n.
door n.hoes Mar 4, 2019 om 13:59
Winkels & webshops
Banken niet leverbaar

Half augustus 2 banken gekocht bij Goossens Amsterdam Arena, deze werden hallf oktober geleverd. Na een week of 2 blevende banken "pluizen"  alle kleding en het hele huis zaten onder de kleine zwarte pluisjes. Gebeld, servicemonteur geweest op 7 november.
Deze meneer vond het ook onacceptabel en zou nieuwe banken laten leveren begin januari. Van Goossens niks meer gehoord tot ik zelf mailde om bevestiging van deze afspraak te vragen.Dat was half december. kreeg mail terug met leverdatum week 5!! 4 weken later dan afgesproken ( wij zitten dan al 3 maanden met  pluizende banken)  Hierna weer een hele tijd niks gehoord. Zelf maar weer gemaild eind februari om te vragen waar de baken bleven...Dat was inmiddels week 9!!!
Volgende dag een telefoontje van de klantenservice dat de stof niet meer leverbaar is en dat we een andere stof uit kunnen komen zoeken ( waarschijnlijk dan weer een levertijd van minimaal 8 weken).
Wisten ze bij Goossens pas in week 9 dat de stof er niet meer was? Ik mag toch aannemen dat de order in november doorgegeven is!
Al met al hebben we dus dan 7 maanden ellende van de 2 banken, alle kleding zit onder, ik draag alleen nog zwart dan valt t niet zo op, het hele huis zit onder, 2x per dag stofzuigen, kan geen visite onvangen zonder de banken helemaal af te dekken met dekentjes.
Ben dus niet blij met Goossens!!!!Wat kan ik doen?

968 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2019 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Andere stof uit gaan kiezen.

panter22
door panter22 - Mar 4, 2019 om 14:16
6599 Antwoorden / Vragen

Het plan was dat je weer 2 nieuwe banken zou krijgen van dezelfde pluizende stof?
Waarom direct niet aangedrongen op een andere stof.
Nieuwe stof uitzoeken en in de winkel goed kijken of de nieuwe stof niet pluist.
Het duurt even, maar het wordt wel opgelost,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 4, 2019 om 16:21
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Dezelfde pluizendee stof is dus niet meer leverbaar. Lijkt mij uitstekend gelet op uw klacht met de aanname dat er ook meer klachten zijn.
Men biedt u ter vervanging een andere stof aan en het is aan u om dan een andere stof uit te zoeken die aan uw wensen voldoet. Met het aanbof van Goossens is zelfs wettelijk gezien helemaal niets verkeerd.
Naar mijn mening heeft u (op dit moment helaas nog) te weinig argumenten om de koop de doen ontvbinden.

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2019 om 14:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp niet dat u niet voor zolang een voordelig stuk stof of een grand foulard gekocht heeft in een voordelige winkel of op de markt voor tijdelijk op de bank. Dat kunt u dus doen.
En ik begrijp nog minder dat u weer dezelfde stof wilde hebben. En wat u nog meer kunt doen is ze een levertermijn vragen en dan op die levering wachten, zittend op de pluizenbank met een foulard of stuk stof erover.

user123
door user123 - Mar 17, 2019 om 22:54
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Een andere stof uitzoeken lijkt mij een correcte oplossing. Soms kost voortschrijdend inzicht gewoon tijd. Goossens doet dit niet om u te pesten of zo. Kennelijk is achter de schermen contact geweest met de meubelfabriek welke op haar beurt de stoffenleverancier aanspreekt. Dat zijn tijdrovende processen met als doel om uw probleem goed op te lossen en toekomstige problemen te voorkomen.

om welke stof en kleurnummer gaat het ?