ro
door robbreed May 10, 2021 om 11:10
Winkels & webshops

Dirk rommelt met kiloprijs kaas

Niet zozeer een vraag als een waarschuwing.

De Dirk houdt er een rare manier op na om de prijs van onder andere gesneden kaas aan te passen. Of beter gezegd, niet aan te passen. Het is een bijna onzichtbaar systeem waardoor je als klant extra op je hoede moet zijn. Met dit truukje 'steelt' de Dirk bij elke klant geld.

Als de kiloprijs op bepaalde producten (zoals de gesneden kaas) verkeerd staat aangegeven, dan moet je dit goed controleren bij de kassa. Wat Dirk namelijk doet is niet de kiloprijs aan passen naar de juiste prijs maar simpelweg het gewicht omhoog brengen zodat de prijs op het label weer correct is.

Voorbeeld: Je ziet op de sticker een bedrag staan van 2,71 voor 206 gram jonge kaas (kiloprijs 13,15). Op je bon staat een andere kiloprijs namelijk 10,46. Maar de prijs verandert niet. Het gewicht verandert en ineens heb je 259 gram aan kaas gekocht waardoor de prijs op 2,71 blijft staan. Het is een vorm van oplichting omdat men ineens meer gewicht berekent terwijl je dat niet krijgt.

Ik heb hierover geklaagd bij het filiaal. Oplossing... manager haalt het kaartje bij het schap weg zodat de klant dit niet meer gelijk ziet.

Geklaagd bij de klantenservice en dan verbaas je je helemaal. Meneer klantenservice ziet hier geen probleem in. Hij zegt letterlijk: "je betaalt toch voor wat jij de kaas waard vind". Probleem ligt bij de leverancier en Dirk schuift alle verantwoordelijkheid van zich af. Dus check je bon goed bij de Dirk!

4053 23 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 10, 2021 om 11:58
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Robbreed,

Om welke kaas gaat het?

ro
door robbreed May 10, 2021 om 12:00
2 Antwoorden / 2 Vragen

In dit geval om de gesneden jonge kaas van het Pure Ambacht merk :-)

Jeandam
door Jeandam May 10, 2021 om 12:32
1 Antwoorden / Vragen

Is het kaas met of zonder gaten? :)

ne
door neodutchio May 10, 2021 om 14:02
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Geiten- of koeienkaas?

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 10, 2021 om 12:05
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Leuk, ga met rekenmachine alles narekenen en vertel iedereen van deze fout.
Zullen ze bij Dirk niet blij mee zijn maar het mag wel.

Vaak zie ik van diiverse verpakkingen  6, 7 of 8 plakken en andere prijzen/gewichten.
Reclame van goedkopere verpakking als ze van 8 naar 6 gingen en duurder zijn geworden?

Ik snij zelf wel, behalve de oude kaas,  dat werd puinzooi.

Ook is vaak de prijs van jonge,  belegen en oude totaal anders dus lekker verwarrend...

Verder weet  ik dat ik bij 6 plakken  meer voor plastic betaalde dan bij 8 plakken, ze wegen bruto  is  na controle gebleken.
Plastic voor de kaas prijzen!
Officieel moeten ze Tarra er vanaf halen bij het wegen en stickeren!

ro
door robbreed May 10, 2021 om 12:13
2 Antwoorden / 2 Vragen

dat is juist het vervelende van dit verhaal. Je moet dus echt alles narekenen. Nou ja, ik laat de kassa dat lekker doen ;-). En nee, daar zijn ze niet blij mee maar ze begrijpen het wel.

Het verbaast mij gewoon dat men bij Dirk hier zo laconiek over doet. Als je bij elke klant dit soort bedragen 'inpikt' dan loopt dat denk ik lekker op. Zou toch simpel op te lossen moeten zijn door de kassa deze berekening te laten doen (ipv de prijs op de sticker leidend te laten zijn).

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 10, 2021 om 12:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Aldi & Lidl betrap ik zelden op fouten, de voordeliger Vomar ook zelden maar herstellen dat bij klanten service gelijk.

Deen,  Dekamarkt (ook Dirk eigendom) en Jumbo doen lastiger,
AH kom ik zelden....gratis koffie  en schuilen voor de regen....

Maar elke winkel kan dit krijgen,
niet Dirk maar een  groothandel in kaas verplakte en stickerde de prijs erop in opdracht van een winkel!
Of het een Kaasmerk of huismerk is maakte niets uit...
Ze werken in opdracht.
Uniekaas & Vergeet doen  dat ook,  Vomar en Deen andere prijzen voor zelfde verpakkingen!

Cheese en blijf lachten om domme  mensen die  juist zo klanten weg jaren als dit kan.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 13:00
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ach, ik snap best dat dit voor velen triviaal is (en dat de internet komedianten dan gelijk op komen draven). En fouten maken is menselijk. Wat me stoort is dat men er bij het bedrijf zelf zo laconiek over doet terwijl ze dan toch behoorlijk verdienen aan dit foutje. Voor mij geldt nog steeds dat als een kassa zelfstandig automatisch wel even het gewicht aan kan passen, dat dit ook voor de prijs mogelijk zou moeten zijn.

tijger1
door tijger1 May 10, 2021 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een kassa kan het gewicht helemaal niet aanpassen.

mi
door miennaamishaaz - May 10, 2021 om 12:15
725 Antwoorden / 1 Vragen

Oplossing:

Kaas-schaaf kopen, en voortaan zelf je kaas schaven met de Kilo-blokken/stukken

rj
door rjw - May 10, 2021 om 12:20
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Voortaan gewoon lekker naar de lokale kaasboer gaan. Dan snijdt het mes aan meerdere kanten: betere kaas, goed voor de lokale economie, je helpt een ondernemer die zichzelf bedruipt, i.p.v. miljardenbedrijf. En als maar genoeg mensen dat gaan doen, zal Dirk zich toch moeten aanpassen om de misgelopen omzet weer op peil te brengen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 10, 2021 om 12:37
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Locale Cheese Winkel?

Ik zie dat hij het kan snijden in blok of plakken, maar dan inpakken en  bij contrant geld  toch  niet echt 100% hygiene!

Zolang er open blokken  bleven liggen en  het vele handwerk,  ik weet dat een Kaas  handelaar die dit doet  vaak strengere  regels heeft  en  die hebben geen geld wat  zo binnen komt....

Pure Ambacht,   leuke naam voor Fabriekswerk aan de lopende band, echte misleiding!
Maar de  vaak met gassen of Vacuum is beter dan de locale winkel met  stapeltje vellen.

De marktkraam nog erger,
ik weet dat stof en zand  en vliegjes....  en alles open in moeder natuur?
Mijn kozijnen  horen wit te zijn!

Jeandam
door Jeandam - May 10, 2021 om 12:30
1 Antwoorden / Vragen

Is het kaas met of zonder gaten?:)

diumenge
door diumenge May 10, 2021 om 12:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Pas maar op Jeandam, dit soort grapjes mogen van de redacteur niet...

tijger1
door tijger1 May 10, 2021 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge

+

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 10, 2021 om 19:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Gaten wegen niets  en  Maasdam, Leerdam   of   Gat ver... Dam.... eh....
Humor moet kunnen....

diumenge
door diumenge - May 10, 2021 om 12:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar was is nu het werkelijke  gewicht van die gekochte kaas?

ro
door robbreed May 10, 2021 om 12:50
2 Antwoorden / 2 Vragen

206 gram

diumenge
door diumenge May 10, 2021 om 13:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is het probleem dan? Je hebt 206 gram ontvangen voor € 2,71, precies zoals op de sticker.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 13:06
2 Antwoorden / 2 Vragen

Alleen klopt de sticker niet want de kiloprijs is niet correct... dat is het probleem. Dus je betaalt volgens de sticker een hogere kiloprijs. De kassabon geeft de juiste kiloprijs aan. Alleen dan verandert de prijs niet maar het gewicht :-)

diumenge
door diumenge May 10, 2021 om 13:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De prijzen zoals aangegeven op het schap of de sticker gelden, niet de prijs zoals deze in kassa staat. Of ben je ook zo principieel als de kassa een hogere kiloprijs aangeeft?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 10, 2021 om 19:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

206 gram en prijs per KG......

Ik maak ook wel eens een rekenfoutje....  ongeveer 1/5 KG prijs en dan ietsje meer uit 't Hoofd....
€10  of €13   dan is dat  ongeveer  €2,14  om  €2,70 of zo....

sira
door sira - May 10, 2021 om 12:48
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Sowieso ben je al duurder uit met gesneden kaas (snijden, verpakken en verpakking). Neem in het vervolg een stuk kaas en mocht u voor uw verjaardag niets weten, vraag een kaasschaaf.

Let op: Kaasschaaf 1 is bestemd voor de oudere en harde kazen en kaasschaaf 2 is voor jonge en zachte kazen.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 10, 2021 om 13:36
2096 Antwoorden / Vragen

Ik vind het aan de ene kant een uitermate onwaarschijnlijk verhaal maar als het waar is snap ik de flegmatieke reacties hier niet. Als u een pak kaas kunt vinden waarvan het gewicht significant afwijkt van het aangegeven gewicht op de sticker pleegt de winkel een economisch delict.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 14:28
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan het bewijzen als je dat nodig zou vinden ;-) het gewicht klopt op de sticker. Op de kassabon wordt dit verhoogd omdat de kiloprijs op de sticker niet klopt. Dit geeft de Dirk ook toe trouwens dat dit gebeurt en ze betalen het verschil ook terug als je klaagt.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 14:41
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ondertussen de foto's geplaatst...

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2021 om 13:38
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als uw waarneming correct is 'Wat Dirk namelijk doet is niet de kiloprijs aan passen naar de juiste prijs maar simpelweg het gewicht omhoog brengen zodat de prijs op het label weer correct is.' dan is mijn advies https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer Ik heb wel de vraag hoe men dan het gewicht kan verhogen, voegt men dan iets toe?

Overigens is uw waarschuwing kennelijk bedoeld voor de redactie van Kassa en niet voor ons al te beantwoorden vraag. Het redactie adres is kassa@bnnvara.nl

tijger1
door tijger1 - May 10, 2021 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin verhaal. Een kassa verandert niets aan het gewicht.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 14:39
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw wantrouwen... zie foto's..

ne
door neodutchio - May 10, 2021 om 14:11
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U koopt dus kaas van 206 gram voor €2,71. Dat staat op de verpakking. Bij de kassa betaald u €2,71, wat is dan het probleem? U betaald precies wat u vooraf gezien hebt.
Er zijn een hoop redenen te bedenken waarom de kassa een andere berekening laat zien, maar bestolen wordt u echt niet. U betaald immers precies wat er aangeboden is.

ba
door bakkersjors - May 10, 2021 om 14:17
48 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rob niet helemaal duidelijk:Wanneer verandert ineens het gewicht van 206 gram naar 259 gram?
De gesneden kaas zit toch al verpakt en is toch ook al gestickerd met prijs/kg, gewicht van de verpakte kaas en de te af te rekenen prijs van het pakje kaas?

ro
door robbreed May 10, 2021 om 14:38
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bij de kassa. Die past het gewicht aan. Zie de foto's ergens in mijn antwoorden

ne
door neodutchio May 10, 2021 om 20:00
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een kassa weegt niet (behalve groente in bepaalde supermarkten). Een kassa scant een barcode en daar hangt alles aan vast.

ro
door robbreed - May 10, 2021 om 14:37
2 Antwoorden / 2 Vragen

Voor diegene die het verhaal niet helemaal volgen OF het niet geloven... bij deze:

ne
door neodutchio May 10, 2021 om 17:19
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt dus betaald voor wat er op de verpakking staat. Dat is zeker geen strafbaar iets. Het kan zijn dat de kiloprijs verhoogd is, maar dit nog niet in alle systemen verwerkt is. Om te zorgen dat u niet de verkeerde prijs betaald hangen ze er schijnbaar een ander rekensommetje aan.
Maar linksom of rechtsom, er gaat voor u niets fout. De prijs staat op de kaas en dat heeft u ook betaald.

gerbera
door gerbera - May 10, 2021 om 14:55
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Er staat op de verpakking wel 200gr maar dat is het zgn E gewicht. Dit betekend dat het gewicht kan afwijken en dit door de kassa wordt geregistreerd, dus gewichtsverandering komt niet door de kassa. Het is nml onmogelijk om, bij fabrieksverpakking, precies 200 gr in de verpakking te schuiven tenzij men het teveel er af snijd en er een halve plak in de verpakking zit. De "blauwe"super heeft dit opgelost door de bij bv de vleeswaren, naast de kiloprijs, het juiste gewicht/prijs van de verpakking te vermelden.
En voor @jeandam, hoe meer gaten des te meer plakken in 200gr;-))

Topantwoord

AWYeah28
door AWYeah28 - May 10, 2021 om 15:42
355 Antwoorden / Vragen

Beste Rob,

Hoe het gaat is waarschijnlijk als volgt:

- In het kassasysteem is de kiloprijs ingevoerd van €10,46;
- De barcode op de kaas geeft aan de kassa een bedrag door van €2,71;
- De kassa berekent vervolgens het gewicht door het bedrag te delen door de kiloprijs en voila, het door u genoemde verschil staat op de bon.

De kassa "verhoogt" dus niet het gewicht, maar doet een simpele rekensom.

