at
door at 8 jul. 2016 om 20:09
Geldzaken & recht

Factuur cashback shopping

Gebeld door het bedrijf cashback-shopping met de vraag of ik kortingen wil bij vele bedrijven waaronder mediamarkt. Ik was al huiverig en zei, nee. Op aandringen van de mevrouw mocht ze mij een mail sturen met informatie. Ik zat nergens aan vast, dit was geheel informatief. Deze mail heb ik nooit gehad. Wel krijg ik nu een factuur van dit bedrijf of ik even € 69.50 overmaak. Ik ben nergens in akkoord gegaan en heb niets ondertekend. 
Het schijnt dat meerdere mensen hier de dupe van zijn geworden en het bedrijf er niet op reageert.
Wat moet ik hiermee? Ik ga dit niet betalen, en wil helemaal geen lidmaatschap.

8152 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door edrick3 - 8 jul. 2016 om 20:25
26389 Antwoorden / 85 Vragen
1

Je moet je ook niet laten overdonderen door die 'haaien' aan de telefoon.
Meteen afkappen.
Zoals je al aangeeft: je bent nergens mee akkoord gegaan, maar .... je hebt ze wel je mailadres (en andere?) gegevens verstrekt.
Uiteraard niet betalen. Laat je niet bang maken. Wie eist bewijst.

kv
door kvjapio - 8 jul. 2016 om 20:26
281 Antwoorden / Vragen
0

Niet op reageren en elke volgende mail als ongewenst wegklikken.

Topantwoord

da
door datzoekikop - 8 jul. 2016 om 20:28
251 Antwoorden / Vragen
10

Op Klachtencompas.nl staan er ook een aantal gedupeerden.

Weet u 200% zeker dat u geen "Ja" heeft gezegd op iets wat lijkt op: "Ik wil dit wel", ik bedoel dus of er een opname gemaakt is van het gesprek. Als u dat niet heeft gedaan, komt de stelling "Wie eist, bewijst" in werking. Heeft u niets gezegd/accoord gegaan, duidelijk bewijsbaar, dan zullen ze toch uiteindelijk een incassoburo en daarna een deurwaarder moeten inschakelen.

U heeft nu mogelijk een adres, stuur daar een brief naartoe, zonder uw handtekening uiteraard en claim binnen 14 dagen een bewijs dat u iets besteld/gekocht heeft.

at
door at 8 jul. 2016 om 21:07
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ben echt nergens mee akkoord gegaan. Alleen dat mij een mail mochten sturen. Ook daar weer goed over gevraagd of ik dan nergens aan vast zat. Maar heb uberhaupt nooit een mail van hun gehad. En dat adres klopt ook niet. Als ik dat op google intik, komt er een heel ander bedrijf voor.

door marita5 - 8 jul. 2016 om 21:12
6967 Antwoorden / 9 Vragen
2

Hallo At , 

U heeft nergens een akkoord voor gegeven stuur dan een brief ontkennen van tot standkoming overeenkomst , klik op de rode regel ( voorbeeldbrief ) 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst/voorbeeldbrief-ontkennen-totstandkoming-overeenkomst

door tijger1 - 8 jul. 2016 om 23:09
37118 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die factuur kwam ook per mail?

at
door at 9 jul. 2016 om 22:18
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, deze kwam per post

door tijger1 9 jul. 2016 om 23:38
37118 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u had naast uw mailadres ook nog uw huisadres doorgegeven?

at
door at 10 jul. 2016 om 13:12
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, die hadden ze waarschijnlijk al.... Misschien aan de hand van ons telefoonnummer...Zo slim zijn ze zelf ook nog wel

door zoekster1 - 9 jul. 2016 om 10:05
1562 Antwoorden / 3 Vragen
1

Ik raad u aan om uw klacht op klachtenkompas te zetten en daar ook anderen op te roepen om een klacht bij consuwijzer in te dienen.
klik HIER

Hoe meer klachten hoe meer de ACM (via consuwijzer) geneigd zal zijn dit bedrijf aan te spreken en zelfs hoge boetes op te leggen.

Meld aan het bedrijf dat u een klacht gaat indienen bij de ACM wegens oneerlijke handelspraktijken.

at
door at 9 jul. 2016 om 22:19
Antwoorden / 1 Vragen

Dit had ik direct al gedaan

PP
door PPD - 29 sep. 2016 om 11:07
1 Antwoorden / Vragen
0

Wij hebben deze week ook zo'n brief mogen ontvangen.
Hebben nu twee keer een mail gestuurd ivm informatie.
Hun antwoord begint meteen dreigend, als je niet betaald, dan word het aan derdern verstrekt en kan het oplopen tot  wel 500 euro.

Zie dat u deze brief enkele maanden geleden al heeft ontvangen.
Hoe is het verder verlopen? 
Heeft u meerdere brieven of rekeningen ontvangen of heeft u misschien toch betaald?
Hoor graag uw reactie of van andere mensen die hier ervaring mee hebben .

door tijger1 - 29 sep. 2016 om 11:35
37118 Antwoorden / 21 Vragen
0

@ppd

Dus u hebt wel uw gegevens verstrekt? Nooit meer doen. Verder die club negeren. 

En dien een klacht in bij de ACM.

In het vervolg die telefoontjes afkappen.

PP
door PPD 29 sep. 2016 om 17:32
1 Antwoorden / Vragen

Nee. Ze belden mijn man toen hij aan t werk was. Ze wisten al onze adresgegevens te vermelden.  Hadden dit via een detailhandel gekregen zeiden ze.
Mijn man zou in een bepaalde stad zijn gegevens bij een winkel achtergelaten hebben.  Dit heeft hij nooit gedaan. Dus is ons een raadsel waar ze de gegevens vandaan hebben.

door zoekster1 - 29 sep. 2016 om 12:58
1562 Antwoorden / 3 Vragen
1

Voor zo'n overeenkomst geldt een schriftelijkheidsvereiste. U moet dus per mail of brief nogmaals instemmen met de overeenkomst. Eigenlijk had u helemaal niet moeten reageren, want ik zie ze ertoe in staat om met uw mail te gaan knoeien. Klacht bij Consuwijzer indienen, dan komt die bij de ACM terecht
klik HIER

Nog maar een keertje

Van de ACM

klik HIER

Waaruit

Vereiste van schriftelijkheid bij overeenkomsten die via de telefoon tot stand komen

Voor een aantal situaties geldt dat de overeenkomst alleen geldig is als dit schriftelijk gebeurt. Bijvoorbeeld door ondertekening van de consument van de schriftelijke overeenkomst. Dit wordt ook wel het schriftelijkheidsvereiste genoemd. Het gaat om de situaties waarbij de ondernemer op eigen initiatief de consument belt en een aanbod doet. In de volgende situaties komt de overeenkomst niet aan de telefoon tot stand, maar pas na schriftelijke instemming van de consument:

  • overeenkomsten op afstand tot het geregeld verrichten van diensten. Bijvoorbeeld een abonnement voor CV-onderhoud of een abonnement op een sportschool; of
  • overeenkomsten tot het geregeld leveren van elektriciteit, gas, water of stadsverwarming.

De ondernemer moet het aanbod dat hij telefonisch doet, bevestigen aan de consument. De consument tekent vervolgens het aanbod of stuurt zijn schriftelijke instemming aan de ondernemer. Alleen dan is de consument gebonden aan het aanbod.

Dit mag ook per e-mail. De ondernemer mailt dan het aanbod naar de consument. De consument kan dan per e-mail instemmen met het aanbod. Ook kan de consument het aanbod printen, zijn handtekening zetten en het daarna aan de ondernemer per post of per e-mail toesturen.

 

Ga
door Gabrielle moinat - 19 nov. 2016 om 11:58
1 Antwoorden / Vragen
0

Hoe kan ik het stopzetten ik werd ook gebeld en zij ook nee maar krijg wel een rekening thuis gestuurd

door Cookies - 19 nov. 2016 om 12:04
13274 Antwoorden / 36 Vragen
0

Altijd handig om even de gegeven antwoorden door te lezen. Daar lees je dan het antwoord op je vraag.

DOOR GABRIELLE MOINAT - 19 NOV. 2016 OM 11:58 
ANTWOORDEN / VRAGEN
0

Hoe kan ik het stopzetten ik werd ook gebeld en zij ook nee maar krijg wel een rekening thuis gestuurd

Ni
door Nicholastig - 30 nov. 2016 om 10:54
1 Antwoorden / Vragen
0

Hallo,

Ik ben ook gebeld door deze mevrouw met schorre stem en vogeltjes op de achtergrond. Ik vertrouwde het niet, maar met mijn goede gedrag, 2 kinderen in mijn huis die honger hadden (altijd bellen ze rond etenstijd) en het eten dat op het punt stond op opgediend te worden heb ik ze mijn e-mail adres gegeven. Ik zou een mail krijgen, hierop zou ik antwoorden met dat ik van de aanbieding af zou zien, mocht ik er niet op in willen gaan.
Na 3 dagen (!) kreeg ik de mail in mijn junkmail folder (moet je ook maar net zien). Ik heb er actief naar gezocht. Ik heb een reply gedaan waarin ik kort en bondig mededeelde dat ik af wilde zien van de aanbieding.
Een week later kreeg ik toch een factuur binnen! Dus ik bellen...... Bellen..... nog eens bellen... Echter waren ze niet bereikbaar.
Ik heb wederom een korte mail gestuurd met een verwijzing naar mijn mail waarin ik gemeld heb af te zien van de aanbieding.
Vanochtend werd ik gebeld door Marcel de Bruin van Cashback shopping. Hij vroeg mij waarom ik nog niet betaald had (pardon?)
Ik heb hem vriendelijk verzocht om de mailbox van zijn bedrijf na te kijken.

Marcel de Bruin vroeg mij om de reply mail nogmaals te sturen naar info@cashback-shopping.nl te sturen. Dit heb ik gedaan, maar niet zonder aan dhr. de Bruin mede te delen dat ik het bedrijf niet vertrouw. Hier ging hij niet op in... (I rest my case)

Ik ga er nu maar van uit dat ik van dit bedrijf af ben... Wederom een voorbeeld van de goeden die onder kwaden lijden. Weer een bevestiging van dat ik niets per telefoon afsluit en als ze aandingen verbreek ik de verbinding.

Zucht, verspilde moeite...

an
door annemarie koekebakker - 17 dec. 2016 om 10:29
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik dus net zo ik kreeg gisteren vrijdag 16 december 2016 ook deze factuur binnen kunnen iemand hier wat aan doen

door Cookies - 17 dec. 2016 om 10:37
13274 Antwoorden / 36 Vragen
1

Vooral niet de eerder gegeven antwoorden lezen.

DOOR ANNEMARIE KOEKEBAKKER - 17 DEC. 2016 OM 10:29 
ANTWOORDEN / VRAGEN
0

Ik dus net zo ik kreeg gisteren vrijdag 16 december 2016 ook deze factuur binnen kunnen iemand hier wat aan doen

mi
door michel polimeni - 13 jan. 2017 om 07:31
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik was op mijn werk benaderd, ik zou binnen 24 uur een mail krijgen als ik er vanaf wilde kon ik reageren via de mail, ik heb deze mail nooit gekregen, ben wel akkoord gegaan maar wil er graag vanaf. Hoe te handelen?


Groeten Michel

door tijger1 - 13 jan. 2017 om 10:17
37118 Antwoorden / 21 Vragen
0

@michel

U hebt dit topic gevonden op dit forum.

Dus u kunt lezen.

LEES  dan ook de voorgaande reacties.

St
door Strob - 15 feb. 2017 om 15:37
1 Antwoorden / Vragen
0

Hallo At,

Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen, wij hebben nu exact hetzelgde met Cashback.
Ook geen welkomstmail ontvangen maar wel de factuur per mail .... rare praktijken bij Cashback!!

Gr. Strob

door marita5 15 feb. 2017 om 16:01
6967 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Strob , lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( tweede link target blank ) m.a.w. niet betalen  http://kassa.vara.nl/nieuws/acm-betaal-niet-voor-ongeldige-abonnementen-op-kortingssites

door marita5 15 feb. 2017 om 16:04
6967 Antwoorden / 9 Vragen

Dien ook een klacht in bij consuwijzer , hoe meer klachten des te beter ,   https://www.consuwijzer.nl/contact

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ba
Banaan_Appel - 19 jan. 2019 om 16:24
Huishouden & energie

Welke gemiddelde gasverbruik geldt voor mijn woning?

Sinds 1,5 jaar woon ik in een 4-kamer appartement, 72m3 oppervlak, op de 8e verdieping. Boven mij is nog een laag. Ik woon op het hoekje van de flat, waarbij mijn 'buurman' het trappenhuis is. 

Het gasverbruik valt vies tegen, dus ik was aan het kijken naar de gemiddeldes van verschillende woningsoorten. Mijn gasverbruik afgelopen jaar was 1500m3. Dus dan toch hoekwoning? 

... Lees meer

Dj
Dj1ie - 21 jan. 2019 om 10:37
Computers & telefonie

Fotoboek

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar software voor het maken van een fotoboek.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar software gevonden die mijn foto's automatisch bijsnijden/afsnijden.
Dit kost ontzettend veel tijd, omdat ik ze dan per foto weer op normale grootte moet uitlijnen.
Ik gebruikte eerst de software van de Hema, omdat je dan per pagina de foto's op normale grootte k ... Lees meer

re
rens2019 - 22 jan. 2019 om 07:53
Huishouden & energie

Waarom wordt het net wel aangepast voor windmolens en niet voor zonnepanelen.

Er worden windmolenparken geplaatst en dan wordt automatisch onmiddelijk het netwerk erop aangepast.
Ja, op zee ligt geen netwerk en op kosten van de belastingbetaler wordt er een netwerk aangelegd.
Dat windmolenparken op zee nu geen subsidie krijgen is dus onzin, maar dat terzijde.
Maar als iemand zonnepanelen plaatst kan die vaak niet terugleveren, o,dat hjet netwerk er niet op be ... Lees meer