Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso.
Nee, Bol.com voegt het Select abonnement ZEKER NIET zelf toe! Dat abonnement kan alleen geactiveerd worden door de gebruiker, dus door jou. Ik zou maar snel de factuur incl. herinneringskosten betalen anders loopt het bedrag nog verder op.
Dat is ook mijn conclusie
Vraag om bewijs dat u zich heeft aangemeld voor Select.
Toch bestelt u af en toe weleens iets bij Bol en het is vaak wel zo dat de klant zelf Select heeft aangevinkt en dan denkt dat het eenmalig is.
Als u absoluut zeker bent dat u geen abonnement hebt bij Select.Nederland van bol.com, is mijn eerste vraag: Komt dit wel van Bol.Com. ? Bol.com heeft als naam de B met een hoofdletter.
Onjuist! Deze webwinkel heet sinds oktober 2023 'bol'. Dus zonder hoofdletter en zonder de toevoeging .com zie:
https://pers.bol.com/nl/nieuws/bol-com-heet-voortaan-bol/
Dat zou ik zeker uitzoeken ja, ook het e-mail adres waar het vandaan komt. Neem desnoods via de website contact met ze op met de vraag of ze dit wel gestuurd hebben en laat hen het even uitzoeken of je idd ergesn een keer op geklikt hebt.
Die opmerking van Bol.com (B hoofdletter) i.p.v. bol.com is een sterke. Ik zou dit punt so wie so aan Bol.com zelf voorleggen en dan zal uit de reactie wel blijken of u terecht of onterecht protesteert.
Het bericht is gewoon afkomstig van Bol.com
Onjuist!
Deze webwinkel heet sinds oktober 2023 'bol'. Dus zonder hoofdletter en zonder de toevoeging .com zie:
https://pers.bol.com/nl/nieuws/bol-com-heet-voortaan-bol/
Misschien heb je gebruik gemaakt (dus op de button geklikt) van de eerste 30 dagen gratis en gedacht dat het na die 30 dagen vanzelf stopte.
U heeft een "select"deal gemaakt, ooit bij bol. En die NIET opgezegd. Ergo : betalen en opzeggen.
U kunt zelf nagaan in uw account wanneer u bij bol besteld heeft.
Evenals @Tenormin en @VD LIUEW: is deze 'herinnering' wel afkomstig van Bol.com. Heeft u Bol.com hier over ook al zelf benaderd? Zo het wel van Bol.com afkomstig zou blijken te zijn dient men zijdens Bol.com u dat dan ook te kunnen bevestigen. Schriftelijk. Ook @SIRA gaf al aan navraag te doen bij Bol.com
Ik baseer mijn reactie op het absolute gegevens dat er meer van het zelfde soort 'dreigingen'worden gezonden via e-mail.
Zie de contact mogelijkheden hier: https://www.bol.com/nl/nl/m/klantenservice/
En indien inderdaad niet afkomstig van Bol.com dan een melding doen aan : valse-email@fraudehelpdesk.nl
Als je zo zeker bent van je zaak kun je het vergeten totdat er een deurwaarder komt. Dan hoef je alleen nog maar de rechter van je gelijk te overtuigen. Dat Bol het zich maar uitzoekt. Wat denken ze wel.
Het is natuurlijk aan Bol om aan te tonen dat u dat abonnement hebt genomen maar als u ze niet geloofd kunt u eenvoudig niet betalen waarna u waarschijnlijk in de incasso procedure bij een bezoek aan de kantonrechter hoort hoe die erover denkt.
Ten eerste, is het bericht daadwerkelijk afkomstig van bol?
Zo ja, mogelijk hebt u een proefperiode gestart zonder deze op te zeggen? Dit wordt nog wel eens aangeboden in het bestelscherm.
Probeer na te gaan wanneer het abonnement is afgesloten/gestart zodat u weet waar het vandaan komt. Helaas zult u in dat geval uw verlies moeten nemen en betalen om problemen te voorkomen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer