Amazon promotie
Ik had een "Promotietegoed" van € 5,= bij Amazon.nl.
Deze heb ik gebruikt bij een bestelling van € 18.90, waardoor ik maar € 13,90 moest betalen.
Doordat het artikel niet beviel, heb ik dit terug gestuurd.
Vervolgens werd er € 13,90 retour betaald.
De betreffende € 5,= werd niet terug gezet in mijn account.
Na contact met de klantenservice werd dit helaas niet opgelost.
Mijn € 5,= is nu dus gewoon verdwenen .....
Ik vind dit onacceptabel en heb dit ook gemeld aan de klantenservice.
Zij houden gewoon vol en zeggen dat dat de regels zijn.
Belachelijk gewoon, op deze manier wordt er gewoon € 5,= van mij "gestolen".
Stel nou dat ik een promotie van € 100,= zou hebben gehad en een product van € 200,= zou hebben gekocht, dat ik geretourneerd zou hebben.
Ben ik dan ook ineens € 100,= kwijt ?
Topantwoord
Hallo Peter Zitvast ,
Aftrek bij het kopen en retourneren/annuleren van producten
- Gedeeltelijke aftrek: Als je een promotievoucher gebruikt voor meerdere bestellingen op hetzelfde moment dat de voucher geldig is, wordt het totale bedrag van de voucher verdeeld over de afzonderlijke prijzen van de gekochte artikelen. Dit geldt ook wanneer de promotie een minimum bestedingsbedrag heeft, zelfs als het minimale bestedingsbedrag is bereikt met een van de bestelde items.
- Bij het retourneren van producten: De gereduceerde aankoopprijs wordt terugbetaald bij het retourneren van een of meer producten. Als je artikelen retourneert van een promotie waarbij een minimaal bestedingsbedrag is toegepast en het bedrag daarna onder het minimumbedrag valt, kan de promotievoucher niet meer worden gebruikt. Dit betekent dat we voor de terugbetaling van de artikelen die je retourneert, alleen voor de items die je houdt de prijskorting aftrekken. Als je een promotiecode of krediet gebruikt voor een aankoop op Amazon.nl en de bestelling wordt geretourneerd voor terugbetaling, wordt het promotiecertificaat niet beschikbaar voor hergebruik.
- Bij het annuleren van producten: Als je een promotiecode of krediet gebruikt voor een aankoop op Amazon.nl en de bestelling wordt vervolgens geannuleerd voordat deze is verzonden, wordt de promotiecode teruggezet naar je promotietegoed. Deze kan dan worden toegepast op je volgende in aanmerking komende bestelling.
https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=G8LF2MC32ZASDWVU
Na heel veel tijd met chatten met Amazon, hebben ze uiteindelijk de € 5,= toegevoegd aan m'n account.
Misschien hebben ze gezien dat ik heb gezegd dat ik 't ging melden aan Kassa .....
Zojuist een nieuwe bestelling gedaan met € 5,= korting.
Het ging mij niet echt om het bedrag, maar meer om het principe.
Zojuist een nieuwe bestelling geplaatst, er werd € 5,= in mindering gebracht.
Mijn probleem is nu opgelost dus, maar als dit het beleid is van Amazon, dan hebben/krijgen meer mensen hiermee te maken .....
[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage]
[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage]
Dat is dan toch snel opgelost. Mden heeft kennelijk zelf al snel gerealiseerd dat het in strijd was met de eigen voorwaarden. Het kan best zijn dat men 'angst had voor Kassa' maar op een zondagavond ? Ik zou bovendien niet rekenein op een promotiebedrag ad. €100,00 bij o.a. Amazon.
Helemaal niet snel opgelost, ik ben de hele middag een het chatten geweest.
Die chats werden overigens steeds afgesloten, zonder oplossing, dus heb ik steeds weer een nieuwe chat gestart.
Het gaat om het principe hè, dat ze € 5,= laten "verdwijnen", is niet zo spannend, maar als het om grotere bedragen gaat, dan zou dat toch echt niet moeten kunnen .....
Ik doel op het tijstip dat u de vraag hier postte. 19:20 uur en om 19:41 uur geeft u aan dat het is opgelost. En dat bedoelik dus met snel!
En herhaald, ga er maar vanuit dat grotere bedragen naar grote waarschijnlijkheid nooit zullen voorkomen. En indein toch bij Amazon, dan gelden de voorwaarden ook die men dan stelt.
@Heremietkreeft
Mden heeft kennelijk zelf al snel gerealiseerd dat het in strijd was met de eigen voorwaarden.
Het was niet in strijd met de voorwaarden, want het staat er toch duidelijk. De TS heeft niet goed gelezen.
Als je een promotiecode of krediet gebruikt voor een aankoop op Amazon.nl en de bestelling wordt geretourneerd voor terugbetaling, wordt het promotiecertificaat niet beschikbaar voor hergebruik.
De promotievoucher blijft uitsluitend geldig als er geannuleerd wordt nog vóór verzending. In dit geval heeft de TS geretourneerd en terugbetaald gekregen. Het feit dat hij toch weer een voucher heeft gehad, is gewoon goodwill geweest.
Onzin, er werd gewoon € 5,= van mij "gestolen" !
Ik heb heel veel moeite moeten doen om dit op te lossen, uiteindelijk is dat gelukt.
Zonde van m'n tijd overigens, hoeveel tijd moet ik besteden om m'n eigen € 5,= terug te krijgen ?
BTW, wie is Mden ?
En, wie is de TS ?
U hebt die € 5,- als een voucher gratis gekregen, als een korting. Die € 5,- heeft u niet hoeven te betalen en zat ook niet in uw portemonnee. Gestolen? U koopt in de winkel iets voor € 35,-, u krijgt van de winkel € 5,- korting. Als u het artikel al terug kunt brengen en u krijgt uw geld terug is dat minus die € 5,-, want u heeft maar € 30,- betaald.
TS = TopicStarter
@SIRA, Ts heeft de € 5 retour gehad en heeft dus geluk gehad. Dit onderdeel van de voorwaareden is inderdaad erg duidelijk: 'ls je een promotiecode of krediet gebruikt voor een aankoop op Amazon.nl en de bestelling wordt geretourneerd voor terugbetaling, wordt het promotiecertificaat niet beschikbaar voor hergebruik'.
Maar de TS waardeert dat niet. Hij blijft er bij, als hij het niet had teruggekregen, hij bestolen is.
Die "promotie" was voor een eerdere aankoop, die dus niet in orde was.
Die € 5,= was/is dus mijn geld, niet van Amazon !
Dat ik die € 5,= uiteindelijk tóch weer heb ontvangen in mijn tegoed is dus niet meer dan redelijk en te danken aan mijn doorzettingsvermogen.
Het is gewoon niet acceptabel, dat je een tegoed in je account hebt staan, dat op deze manier gewoon "verdwijnt".
Punt.
@PETERZITVAST: u zit inderdaad erg vast. Ik heb er geen enkel probleem mee dat u het onacceptabel blijft vinden. Per saldo is de €5 toch niet verdwenen?
Indien u van mening bent een en ander toch onaccetabel is en er in vast blijft zitten is dit een optie: https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont maar ik twijfel of het antwoord dan anders zal zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer