Bol.com komt afspraken niet na
Via Bol.com een Whirlpool combimagnetron aangeschaft. Deze wordt later dan afgesproken en beschadigd geleverd. Dan begint de ellende!
Ik ben inmiddels al bijna een week bezig om het apparaat terug te zenden en mijn geld terug te krijgen. Niemand van Bol.com kan mij vertellen hoe het apparaat terug gezonden kan worden. Het bedrijf die het apparaat verzonden heeft BR Electronics blijkt niet te bestaan, Het bedrijf Greatdeal NL waar het besteld zou zijn, bestaat ook al niet. Het bedrijf waar het geretourneerd moet worden Beste Keus.nl blijkt een slechte reputatie te hebben, mijn virusscanner slaat alarm bij het openen van de site en het bedrijf wil eerst 50 euro voordat ze het willen ontvangen. Bij dit alles doen de werknemers van het callcenter van Bol.com zeer vriendelijk hun verhaal en een ieder begint dezelfde niet bruikbare suggesties op te noemen om vervolgens te vertellen dat het systeem niet deugt en het onbegrijpelijk is dat ik het apparaat niet kan retourneren en het onmogelijk te vinden dat ik eerst 50 euro moet betalen, terwijl het gratis behoort te zijn. Vervolgens zeggen ze toe dat het bericht doorgezonden wordt o.a. naar het hoofdkantoor en hoor ik niets meer. Zo ben ik nu al dagen bezig.
Gelet op de niet bestaande bedrijven en de slechte reputatie van Beste Keus.nl vrees ik voor mijn geld. Er is geen doorkomen aan bij Bol.com terwijl het zo eenvoudig kan zijn. Bol.com hoeft alleen maar een pakketdienst te bellen en het apparaat op laten halen en mij het geld terug te storten. Waarom zo moeilijk doen en hoe kan ik hier doorheen komen?
Voor mij geen bestellingen meer bij Bol.com!
De mogelijkheid om achteraf te betalen is mij niet geboden. Ik moest Bol.com gelijk betalen anders kon ik niet bestellen.
Dat is ook nu niet van belang.
Ik wil weten hoe ik Bol.com zover krijg dat zij mij mijn geld terug betalen en ik het apparaat kan retourneren?
Topantwoord
Ik begrijp het probleem niet. Je had het moeten retourneren naar bol.com. Aanmelden van retour hadden bij de site gekund. Je kan dat nog steeds doen trouwens.
De betalingen verlopen via Bol.com en omdat ik direct na levering gereclameerd heb, mogen zij de leverancier nog niet betalen. Bol.com is de intermediair en daarmee verantwoordelijk voor de terugbetaling. Zeker nu blijkt dat zij met dubieuze bedrijven zaken doen en ze deze als veilig aanmerken.
Het retourneren is nu net het probleem. Ik krijg een retourbon en vervolgens kan niemand mij vertellen wanneer en door wie het apparaat wat meer dan 30kg weegt wordt opgehaald. Daarbij moet het verzonden worden naar een bedrijf in België wat kennelijk niet bestaat. Bol.com noemt een ander bedrijf in Nederland en dat vraagt 50 euro voor het retourneren. Dat noemen ze bij Bol.com gratis retourneren!
Je krijgt via de mail een retourbon en daar staat dan toch als retour adres van Bol.com op?
Nee, zo gaat het niet met een externe verkoper, dan moet je het naar die (onvindbare) externe verkoper sturen.
Nee, hoor. Toevallig laatst zelf nog mee te maken gehad. Artikel besteld bij externe verkoper van Bol.com; retour werd afgehandeld door Bol.com en artikel is dus ook terug gegaan naar Bol.com.
Zelfs Bol.com weet niet of dit adres in België wel het goede adres is. Daarbij, welke pakketdienst komt het apparaat ophalen? Ook daar kan Bol.com geen antwoord op geven.
Beste mensen, al deze vragen zijn al besproken met Bol.com. Bol.com heeft zelf geen antwoorden.
Bol.com doet toezeggingen, maakt afspraken en zal terugbellen. Dit alles om mij duidelijk te maken hoe het retourneren moet gaan plaatsvinden. Bol.com laat het steeds weer afweten, komt afspraken niet na, belt niet terug en weet zelf de antwoorden niet.
Het enigste wat ze hoeven te doen is de pakketdienst de opdracht geven het apparaat op te halen en vervolgens het door mij aan Bol.com betaalde geld terugbetalen. Hoe simpel kan het zijn!
Het lukt mij maar niet om dat voor elkaar te krijgen bij Bol.com.
Als je bij een externe verkoper iets koopt via Bol.com, moet volgens mij die externe verkoper de retouren regelen. En niet Bol.
Nee, hoor. Toevallig laatst zelf nog mee te maken gehad. Artikel besteld bij externe verkoper van Bol.com; retour werd afgehandeld door Bol.com en artikel is dus ook terug gegaan naar Bol.com.
Eens even gekeken. Heb vier keer iets gekocht bij Bol, waarvan twee keer bij een externe verkoper, maar alles was gelukkig ok, dus heb nog nooit iets terug hoeven sturen. Ging er eigenlijk, blijkbaar ten onrechte, vanuit dat je dat met die externe verkoper moest regelen.
Nou, lekker verwarrend, want lees op Bol dat het idd retour moet naar externe verkoper. Toch laatst echt retour aangemeld bij Bol en retoursticker @Bol ontvangen, dus aan Bol geretourneerd. Dit was trouwens bij kennissen gebeurd, waar ik met retourneren even geassisteerd heb. Heb ze wel meteen het advies gegeven, juist om gesodemieter met retourneren, garantiekwesties, vage tot zeer vage ext. verkopers, om niet meer bij Bol.com PLAZA te bestellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer