Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld.
Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel.
De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook wordt er een klantnummer gebruikt wat niet het mijne is. Is dit fraude? Vanuit Keesing of een fraudeur?
Bel morgen even met Keesing wat er aan de hand is. Keesing staat goed bekend, misschien is dit een pishing brief o.i.d.
Ik denk een vergissing, het is zo'n groot concern, ook daar maken ze weleens fouten.
Als het phishing is, dan is het wel heel toevallig dat de vraagsteller een denksportbeoefenaar is en ook een abonnement heeft.
Ja, maar TS schrijft ook: vreemd overschrijvingspapier en klantnummer klopt ook niet.
Keesing kan dat exact verklaren.
Het is een herinnering uit Deurne, kijk hier eens naar, afbeeldingen van Belgische overschrijvingsbewijzen, die lijken totaal niet op de onze.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=ce6ee22342e8dec9&sca_upv=1&sxsrf=ACQVn0-ncde42L8X6VsqlzWCmANPt-X17w:1713716045385&q=belgisch+overschrijvingsbewijs&uds=AMwkrPtf40cQEE8x2HwLs_wcbJ5ssh7GO8rQ-MpEeNNlJdHqcAkaWWH7Al_fxwX_NyQqDvnSs0qvIDpdPDZ8WAuj-x4OhuAsu08lZ3jJL54N5_RwKm3NIbv-Qq7GggPr_k_SEToJHRhMkOuMHhZoLAA0rPi9dXA4RYb5xAlgRj98VLgv9VOGuBMajADLd0l8e6U6o9VjILwZFIaymlLBIfaAyeSWwhGHtHOPJ22t1yPda--r0728YAGIv9e-_dAzseS24WyuZRt5b4-fxiUELGy-W4P5lDo3ew&udm=2&prmd=ivnbz&sa=X&ved=2ahUKEwiT3oXh2dOFAxUzgf0HHVZ5CfsQtKgLegQIChAB&biw=1280&bih=567&dpr=3
NEGEREN! In ieder geval niet reageren naar de afzender en dus ook absoluut niet betalen. U heeft het boek dat u noemt er niet besteld en de z.g. verzender resp. rekeningzender zal dat ook niet kunnen bewijzen. Daarbij is het m.i. ook frauduleus.
Daarbij is Uitgeverij Keesing die inderdaad wel de uitgever is van Denkspot gevestigd in Antwerpen en ook Amtsredam . U kunt wel de klantenservice van hen benaderen met het gegeven dat u onterechte betalingsherinnering ontvang en zend hen dan eventueel een kopie van het merkwaardige formulier https://www.denksport.com/klantenservice U kunt ook een melding doen bij de politie en hen het vreemde overschrijvingsformulier laten zien. Mogelijk kan men daar daan ook iets mee. Mogelijk nog beter: meldt dit bij https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/ hetgeen mogelijk nog effectiever is dan melden bij de politie.
Mijn reactie is vooral gebaseerd op uw opmerking: 'Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel'. hetgeen voor mij aanleiding is om ook te veronderstellen dat het frauduleus is. Er kan evenwel toch ook sprake zijn van een vergissing ook al heeft u het ook over een merkwaardig betaalformulier dat ook ?? vraagtekens bij mij oproept. Zoals hiervoor al gezegd, neem contact op met Keesing.
Zou het niet gewoon een vergissing kunnen zijn?
Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
Keesing zit in Antwerpen, Deurne, Amsterdam, Londen, Parijs, Madrid, Stockholm en Kopenhagen.
Verstandiger lijkt mij om er even een telefoontje aan te wagen, om te beginnen met Amsterdam 085-8883276.
Kunt u dit even verduidelijken:
"In ieder geval niet reageren naar de afzender"
"U kunt wel de klantenservice van hen benaderen".
Keesing is de afzender. Ergens is iets fout gegaan en Keesing kan daar morgen alles over vertellen aan TS.
Alleen van Keesing kan de TS horen of het een vergissing of phishing is.
Als het phishing is, zal Keesing graag de betalingsherinnering willen hebben.
Ach, 't is de kreeft hè, die moet nu eenmaal strooien met zijn "adviezen" maar nadenken dat het een fout kan zijn is moeilijk, gooi alles maar naar de fraudedesk, goed advies weer hoor... as usual... "sarcasmemodus".
Kees v.d. Spek, Alberto Stegeman en niet te vergeten de Minister van Justitie ook meteen inschakelen!
Hoe reageerde Keesing toen u hun hiermee confronteerde?
@SIRA, zou men vandaag werken bij Keesing?
De TS schrijft niet dat de betalingsherinnering vandaag binnen is gekomen, althans, dat haal ik er niet uit.
Maar er komen nog een heleboel dagen na nu, tenzij de Russen vanavond binnenvallen :-))
Ze hebben nog niet gereageerd
Maar u heeft ze toch al wel gebeld?
Één vraag, heeft u een stilzwijgend abo aangegaan wat ontstaat als ze geen stop hebben aangegeven bij de verkoper. Niet afmelden = doorgaan van abo.
Is ook nog een mogelijheid
Dat abonnement is inmiddels opgezegd (loopt nog even door) maar dan had er een ander klantnummer moeten staan en het betreft een Zweedse puzzel abo en geen Groot Kruiswoordenboek
B ij deze kom ik even bij u terug omdat ik een tussenzin vergat: het advies dat ik gaf m.b.t. het melden bij de fraudehelpdesk is uiteraard alleen zinvol indien men bij Keesing ook aangeeft dat de betalingsherinneringen niet van hen afkomstig zijn.
@KASSABEN, wilt u s.v.p. nadat u contact heeft gehad met Uitgever Keesing als reactie hier melden of de betalingsherinneringen inderdaad niet van afkomstig zijn en het dus inderdaad wel frauduleus is? Bij vooirbaat dank.
Uiteraard kom ik er op terug nadat Keesing heeft gereageerd.
Het is in iedergeval blijkbaar verkeerd dus gewoon bij Keesing aangeven dat u van niets weet en dan wordt het vermoedelijk wel opgelost en zo niet mogen ze tijden de zitting in het incasso traject de kantonrechter overtuigen van een bestelling die u niet hebt gedaan en dat gaat ze niet lukken.
[edit bijdrage - red.] Gewoon een administratief foutje, morgen even bellen met Keesing. Denksport is totaal niet interessant voor het criminele circuit.
Ik las op Facebook dat ook veel Margriet abonnees en Max omroepleden veel phishing krijgen de komende tijd...
Dan noem je ook de twee meest kwetsbare groepen, vrouwen en bejaarden;-)
Nou Henk, sta ik er mooi op, ik ben aow'er, vrouw en ook nog blond. Of telt blond in dit geval niet mee?
@Henk de7de, MAX heeft best leuke programma's hoor. ;-)
@sira Blond (ook uit tube of pakje) telt, net als grijs en kaal zeker mee.;-))
Topantwoord
Eerst maar eens netjes contact opnemen met het bedrijf en vragen of de gegevens wel kloppen. Phishingmail werkt namelijk ook met bestaande bedrijven en namen waar kleine dingen veranderd zijn om je op te lichten. Bellen en navragen of het klopt en dan weet je de verdere stappen wel. Klopt het wel door vragen of het klopt niet. Dan is er duidelijkheid. Succes ermee.
Op 21 april een mail verstuurd omdat ik de reactie graag op "schrift" wil hebben. Na 4 dagen nog niets vernomen.
Lastig bedrijven zijn zeker niet snel tegenwoordig. Lukt Bellen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer