ap
door apestaartjeanita Oct 10, 2016 om 11:59
Winkels & webshops

Cashback shopping

krijg een factuur van cashbackshopping.
heb 2 weken terug gesprek met dame aan telefoon.
Prijs gewonnen mocht gratis proberen. Heel stom erin getrapt.
2 weken bedenktijd.
Zou een mail krijgen, nooit gehad.
Volgens cashback shopping meneer wel.
Zei ondertussen ook nog dat gesprek werd opgenomen (zonder toestemming mag toch niet?)
Dreigende en agressieve man. Zegt dat im de factuur moet betalen en anders neemt hij stappen. En wordt factuur nog meer.
Weet niet wat ik met agressieve internet winkel aan moet. Wordt er bang van. Ben radeloos.

3497 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2016 om 12:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Rustig 'stappen' laten nemen. Wie eist bewijst.
Ook in je spambox gekeken?
Je bent de eerste niet; wat leesvoer: https://www.google.nl/search?q=cashbackshopping&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=I2f7V66NL6P38AeFyrTQBg

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2016 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet radeloos worden. Helemaal niets van aantrekken en verder compleet negeren. Kijk ook eens in uw spambox. Maar zo'n abonnement moet schriftelijk aangegaan worden.

Laat hem maar lekker stappen nemen, stelt niets voor, hij heeft geen recht van soreken.

in het vervolg dergelijke telefoontjes afkappen en nooit meer persoonlijke gegevens door de telefoon, aan de deur of op straat aan iemand verstrekken. Dat voorkomt gedoe.

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2016 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad. Voordat je morgen weer in een andere mooie, prachtige aanbieding trapt: sprookjes zijn fake en Sint bestaat niet. Gesprek afkappen door METEEN de verbinding te verbreken.

Heel stom erin getrapt

reflecs
door reflecs - Oct 10, 2016 om 12:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U hoeft zich echt niet bang te laten maken hoor.

Hierover is eerder een vraag gesteld.
Uit de antwoorden de reactie van forumlid zoekster1:

door zoekster1 - 29 sep. 2016 om 12:58
728 Antwoorden / 3 Vragen

Voor zo'n overeenkomst geldt een schriftelijkheidsvereiste. U moet dus per mail of brief nogmaals instemmen met de overeenkomst. Eigenlijk had u helemaal niet moeten reageren, want ik zie ze ertoe in staat om met uw mail te gaan knoeien. Klacht bij Consuwijzer indienen, dan komt die bij de ACM terecht
klik HIER

Nog maar een keertje

Van de ACM

klik HIER

Waaruit

Vereiste van schriftelijkheid bij overeenkomsten die via de telefoon tot stand komen

Voor een aantal situaties geldt dat de overeenkomst alleen geldig is als dit schriftelijk gebeurt. Bijvoorbeeld door ondertekening van de consument van de schriftelijke overeenkomst. Dit wordt ook wel het schriftelijkheidsvereiste genoemd. Het gaat om de situaties waarbij de ondernemer op eigen initiatief de consument belt en een aanbod doet. In de volgende situaties komt de overeenkomst niet aan de telefoon tot stand, maar pas na schriftelijke instemming van de consument:

  • overeenkomsten op afstand tot het geregeld verrichten van diensten. Bijvoorbeeld een abonnement voor CV-onderhoud of een abonnement op een sportschool; of
  • overeenkomsten tot het geregeld leveren van elektriciteit, gas, water of stadsverwarming.

De ondernemer moet het aanbod dat hij telefonisch doet, bevestigen aan de consument. De consument tekent vervolgens het aanbod of stuurt zijn schriftelijke instemming aan de ondernemer. Alleen dan is de consument gebonden aan het aanbod.

Dit mag ook per e-mail. De ondernemer mailt dan het aanbod naar de consument. De consument kan dan per e-mail instemmen met het aanbod. Ook kan de consument het aanbod printen, zijn handtekening zetten en het daarna aan de ondernemer per post of per e-mail toesturen.

Als u in de toekomst niet meer lastiggevallen wilt worden door andere ongewenste telefoontjes, dan kunt u uw telefoonnummer in het Bel-me-niet-register vastleggen:klik https://www.bel-me-niet.nl/consument/add/0

ha
door hamburger - Oct 10, 2016 om 12:42
84 Antwoorden / Vragen

krijg een factuur van cashbackshopping.heb 2 weken terug gesprek met dame aan telefoon.  (Al uw gegevens aan de eerste de beste jan l*l aan de telefoon gegeven
Prijs gewonnen (nooit ergens aan meegedaan?) mocht gratis proberen. Heel stom erin getrapt.
2 weken bedenktijd.
Zou een mail krijgen, nooit gehad.(niemand krijgt die mail)
Volgens cashback shopping meneer wel. (natuurlijk zeggen ze dat
Zei ondertussen ook nog dat gesprek werd opgenomen (zonder toestemming mag toch niet?) (Je mag elk telefoongesprek opnemen, mits tussen twee personen)
Dreigende en agressieve man. Zegt dat im de factuur moet betalen en anders neemt hij stappen. En wordt factuur nog meer.
Weet niet wat ik met agressieve internet winkel aan moet. Wordt er bang van. Ben radeloos.

Laat hem maar met een handtekening van u bewijzen dat er een contract is. Niet meer reageren Lena, zeggen ze vaak.

br
door brylan - Dec 13, 2016 om 15:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

goedemiddag

ik heb zojuist hetzelfde meegemaakt,mijn 2 weken bedenk tijd zouden voor bij zijn ,heb echter geen mail ontvangen ,zeggen inderdaad is opgenomen dus je zit er aan vast

marita5
door marita5 Dec 13, 2016 om 15:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Brylan , lees de reactie eens boven u , van @reflecs .

hansje klein
door hansje klein - Dec 13, 2016 om 15:20
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik hoop en wens, dat de redactie dit soort steeds weer terugkerende ervaringen doorspeelt naar de tv-redactie en er op korte termijn weer eens, met voorbeelden, gewaarschuwd gaat worden. Agendeer het KASSA-tv-programma zou ik zeggen.....enneh, dit is géén spam!

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2016 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is compleet zinloos. De mensen horen GRATIS, KORTING, CADEAUTJE en ze lichten hun hele doopceel aan de telefoon.

Wi
door Wil_H Dec 14, 2016 om 15:10
270 Antwoorden / Vragen

Dit soort praktijken is al eeuwen oud maar blijft succesvol omdat er steeds opnieuw sukkels zijn die denken dat het 365 dagen per jaar sinterklaas is en dat je elke dag wel een cadeautje krijgt van een complete vreemdeling of dat je een geweldige prijs wint in een loterij waar ze nog nooit aan hebben mee gedaan.

hutch
door hutch Dec 14, 2016 om 15:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Tijger1: + 10....... :-)

hansje klein
door hansje klein Dec 14, 2016 om 15:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Klopt. Deze categorie ´klanten´ is één van de peilers waarop V&B uiteindelijk gebaseerd is.

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2016 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees toch liever andere interessantere "problemen".

hansje klein
door hansje klein Dec 14, 2016 om 16:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1. Precies, veel antwoorden op dezelfde vragen kunnen inmiddels onder een repeat-antwoord-knop meer of minder automatisch beantwoord worden.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2016 om 00:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zonde van de zendtijd. Bovendien volslagen zinloos om redenen die @tijger1 heeft neer gezet.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 14, 2016 om 23:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zei ondertussen ook nog dat gesprek werd opgenomen (zonder toestemming mag toch niet?
Dan had u het gesprek toen moeten stoppen. Door verder te telefoneren gaat u akkoord met de opname.

br
door brylan - Dec 15, 2016 om 12:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb ditzelfde.zouden info opsturen.zeggen dat ik op bandje ja heb gezegd voor abbonnement.en mail met opzegtermijn had gehad.niwt dus.erg dreigende mails