netjuhh
door netjuhh May 5, 2023 om 16:14
Winkels & webshops

Bank niet in goed kleur geleverd wat voor rechten heb ik

heb 2 dagen geleden mijn nieuwe bank gekregen die ik besteld had blijkt verkeerde kleur te zijn en er zijn nog wat dingen sluit niet goed aan en de hoogte klopt niet. Nu doen ze heel erg moeilijk om het terug tenemen moet ik de kosten betalen van 99 euro en krijg maar 70 % van de kosten van de bank terug dus ik heb een verlies van 300 op een nieuwe bank

3768 7 Rapporteer
1paul
door 1paul - May 5, 2023 om 16:18
3156 Antwoorden / 0 Vragen

je recht is het volgende, je hebt recht, wettelijk dus, op de goede bank in de goede kleur in een goede staat, dat is namelijk wat je koopt,

wil men niet ruilen, niet de goede bank leveren dan heb je recht op de volledige aankoopsom retour

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht

heyt moet dus gratis, zonder kosten voor u opgelost worden!!

ne
door neodutchio - May 5, 2023 om 16:38
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als u wilt ontbinden, dan krijgt u inderdaad die kosten. U zal eerst de verkoper de kans moeten geven om de bestelling goed te leveren. U moet ze een redelijk termijn geven waarin de juiste bank in de juiste kleur geleverd moet zijn. De kosten voor het ophalen van de foute bank zijn dan voor hun. Doen ze dat niet of zijn ze te laat, dan kunt u alsnog ontbinden en hoeft u nergens voor te betalen.

1paul
door 1paul May 6, 2023 om 07:38
3156 Antwoorden / 0 Vragen

onzin NEO, dit alles moet geheel zonder kosten voor de klant opgelost worden, doen ze dit niet kun je ze in gebreke stellen.

ne
door neodutchio May 6, 2023 om 22:44
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het oplossen van het probleem moet inderdaad kosteloos gebeuren. Echter lijkt het er nu meer op dat TS wilt herroepen. En dat wil zeggen transportkosten betalen.

Mabelle
door Mabelle - May 5, 2023 om 17:28
427 Antwoorden / 1 Vragen

Welke ballentent is dat? Zij leveren een verkeerde kleur, dus zij moeten kostenloos de oude bank ophalen en de goede leveren. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou ik die inschakelen.

marita5
door marita5 May 5, 2023 om 18:00
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Zou mij niks verbazen als dit Seats&Sofas is .

Mabelle
door Mabelle May 5, 2023 om 18:46
427 Antwoorden / 1 Vragen

Daar zat ik ook aan te denken.

netjuhh
door netjuhh May 5, 2023 om 22:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee geen Seats en sofa's

rj
door rjw May 7, 2023 om 09:44
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Mogen we dan weten waar je de bank wel hebt gekocht? En welke bank het is, dan kunnen we eens gerichter kijken en welllicht helpen.

user123
door user123 - May 5, 2023 om 20:43
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Kleur blijkt verkeerd te zijn. Hebben zij de kleur geleverd welke u heeft besteld maar de kleur is niet wat u er van verwacht of hebben ze een andere kleur geleverd dan u had besteld ?

dat maakt nogal wat verschil en gezien hun reactie krijg ik de indruk dat u liever een andere kleur wil dan u had besteld.

rj
door rjw May 5, 2023 om 20:53
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Oftewel: welke kleur staat op het bestelformulier en wat is er uiteindelijk geleverd?

netjuhh
door netjuhh - May 5, 2023 om 22:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had een zwarte bank besteld en kreeg een grijze bank, heb er bewijs van op de bestel lijst staat zwart stof.
Maar kreeg als antwoordt heel spijtig voor u maar daar kunnen we niks aan doen.
Toen we verder gingen kijken bleek dat de rugleunig los zat als je er tegen aan leund buigt het door het zit vlak hoogte hoorde volgens de beschrijving 43 cm te zijn deze is dus maar 35 cm dus je zit eigelijk bijna op de grond. op de fotos van de site leek het dikke kussens te zijn nu zit je dus op een harde plank geen dikke kussens tebekenen.ik heb netjes gebelt en gevraagt om een oplossing. maar ze laten niks meer van zich horen en als ik bel schepen ze me af.

marita5
door marita5 May 5, 2023 om 23:06
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Welke website is dit ? Zijn ze nergens bij aangesloten ?

Wi
door Wilma-60 May 8, 2023 om 14:19
25 Antwoorden / Vragen

Misschien naar de zaak zelf heen gaan?? Ze kunnen en mogen volgens mij niet zomaar een andere kleur en of bank bezorgen, had u het niet meteen gezien bij levering ??

1paul
door 1paul - May 6, 2023 om 07:44
3156 Antwoorden / 0 Vragen

als ik je hele verhaal zo lees lijkt het bijna wel op een dropshipperverhaal, zij hebben verkeerd geleverd en jij wilt gewoon de juiste bank, degeen die je besteld hebt.

maan ze schriftelijk dat ze alsnog de goede bank leveren, en wel een die aan de omschrijving, die u vast gedownload heeft, voldoet, stel ze in deze brief ook in gebreke en geef aan dat als men niet met een juiste oplossing komt, de goede bank in de juiste kleur leveren, u de koop ontbind en u uw geld terug wilt.

geef ze een termijn van 14 dagen om alsnog te leveren, en de niet juiste bank mee terug te nemen, en meld ze dat als ze zich niet aan deze termijn houden u een deurwaarder inschakelt als zij in deze termijn OF niet de juiste bank geleverd hebben OF niet uw geld teruggestort hebben en dat zij dan voor deze kosten op mogen draaien!!!!