Fe
door Fee1995 Sep 30, 2023 om 22:27
Winkels & webshops

Asos blokkeert account en geeft geen geld terug

Onlangs bestelling geplaatst bij asos voor +1000€.

ik was zwanger en wilde graag zwangerschapskleding. Helaas tussen bestelling en levering een miskraam gehad. Het heeft dus een paar dagen geduurd voordat ik het pakket open had gemaakt om terug te sturen. Helaas bleek dat er twee items misden. Ik heb contact gehad met de chat van asos en het zou vergoed worden op de factuur. Tot op heden is dit niet gebeurd. Kort daarna kreeg ik een mail dat mijn account geblokkeerd was en als ik het retour wilde sturen dit op eigen kosten moest, naar Polen.

Na een geheen en weer van kastje naar de muur via de chat met de vraag waarom ik geblokkeerd ben had ik er genoeg van. Dus pakket van 14 kg op de post gedaan naar Polen. Het is bij hen geleverd maar geld terug ho maar. Wederom contact gezocht maar de een zegt zie je mail over je blokade en de ander zegt je bank moet maar contact met ons zoeken voor een onderzoek...
wat moet ik doen, ik voel mij totaal niet gehoord en ben de dupe van een fout van asos. Na alle ellende en verdriet van een miskraam heb ik dit er ook nog bij... wie heeft iets soort gelijks meegemaakt en kan mij vertellen hoe ik dit op kan lossen??

5033 6 Rapporteer
sira
door sira - Sep 30, 2023 om 22:46
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb nog nooit van Asos gehoord en als dat het geval is, ga ik onderzoeken wat voor een bedrif het is en bij enige twijfel zal ik daar niet kopen, omdat we in Nederland legio webshops hebben van bekende bedrijven.

Nu blijkt dat Asos een Engels bedrijf is en dus is de Engelse wet van toepassing. Uiteraard ook buitengewoon vreemd dat u naar Polen moet retourneren.

Eigenlijk heb ik geen advies voor u. Ik denk dat het buitengewoon moeilijk is uw geld terug te krijgen.

U kunt er een briefje, email of telefoontje aan wagen bij het hoofdkantoor:

ASOS GEGEVENS

Adres: Greater London House,
Hampstead Rd,
London
NW1 7FB

E-mailadres: care-nl@asos.com

Telefoonnummer: +4402077561000

marita5
door marita5 Sep 30, 2023 om 23:12
11592 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , retouradres is Polen

CLIPPER LOGISTICS Sp. z o.o.

ul. Żernicka 22

62-023 Robakowo

Poland

sira
door sira Sep 30, 2023 om 23:17
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Dat weet ik, dat is het logistieke gedeelte, daarom gaf ik al aan "Uiteraard ook buitengewoon vreemd dat u naar Polen moet retourneren", maar het hoofdkantoor zit in Engeland en ik dacht gezien te hebben dat ze ook een kantoor in Duitsland hebben, maar dat weet ik niet zeker.

marita5
door marita5 Sep 30, 2023 om 23:21
11592 Antwoorden / 15 Vragen

Je gaat deze overeenkomst aan met:

ASOS.com Limited, Dutch Branch ('wij' of 'we'); en

ASOS Payments Europe BV ('ASOS Payments BV')

Wij zijn ASOS.com Limited, Dutch Branch, een in Nederland geregistreerd bedrijfsfiliaal met als vestigingsadres Luna ArenA, Herikerbergweg 238, 1101 CM Amsterdam en ingeschreven in het handelsregister van de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer 86043188

ASOS Payments BV is een vennootschap dat is geregistreerd in Nederland, met zijn hoofdkantoor in Amsterdam, op het adres Luna ArenA, Herikerbergweg 238, 1101 CM Amsterdam, Nederland, en geregistreerd in het bedrijvenregister van de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer 86043188.

rj
door rjw Oct 1, 2023 om 16:54
3325 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is er gek aan dat een internationaal bedrijf vestigingen in meerdere landen heeft? En in dit specifieke geval: wat is er gek aan dat een UK bedrijf kiest voor een vestiging in de EU? En Asos is verder een gerenommeerd bedrijf. Het bestaat al 23 jaar en heeft een omzet van 4 miljard GBP.

sira
door sira Oct 1, 2023 om 17:48
2454 Antwoorden / 24 Vragen

@RJW Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord en het zou mij niet verbazen als er meerderen hier op het forum zijn.

Als ik de reviews op diverse reviewsites bekijk, zal ik er in ieder geval nooit kopen, dan zijn er legio (bekende) webshops in Nederland die wel betrouwbaar zijn en ik ga niet uit van enkele negatieve reviews, want er zijn mensen die altijd wat te zeuren hebben.

marita5
door marita5 - Sep 30, 2023 om 23:09
11592 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fee1995 ,

Kort daarna kreeg ik een mail dat mijn account geblokkeerd was en als ik het retour wilde sturen dit op eigen kosten moest, naar Polen.

Als je account is gedeactiveerd en je wilt een geldige retournering doen, kijk dan in de e-mail die we je hebben gestuurd over het sluiten van je account. Hier vind je de details over hoe je een geldige retournering kunt doen. Je bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van de goederen die je ons terugstuurt. Alle retourneringen worden zoals gewoonlijk verwerkt zodra ze bij ons magazijn aankomen.

Houd er rekening mee dat we ons het recht voorbehouden om gerechtelijke stappen tegen je te ondernemen als de items die je retourneert niet overeenkomen met wat je hebt besteld.

Dit heeft geen invloed op je wettelijke rechten.

Heb je klachten of wil je ons spreken ?

Het kan gebeuren dat er soms iets misgaat en dat je contact wilt opnemen met ons of ASOS Payments BV. In dat geval kun je, ongeacht het een ASOS-product betreft of artikelen die rechtstreeks zijn verkocht en verzonden door partnermerken van ASOS, contact opnemen met onze klantenservice. Zij werken met je samen om mogelijke problemen die je met onze diensten hebt op te lossen:

  • E-mail de klantenservice
  • Via de post: ASOS Customer Care, Hercules Way, Leavesden Park, Leavesden, Watford, WD25 7GR

Als de Klantenservice je klacht niet naar tevredenheid kan oplossen, kun je je klacht voorleggen aan RetailADR.

RetailADR is een aanbieder van alternatieve geschillenbeslechting waarop ASOS is geabonneerd en waarvan het gebruik door consumenten gratis is. RetailADR is goedgekeurd door het Chartered Trading Standards Institute (CTSI) om geschillenbeslechtingsdiensten aan te bieden en een onafhankelijke beoordeling van jouw klacht uit te voeren, in overeenstemming met de 'Alternative Dispute Resolution (ADR) for Consumer Disputes (Competent Authorities and Information) Regulations 2015'.

Klachten kunnen op de volgende manieren bij RetailADR worden ingediend:

  • Online - via het online klachtenformulier van RetailADR dat je kunt vinden op www.cdrl.org.uk/retail-adr/
  • Schriftelijk per post – om je klacht te accepteren, vereist RetailADR dat je een ingevuld papieren klachtenformulier per post stuurt naar het adres dat wordt vermeld in het klachtenformulier dat kan worden geopend en gedownload via www.cdrl.org.uk/retail-adr /.
  • Als je Redelijke Aanpassingen nodig hebt om je te helpen bij het indienen van je klacht, in overeenstemming met de Equality Act 2010, kan RetailADR je verzoek om assistentie telefonisch bespreken op +44 0203 540 8063. RetailADR heeft een voicemailsysteem dat speciaal is ingesteld voor dit soort oproepen, dus volg de stappen zoals aangegeven in het geautomatiseerde bericht.

Houd er rekening mee dat wanneer je je klachtenformulier indient, dit je enige mogelijkheid is om feiten of bewijs in te dienen die je relevant vindt voor jouw klacht ter ondersteuning van je kwestie.

Nadat je je klachtenformulier hebt ingediend, is RetailADR verplicht om claims binnen 90 dagen na ontvangst van bewijs van zowel jou als ASOS te verwerken. Zodra RetailADR een eerste beoordeling van je klacht heeft voltooid, verwijzen ze deze door naar ASOS om binnen 28 dagen om een reactie te vragen.

Mocht je vragen hebben, dan heeft RetailADR een speciaal online ondersteuningscentrum dat van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 18.30 uur geopend is en klaarstaat om informatie en hulp te bieden aan consumenten die informatie nodig hebben over het klachtenafhandelingsproces. Deze is toegankelijk via www.support.cdrl.org.uk/

Lees hier de voorwaarden :

https://www.asos.com/nl/voorwaarden/

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 1, 2023 om 10:22
7281 Antwoorden / 3 Vragen

Als u 3 maal verkeerd inlogt wordt u voor 30 minuten geblokkeerd, die waarschuwing krijgt u direct.

https://www.asos.com/nl/klantenservice/technisch/ik-heb-problemen-met-het-inloggen-op-mijn-account/

In enkele reviews komen nog wat tips voor.

https://nl.trustpilot.com/review/www.asos.com?page=2

mo
door mof - Oct 3, 2023 om 09:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat u een miskraam heeft gehad is triest, maar dat bevrijdt u niet van de verplichting bij ontvangst van een artikel dat met de post wordt geleverd de inhoud te controleren op volledigheid en eventuele schade of vermissingen te melden. Op grond van het algemene consumentenrecht (dus niet de wet koop op afstand) heeft u bij het ontbreken danwel beschadigd zijn van bestelde artikelen recht op reparatie/vervanging/ of uwgeld terug. Dit ter beoordeling van de VERKOPER. Als Asos heeft aangegeven de missende artikelen te verrekenen met de factuur en   u kunt dat bijvoorbeeld middels een email/postbericht/opgenomen telefoongesprek aantonen dan heeft Asos u uw geld teruggeven en hoeft u die missende artikelen niet te voldoen. Voor de overige artikelen geldt het EU retourrecht. Onder dit retourrecht is niet geregeld dat de verkoper de retourkosten moet dekken. Die zijn in eerste instantie voor de koper. Maar, dat moet dan wel
bij de aankoop al bekend gemaakt zijn. De verkoper is wel verplicht aan te geven wie de retourkosten op zich neemt. Als het niet is aangegeven dan zijn ze wel voor de verkoper.

En dit is natuurlijk alleen wanneer het een verkoper is die in de EU gevestigd is ...

Ca
door Carisa0205 - Dec 6, 2023 om 08:14
1 Antwoorden / Vragen

Hi,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben al maanden heen en weer aan het mailen. Ik word naar de bank gestuurd, maar zij kunnen mij niet helpen. Alleen als het een creditcard betaling is. Is het probleem bij jou opgelost? Zo, ja heb je tips?

ne
door neodutchio Dec 6, 2023 om 08:19
5209 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft de bank te maken met het ontbreken van items in een bestelling?