Av
door AvRF Nov 30, 2021 om 10:51
Winkels & webshops

Afterpay betaalt retouren niet terug

Op 28 okt bevestiging van Afterpay dat retourzending terugbetaald wordt. Nog altijd niks ontvangen. Gebeld en klacht ingediend: reactie is dat er computerproblemen zijn en geld niet terugbetaald kan worden. Dit kan meer dan 60 dagen gaan duren! Geld dat niet van Afterpay is! Mag dit zomaar?

2726 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2021 om 11:02
16991 Antwoorden / 202 Vragen
1

Dit lijkt mij te lang duren en het lijkt dus zinnig om in ieder geval uw klacht nu hier in te dienen: https://www.klachtenkompas.nl/  (gratis service van de coinsumentenbond)

Na even verder te hebben gekeken zie ik dit https://nl-be.trustpilot.com/review/www.afterpay.nl waarin o.a. de mogelijkheid om uw klacht in te dienen bij de AFM  https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht

sira
door sira - Nov 30, 2021 om 11:04
2584 Antwoorden / 24 Vragen
3

Ik twijfel er niet aan dat AfterPay u uw geld zal terugbetalen. Ik ken AfterPay zakelijk vanuit mijn vorige werk en ik heb nooit rare dingen meegemaakt. Er zal dus werkelijk iets aan de hand zijn, waardoor zij op dit moment geen betalingen kunnen verrichten.

Eén ding begrijp ik alleen niet. U heeft bij AfterPay 14 dagen de tijd om te betalen. Dat is dezelfde termijn voor de goederen die u bestelt. Indien de goederen u niet bevallen, moet u deze binnen 14 dagen retourneren.
Ik neem dan aan dat u 1) de goederen pas na die 14 dagen heeft teruggestuurd, of 2) lang heeft moeten wachten op de goederen en bij AfterPay geen gebruik heeft gemaakt de betaling op pauze te zetten.

panter22
door panter22 - Nov 30, 2021 om 12:47
6599 Antwoorden / Vragen
0

Afterpay betaalt je retouren wel terug, maar wat later dan normaal. wegens computerproblemen.
Op de website zie je dat ze een nieuwe app hebben. Daar zal het wel mee te maken hebben.
https://www.afterpay.nl/
Er is geen wetgeving die dit verbiedt.
En als het was verboden, wat dan?
Je zult dus nog even moeten wachten.

Av
door AvRF Nov 30, 2021 om 15:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

En als het uw geld was 2 maanden?

panter22
door panter22 Nov 30, 2021 om 19:25
6599 Antwoorden / Vragen

Dan was de situatie precies gelijk. Ik zou ook balen, maar je kunt er niets aan doen

Av
door AvRF - Nov 30, 2021 om 15:44
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Dus als een bedrijf zijn ict niet op orde heeft, is het toegestaan om geld van klanten minimaal 2 maanden vast te houden zonder klanten daarover te informeren?

sira
door sira - Nov 30, 2021 om 16:20
2584 Antwoorden / 24 Vragen
0

U heeft het over 2 maanden wachten. Zit u al 2 maanden te wachten dan?

Het valt mij tegenwoordig op dat mensen geen geduld meer hebben en ook een kort lontje.

Maar u heeft nog steeds niet gereageerd op mijn reactie. Hoe kan het zijn dat u binnen 14 dagen moet betalen bij AfterPay als u ook 14 dagen de tijd hebt om te beslissen of u het product wel/niet retourneerd.
Duurt de ontvangst van de goederen langer dan verwacht, kunt u de pauzeknop bij AfterPay gebruiken.

Av
door AvRF Nov 30, 2021 om 21:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit forum is om consumenten met elkaar van gedachten te laten wisselen. Niet om mensen te beoordelen! Kort lontje maakt u ervan, ik stel gewoon een vraag.

Terug naar mijn vraag: Het ging om een retourzending na een defect binnen korte tijd na aankoop. Was niet meer voorradig dus ik kon geen vervangend artikel van de leverancier ontvangen. Het artikel was dus al betaald via AfterPay. Na retourzending aan de leverancier, zou de terugbetaling via AfterPay gaan, omdat de betaling ook via hen was gegaan. Dus geen van de scenarios waar u het over hebt, want dan had ik dit probleem ook niet gehad. 
De schriftelijke bevestiging van AfterPay heb ik ontvangen op 31 oktober dat ze mij zouden betalen. Contact opgenomen na een maand wachten en krijg nu (weer schriftelijk) door dat het nog minimaal een maand gaat duren, wellicht langer. Dus dat is minimaal 2 maanden bij elkaar. 
Zeker in deze tijd van cadeautjes kopen, is het zuur om zo lang op je geld te moeten wachten.
Mijn vraag blijft dus hetzelfde, mag AfterPay zo lang erover doen om geld terug te betalen? 


mo
door mof - Dec 1, 2021 om 12:05
3622 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dat woordje "zomaar" .... Dit gebeurt niet 'zomaar', dit gebeurt omdat er computerproblemen zijn. Maar om concreet op uw probleem, de late betaling, in te gaan. Nee, 60 dagen is lang, tenzij u een bedrijfsmatige klant bent, dus een ZZP-er of zo.
Als het prive is dan zou ik een vordering instellen met een deadline, na die deadline een herinnering met daarin de gevolgen die niet voldoen zal hebben: (wettelijke incassokosten en wetelijke rente) en in de herinnering ook weer een deadline,
daarna kunt u gaan aanmanen en het bedrag met de incassokosten en wettelijke rente gaan verhogen. Dit moet wel allemaal op de correcte manier gebeuren, dat kunt u terugvinden op de websites van de rijksoverheid.nl

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:26
Garantie & verzekeringen

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer