1
door zoekster1 Jan 19, 2017 om 12:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dan wordt het lastig om wat voor elkaar te krijgen. Dan wordt het een coulance kwestie en moet u maar heel vriendelijk vragen of er nog mogelijkheden zijn om eventueel te ruilen.

edrick3
door edrick3 - Jan 16, 2017 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nu blijkt bij levering de kleur anders te zijn dan in de showroom.

Nou, denk dat de kleur hetzelfde is, maar er anders uitziet.
Staat er een kleur(code) op de aankoopnota? En wat staat er op de afleverbon?
Bij ander licht kan een kleur er anders uitzien.
Wat was de reactie van de zaak?

ov
door overtoom Jan 18, 2017 om 07:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

De kleur klopt met de nota alleen heb ik met de verkoper op de bank gezeten met de stalen en daar heb ik ook gekozen bij dat licht.
De verkoper had mij als leek kunnen sturen dat t licht wel i vloed zou kunnen hebben op de kleur vd stof.
Voel mij misleidt ..
Bedankt voor je reactie

edrick3
door edrick3 Jan 18, 2017 om 10:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan me je teleurstelling voorstellen, maar denk dat je hier weinig aan kunt doen. De verkoper had je inderdaad wel kunnen wijzen op kleurverschil bij kunstlicht of daglicht.

edrick3
door edrick3 Jan 19, 2017 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Toch coulant dat ze nog willen kijken of je bank als showroommodel in een ander filiaal geplaatst kan worden. Hopelijk voor jou lukt dat.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2017 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u geen gelijk hebt, koopt u een grand foulard in de kleur die u wenst en klaar,

ph
door philip36 - Jan 16, 2017 om 14:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is toch wel een groot kleurverschil, kan me niet voorstellen dat dit komt door showroomlicht en daglicht.
Laat u niet wegzetten door Sanders dat er altijd wel veel kleurverschil kan zitten tussen de opeenvolgende productie-series.
Zoals gezegd door @zoekster1, ga met een los kussen naar de winkel en vergelijk.
Als er een duidelijk kleurverschil is hoeft u dat niet te accepteren.

Wanneer er werkelijk zo'n groot kleurverschil zou zijn onder het licht in hun showroom en daglicht wordt het hoog tijd dat ze iets doen aan de verlichting in die showroom.

ov
door overtoom Jan 18, 2017 om 07:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt maar ja ik zit nu met een bruine bank..
Ze hebben aangeboden om evt andere zaken van S M stad te benaderen om onze bank hier neer te zetten zodat we een nieuwe kunnen bestellen.
Maar nog geen reactie ongvangen na onze mail met de fotos vd bank.
Gksteren gebeld en de desbetreffende heer was niet aanwezig.
Vandaag weer bellen.
Ik laat hier echt niet bij zitten hoor ..
Nu hopen dat dit gaat lukken.

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2017 om 22:55
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als dit zandkleur moet zijn is het wel erg vervuild zand. Dit is ook met daglicht totaal niet te vergelijken met zandkleur. Neem de tip van @zoekster.

pi
door pieterwolters Jan 16, 2017 om 23:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Op basis van het fotootje kunnen we totaal geen conclusies trekken. Ze zijn onder verschillende lichtomstandigheden gefotografeerd, met hoogstwaarschijnlijk een niet gecalibreerde camera en bekeken op een niet gecalibreerde (in relatie tot het licht en de camera) beeldscherm. Als de camera dan ook nog op auto-witbalans staat dan is het appels met peren vergelijken wat me met deze foto kunnen doen.

gerbera
door gerbera Jan 16, 2017 om 23:08
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nou zo technisch hoef je nu ook weer niet te zijn om te zien dat er wel heel veel verschil in kleur zit.

ov
door overtoom Jan 19, 2017 om 07:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tjongen tjonge dat bedoel daar komt iemand met verstand...
Yis met t hetzelfde toestel gemaakt ..
Ik zal de fotograaf erbij halen dan zet ik de foto wederom hier op deze zaak.
Mvg Pieter Wolters ....

gerbera
door gerbera Jan 19, 2017 om 11:44
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zelfs met een toestel van 25 jaar oud zal te zien zijn dat er een enorm kleurverschil is dus P. W doe geen moeite, het bewijs is overduidelijk. @zoekster geeft u de juiste tip.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 17, 2017 om 00:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sanders heeft een meldplicht maar u heeft een onderzoeksplicht.

ik
door ikzelf1942 - Jan 19, 2017 om 11:57
81 Antwoorden / 15 Vragen

Op bovenste foto is het een hoekbank en op onderste een gewone zitbank,
dus u heb het over twee verschillende banken !!!!!!

hansje klein
door hansje klein - Jan 19, 2017 om 12:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Overtoom. Krijgen we bij gelegenheid hier nog een terugmelding of het aan het licht of aan de stof lag?

zoekster1
door zoekster1 - Jan 19, 2017 om 12:39
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ze heeft gereageerd, maar helaas onzichtbaar als je de reacties niet aanklikt.
-----

door overtoom 18 jan. 2017 om 07:36
Antwoorden / Vragen

Dit heb ik gedaan buiten is t kussen bruin ..maar binnen bij de bank is hij dezelfde kleur zand...Grt Karin.
-----

Het lag dus aan het licht.

hansje klein
door hansje klein Jan 19, 2017 om 17:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt @Zoekster1. Heb inderdaad niet weer alle reacties doorgezocht.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 19, 2017 om 17:04
355 Antwoorden / Vragen

Beste Karin,

Wat een lastige situatie! De verkoper heeft de correcte bank geleverd, alleen blijkt de verlichting in de showroom een dusdanig ander kleurbeeld te geven dat u met het gekozen product in uw eigen setting niet tevreden bent. Tegenwoordig is het, nu vrijwel ieder bedrijf ook een webshop heeft, qua herroepingsrecht eigenlijk beter om je in de winkel te oriënteren en vervolgens online te bestellen, dan direct in de winkel te beslissen. Maar goed, daar heeft u nu niets meer aan.

U vraagt wat uw rechten als consument zijn in deze, maar ik vrees dat die in dit geval vrij beperkt zijn. Vele bedrijven gebruiken verlichting of andere middelen om hun producten in de winkel beter tot hun recht te laten komen, denk maar aan de gele verlichting boven sinaasappels in de supermarkt (en de rode netjes waar ze in zitten) om ze voor het oog een diepe oranje kleur te geven, of aan de schitterende foto's van hamburgers in de snackbar die vrijwel nooit waargemaakt worden. Zolang het product voldoet aan de beschrijving en gebruikt kan worden waar het voor dient, geldt de overeenkomst die u bent aangegaan met de verkoper. Het is een keurig aanbod van Sanders, om de mogelijkheid te onderzoeken uw bank als showmodel in een andere vestiging te gebruiken. Ik hoop dan ook van harte voor u dat dit gaat lukken.

Misschien een extreme suggestie, maar als al het andere faalt zou u Sanders kunnen vragen om de kleurtemperatuur van hun showroomverlichting en hier uw eigen verlichting in huis op aan kunnen passen om alsnog de gewenste kleur te bereiken.

Succes!