Afterpay betaalt retouren niet terug
Op 28 okt bevestiging van Afterpay dat retourzending terugbetaald wordt. Nog altijd niks ontvangen. Gebeld en klacht ingediend: reactie is dat er computerproblemen zijn en geld niet terugbetaald kan worden. Dit kan meer dan 60 dagen gaan duren! Geld dat niet van Afterpay is! Mag dit zomaar?
Dit lijkt mij te lang duren en het lijkt dus zinnig om in ieder geval uw klacht nu hier in te dienen: https://www.klachtenkompas.nl/ (gratis service van de coinsumentenbond)
Na even verder te hebben gekeken zie ik dit https://nl-be.trustpilot.com/review/www.afterpay.nl waarin o.a. de mogelijkheid om uw klacht in te dienen bij de AFM https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht
Ik twijfel er niet aan dat AfterPay u uw geld zal terugbetalen. Ik ken AfterPay zakelijk vanuit mijn vorige werk en ik heb nooit rare dingen meegemaakt. Er zal dus werkelijk iets aan de hand zijn, waardoor zij op dit moment geen betalingen kunnen verrichten.
Eén ding begrijp ik alleen niet. U heeft bij AfterPay 14 dagen de tijd om te betalen. Dat is dezelfde termijn voor de goederen die u bestelt. Indien de goederen u niet bevallen, moet u deze binnen 14 dagen retourneren.
Ik neem dan aan dat u 1) de goederen pas na die 14 dagen heeft teruggestuurd, of 2) lang heeft moeten wachten op de goederen en bij AfterPay geen gebruik heeft gemaakt de betaling op pauze te zetten.
Afterpay betaalt je retouren wel terug, maar wat later dan normaal. wegens computerproblemen.
Op de website zie je dat ze een nieuwe app hebben. Daar zal het wel mee te maken hebben.
https://www.afterpay.nl/
Er is geen wetgeving die dit verbiedt.
En als het was verboden, wat dan?
Je zult dus nog even moeten wachten.
En als het uw geld was 2 maanden?
Dan was de situatie precies gelijk. Ik zou ook balen, maar je kunt er niets aan doen
Dus als een bedrijf zijn ict niet op orde heeft, is het toegestaan om geld van klanten minimaal 2 maanden vast te houden zonder klanten daarover te informeren?
U heeft het over 2 maanden wachten. Zit u al 2 maanden te wachten dan?
Het valt mij tegenwoordig op dat mensen geen geduld meer hebben en ook een kort lontje.
Maar u heeft nog steeds niet gereageerd op mijn reactie. Hoe kan het zijn dat u binnen 14 dagen moet betalen bij AfterPay als u ook 14 dagen de tijd hebt om te beslissen of u het product wel/niet retourneerd.
Duurt de ontvangst van de goederen langer dan verwacht, kunt u de pauzeknop bij AfterPay gebruiken.
Dit forum is om consumenten met elkaar van gedachten te laten wisselen. Niet om mensen te beoordelen! Kort lontje maakt u ervan, ik stel gewoon een vraag.
Terug naar mijn vraag: Het ging om een retourzending na een defect binnen korte tijd na aankoop. Was niet meer voorradig dus ik kon geen vervangend artikel van de leverancier ontvangen. Het artikel was dus al betaald via AfterPay. Na retourzending aan de leverancier, zou de terugbetaling via AfterPay gaan, omdat de betaling ook via hen was gegaan. Dus geen van de scenarios waar u het over hebt, want dan had ik dit probleem ook niet gehad.
De schriftelijke bevestiging van AfterPay heb ik ontvangen op 31 oktober dat ze mij zouden betalen. Contact opgenomen na een maand wachten en krijg nu (weer schriftelijk) door dat het nog minimaal een maand gaat duren, wellicht langer. Dus dat is minimaal 2 maanden bij elkaar.
Zeker in deze tijd van cadeautjes kopen, is het zuur om zo lang op je geld te moeten wachten.
Mijn vraag blijft dus hetzelfde, mag AfterPay zo lang erover doen om geld terug te betalen?
Dat woordje "zomaar" .... Dit gebeurt niet 'zomaar', dit gebeurt omdat er computerproblemen zijn. Maar om concreet op uw probleem, de late betaling, in te gaan. Nee, 60 dagen is lang, tenzij u een bedrijfsmatige klant bent, dus een ZZP-er of zo.
Als het prive is dan zou ik een vordering instellen met een deadline, na die deadline een herinnering met daarin de gevolgen die niet voldoen zal hebben: (wettelijke incassokosten en wetelijke rente) en in de herinnering ook weer een deadline,
daarna kunt u gaan aanmanen en het bedrag met de incassokosten en wettelijke rente gaan verhogen. Dit moet wel allemaal op de correcte manier gebeuren, dat kunt u terugvinden op de websites van de rijksoverheid.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer