na
door natere86 Dec 15, 2015 om 11:48
Winkels & webshops

Conrad BV

Begin december kocht ik bij Conrad BV een elektrtisch mes. Als ik geen porto wilde betalen kon dat als ik met Ideal betaalde. Dit heb ik gedaan (en het staat ook nog op mijn mobieltje). Het werd kort erna geleverd, maar ik kon ermee niet werken en vroeg mijn mantelzorger voor mij de pompoen met dit mes in stukken te snijden. Hem lukte dit ook niet en ik stuurde het mes goed verpakt terug. Van PostNL kreeg ik een bewijsje dat het verzonden is.

Ik kreeg echter GEEN informatie van Conrad dat zij het retourpaket onvangen hebben en nu sturen zij mij een rekening terwijl ik het mes al lang per Ideal heb betaald en ik eigenlijk op de teruggaaf van het geld wacht!

Graag Uw hulp - ik ben 86 en geheel zonder familie die mij zou kunnen helpen!

[edit-redactie]

3151 4 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2015 om 12:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op het verzendbewijs dat je hebt ontvangen van PostNL staat een track en trace nummer. Dat nummer kun je gebruiken om te kijken of het pakketje is afgeleverd bij Conrad.nl http://www.postnl.nl/

Heb je de goede procedure wel gevolgd of heb je op eigen houtje de boel geretourneerd? Je retour had je aan moeten melden via deze link https://conradgr.12return.eu/

Anders even contact opnemen met Conrad (houd alle gegevens bij de hand voordat je gaat bellen), 0900-0996 (70 ct per gesprek). Telefonisch zijn we bereikbaar van: maandag t/m vrijdag van 10:00u tot 17:00u.

zoekster
door zoekster - Dec 15, 2015 om 12:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zet uw klacht op klachtenkompas.nl

Klik HIER

Vertel als eerste dat u via Ideal hebt betaald en dat Conrad toch om betaling verzoekt, dat is een fout.

Verder neem ik aan dat u uw verzendbewijs nog heeft, bovenaan staat een barcode, die kunt u klik HIER invullen met nog wat andere gegevens en dan ziet u de status van uw pakket.

Heeft u wel bij Conrad gemeld dat u het product heeft wilt retourneren via een online formulier?

klik HIER

Als u dat nog niet gedaan heeft snel doen. Het kan wel even duren eer zo'n retourzending is verwerkt.

Mocht u er niet uitkomen met Conrad, dan kunt u een klacht indienen via thuiswinkel.org

klik HIER

Bedenk wel dat het nu een heel drukke tijd is voor webwinkels en dat het allemaal wat langzamer gaat dan normaal.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2015 om 12:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: in de herhaling? Overigens heeft alsnog aanmelden van het retour, geen enkele zin meer. Zij kan de gegevens die zij dan krijgt toegestuurd om bij de retourzending te vermelden, toch niet meer invullen.

zoekster
door zoekster Dec 15, 2015 om 12:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kan als ik een antwoord aan het intypen ben niet zien of er intussen iemand anders ook een antwoord heeft gegeven, de preview is weg en ik had heel wat op te zoeken qua linken., dus het is heel goed mogelijk dat iemand anders er dan tussendoor ook een antwoord geeft. Ik heb verschillende herhalingen onder mijn antwoord van jou gezien bij andere vragen. Maar ik begrijp dat zoals dat nu gaat met de site. Een retour moet aangemeld worden, zelfs als heeft zij dan de gegevens niet evengoed die retour aanmelden, gewoon als bewijs dat je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht binnen 14 dagen. Daar is het nog niet te laat voor.

zoekster
door zoekster Dec 15, 2015 om 12:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Witregels verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2015 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, niet alleen witregels. Hele topics verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het ene moment is een topic nog te vinden, andere moment via geen enkele ingang meer te vinden. Wat een wangedrocht hebben ze online gegooid! Hoe durven ze hiermee aan te komen k*kken???

zoekster
door zoekster Dec 15, 2015 om 13:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zag je dat er net een stokoude vraag bij actuele vragen stond die bovendien ook nog was afgesloten? Ik heb er zo genoeg van. Geeneens meer zin om de red. aan te schrijven. Ik ben ook een vraag kwijt, rete-irritant.

marita567
door marita567 Dec 15, 2015 om 13:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen

gelijk hebben jullie ik vind ook niks terug , maar je mag niet teveel commentaar geven hoe deze site werkt , anders krijgen jullie van een ander forumlid te horen dat jullie teveel mauwen , schijnbaar klaagde ik ook teveel .

zoekster
door zoekster Dec 15, 2015 om 13:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Daar trek ik me echt niets van aan. En zeker niet van die Kowalski bullsh*t.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2015 om 13:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, vragen uit bijv. 2006 staan rustig bij 'actuele' vragen. En je ziet ook geen enkele verbetering optreden! Ze zouden bijv. de 5 ergste problemen even snel op kunnen laten lossen ipv 10 of 20 problemen in 1x proberen op te lossen. Het lijkt het werk van een 1e jaars MBO 2 leerling. Reactie van ene kowalski heb ik niet voorbij zien komen.,

zoekster
door zoekster Dec 15, 2015 om 13:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat was bij een reactie op een andere vraag, daar kreeg Marita567 het voor haar kiezen, dat ze te veel aan het mauwen was over de werking van de site, volgens Kowalski dan. Maar dat heb je bij de reacties, de helft daarvan gaat verloren omdat je allereerst alleen de gewone antwoorden te zien krijgt.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2015 om 14:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zet t hier maar even, want open ik er een topic over, gaat er binnen 10 minuten een slotje op: wat ik ook frustrerend vind, is dat je als vaste gebruiker geen enkele ruimte krijgt om met elkaar van gedachten te wisselen (problemen te melden enz. enz.) over deze 'vernieuwde' site. Nu gaan we het dus iedere x op deze manier doen. Bovendien lijkt het mij voor de redactie veel handiger, makkelijker om dan alleen even bij dat betreffende topic te kijken ipv alle mails door worstelen (waar ook allerlei andere zaken op binnen komen). Had dit aan ene Ad vdR gevraagd via de mail: antwoord? Nee, geen antwoord.

tenormin
door tenormin Dec 15, 2015 om 14:03
16838 Antwoorden / 108 Vragen

Heb de redactie ook gevraagd waarom getoonde oude vragen er wel opstaan maar dat het topic gesloten is. "Dat was om aan te tonen dat de vraag al gesteld was maar dat eenzelfde vraag opnieuw gesteld mag/kan worden" wat het antwoord. En wat ik dan ook vrij "raar vind, het antwoord van de moderatie komt dan ook nog eens onder WAARSCHUWING Kassa redactie per email bij je binnen! Alsof je een ban te wachten staat!

zoekster
door zoekster Dec 15, 2015 om 14:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Een voordeel, omdat die reacties zo verdekt staan opgesteld, zal de redactie deze ook niet vinden en kunnen we hier 'vrijuit' van gedachten wisselen. Hebben jullie overigens al eens een reactie proberen te bewerken.? Daar is een heel dun streepje voor. Heel maf en bijna ondoenlijk.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2015 om 14:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lachen, dat antwoord! Slaat werkelijk nergens op! Nou ja, ze kunnen ons rustig allemaal een ban geven, kan het 'vernieuwde' forum ook meteen opgeheven worden. Probleem goedkoop opgelost.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2015 om 14:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: totdat een 'melder' dit hier ook leest. Die 2 topics van mij MOETEN gemeld zijn, heb nog nooit zo snel een reactie mogen mee maken. Ja, reactie bewerken, is haast niet te doen door het mini kadertje.

freya
door freya Dec 15, 2015 om 16:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zo..., gaan we hier 'ondergronds'.....? ;-) Dat hele systeem met het onderscheid tussen antwoorden en reacties, werkt niet. Omdat je de reacties 'standaard' niet ziet, worden ze ook niet gelezen. Wat mij betreft mogen ze de 'reacties' uit het forum slopen.....

freya
door freya Dec 15, 2015 om 16:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster: Haha, dat bewerken van een reactie is inderdaad lachen..... Kun je je hele reactie in een invoerveld van één regel hoogte bewerken/scrollen..... Het zijn ook wel een stelletje prutsers zeg.....

Cookies
door Cookies Dec 15, 2015 om 20:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ondergronds en incognito! Idd, die reacties werkt flut (om het netjes te houden). Om naar de laatste reacties te kijken gebruikte ik altijd de End knop op mijn toetsenbord. Werkt nu dus ook niet meer. Zit nu op tablet te werken, ook flut.

freya
door freya Dec 15, 2015 om 21:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En je krijgt er ook nog eens géén melding van, wanneer iemand anders iets post in een topic waar je zelf gereageerd hebt...... Zoals het nu werkt, lijkt het echt nergens naar.....

marita567
door marita567 Dec 16, 2015 om 08:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

het spreekwoord zegt "kom tot mij maar heel langzaam" dit is van toepassing op deze site . ook nu weer zie ik per toeval dat er meerdere reactie`s zijn, wil je zien dat er reactie`s zijn moet je iedere vraag opnieuw doorspitten. de reactie van kowalski trek ik me niks van aan .

reflecs
door reflecs Dec 16, 2015 om 11:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat betreft die ene regel bij bewerken van een reactie, je kunt het vakje met je cursor in de hoek rechtsonder groter 'trekken". Onbegrijpelijk dat er niet 1 topic is waar je met vragen/tips terecht kunt. Waarom is dat toch? Dat antwoord van 'geen consumentenprobleem" slaat nergens op. Ik heb gezien dat het bij vorige aanpassingen van de site wel kon.

zoekster
door zoekster Dec 16, 2015 om 12:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat heb ik bij een eerder commentaar naar de redactie aangegeven. Laat ons hier elkaar even helpen en problemen bespreken, dan gaat het allemaal wat sneller, maar nee, ze willen alles binnenskamers houden. De grap is dan weer wel dat ze de site zo hebben ingericht dat hier een 'secred corner' is ontstaan, die zij niet zo gauw zullen vinden want zelf gaan ze natuurlijk ook niet al die reacties bekijken. Ik ga even je tip uitproberen, reflecs. Inderdaad, je kunt hem uitrekken. Bedankt voor de tip!

freya
door freya Dec 16, 2015 om 12:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

"Inderdaad, je kunt hem uitrekken" Tja, maar de gemiddelde gebruiker kijkt daar natuurlijk overheen..... Waarom toch zo moeilijk gedaan? Wat is er mis met een standaard tekstvak van ca. 4 regels plus een scrollbar. Dat snapt iedereen.....

reflecs
door reflecs Dec 16, 2015 om 12:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@zoekster, graag gedaan :). @freya, het is, mij althans, wel duidelijk dat er door de makers geen rekening wordt gehouden met de beginnende of gemiddelde gebruiker.

Cookies
door Cookies Dec 16, 2015 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bedankt voor de tip reflecs, had dat niet eens opgemerkt (en dan ben ik toch echt geen gemiddelde gebruiker). Was dat trouwens wel zo vanaf het aller begin of is die optie later toegevoegd?

reflecs
door reflecs Dec 16, 2015 om 12:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik moet mijn eerdere antwoord toch aanvullen. Dit lange topic is nog steeds open:https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/nieuwe-kassa-site-van-vandaag

Cookies
door Cookies Dec 16, 2015 om 12:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: had datzelfde verzoek ook gedaan, maar je mailtje wordt gewoon genegeerd.

reflecs
door reflecs Dec 16, 2015 om 12:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@carola.83, graag gedaan :) Helemaal in het begin was het nog een normaal formaat geloof ik. Toen ik zag dat het een regel was geworden heb ik het direct geprobeerd. Of daartussen nog een periode lag dat het niet kon weet ik niet.

marita567
door marita567 Dec 17, 2015 om 10:39
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs ,

bedankt voor u tip , ook bij mij werkt dit nu , zo zie je maar weer , alleen zag ik de tip van u nu pas bij het terug gaan naar deze vraag , ik word moe van het scrollen , als ik klik op bijwerken staat er nog altijd br br tussen .
carola.83 uw bent een ervaren gebruiker , maar voor mij is het nog moeilijker als beginner , maar ik leer wel , dat is dan weer een voordeel .

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2015 om 14:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ach, onze reacties hier op zijn eigenlijk compleet zinloos. Wij zijn al 'blij' als we een vraag terug kunnen vinden, hoe moet een mevrouw van 86, die ook nog niet eens bekend is hier, dan nog haar vraag terug kunnen vinden? (Overigens compliment aan deze mevrouw dat het haar lukt op dit chaotische forum een vraag te plaatsen.)

di
door digioma Dec 15, 2015 om 16:57
646 Antwoorden / 29 Vragen

En dat is helemaal waar... één grote warboel hier....!

edison
door edison Dec 16, 2015 om 09:07
64 Antwoorden / 0 Vragen

Dringt het ook tot de redactie door, dat vraag ik me af.....

who cares
door who cares Dec 16, 2015 om 12:11
146 Antwoorden / 9 Vragen

Dit forum is echt zo vervelend ,ik wil niet altijd bij het oude blijven ,maar dezen vernieuwing is echt waardeloos, KASSA DOE ER IETS MEE, gewoon een overzichtelijk forum ,hoogstandjes hoeven we niet.

me
door mein33 - Dec 16, 2015 om 11:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@natere86,

U zult zich echt bij Conrad.bv moeten melden m.b.t. dit probleem.

Zoals reeds aangegeven is moet u al uw bestelgegevens zoals, klantnr. bestelnr. data, artikel nr. bij de hand hebben.

Evenals de gegevens van de retourzending.

Conrad zou wel eens kunnen weigeren om het elektrische mes retour te nemen aangezien u het heeft gebruikt.

Aangezien u in staat bent dit produkt via het internet te bestellen en via ideal te betalen, mag een eenvoudig telefoongesprek met de klantenservice van Conrad toch geen probleem voor u zijn.

Als het u onverhoopt toch niet lukt dan zal  uw mantelzorger u zeker zijn hulp niet weigeren.