Wat hier lastig is, is dat de prijs in de winkel geldig is, niet die op de kassa. In de winkel worden twee verschillende prijzen genoemd: op de vitrine staat de kiloprijs van €10,46, maar op de kaas zelf, die u uiteindelijk in uw handen krijgt en meeneemt naar de kassa, staat de kiloprijs van €13,15 met daarbij een correct gewicht en bedrag.
Dat zal verklaren waarom Dirk de schuld neerlegt bij de leverancier, die de kaas gelabeld aanlevert. Wellicht kan die leverancier zich niet vinden in de kiloprijs die Dirk in gedachten heeft. Hoe dan ook, als klant is dit natuurlijk zeer verwarrend.

De manager deed er dus goed aan de prijs van de vitrine te verwijderen, waardoor het onderaan de streep niet meer is dan een fout op de bon.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 16:40
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het met uw analyse eens. Waar wij in mening verschillen is hoe de Dirk hier mee om gaat.

Dat een etiketprijs geldig zou zijn, dat kan je rechtvaardigen als je een klein wijkwinkeltje bent. Maar dit is een keten met honderden winkels. Met een website die ook deze prijs bij het product toont. Dus simpelweg een kaartje verwijderen, voelt voor mij meer als het verdoezelen van iets. Zolang de klant het maar niet ziet. Dat men ook bij de winkel weet dat men (al meer dan 2 weken) fout zit is te merken aan het feit dat men dit ook erkent en het verschil ook betaald.

Dat is wat mij hier zo stoort. Dat men bij melding geen oplossing zoekt (herprijzen bijv) maar het aan de klant laat om dit te ontdekken. Mijn reden om dit hier te plaatsen. Dat voelt voor mij als willens en wetens de klant onwetend laten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 10, 2021 om 16:51
2096 Antwoorden / Vragen

Eindelijk een logisch verhaal. Maar dan heeft TS wel gelijk dat Dirk sjoemelt en inderdaad een economisch delict pleegt.

AWYeah28
door AWYeah28 May 10, 2021 om 17:26
355 Antwoorden / Vragen

@Rob Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet netjes is hoe er wordt gereageerd. Het kan nog uitmaken of de vestiging eigendom is of franchise (ik kan zo gauw even niet ontdekken hoe dat zit bij Dirk), want dan kan het best nog een relatief kleine winkel zijn van een lokale ondernemer, die afhankelijk is van wat er wordt aangeleverd en geen zeggenschap heeft over de website. De reactie van de klantenservice, dat je betaalt wat je de kaas waard vindt, is helemaal bespottelijk. Dan betaal ik voortaan de helft wel, als ik het dat waard vind.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 18:51
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat antwoord gaf ik hem ook al. :-D

tijger1
door tijger1 - May 10, 2021 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De sticker op de verpakte kaas geeft aan 206 gram en als prijs € 2,71. En dat moet u ook gewoon betalen.

Al dat gegoochel met kiloprijzen doet er niet toe.

Kan gewoon oude voorraad zijn.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 17:14
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ze zoeken nog iemand bij de Dirk klantenservice. Wat een onzinverhaal. Ik moet betalen wat Dirk als prijs aangeeft voor zijn product. Zie website Dirk... (vandaar dat ze mij ook telkens het verschil terugbetalen)

tijger1
door tijger1 May 10, 2021 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dan steeds geld terugkrijgt, is het toch prima?

Anders maar zelf even solliciteren bij Dirk.

ne
door neodutchio May 10, 2021 om 17:45
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad Robbreed, u moet betalen wat Dirk aangeeft als prijs. Wat staat er op de verpakking van de kaas en wat hebt u betaald? Inderdaad, hetzelfde bedrag.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 18:53
2 Antwoorden / 2 Vragen

https://www.dirk.nl/boodschappen/zuivel-kaas/kaas-gesneden/jonge-kaas-gesneden/19814 Prijs die Dirk aangeeft. Weet je, dat jullie allemaal met liefde gewoon betalen wat er op je verpakking staat, dat moeten jullie zelf weten (al vraag ik me dat af als de prijs in bijv een folder anders is), maar ik betaal graag wat de onderneming zelf als prijs heeft staan. Prijzen op verpakkingen kloppen wel vaker niet.

ne
door neodutchio May 10, 2021 om 20:03
5165 Antwoorden / 12 Vragen

"Dirk doet er alles aan om de prijs- en productinformatie van onze producten zo accuraat mogelijk te houden. Echter, producten worden vaak verbeterd en daardoor kan informatie geregeld veranderen. Daarom raden we je aan om altijd de verpakking te lezen van het werkelijke product. Zijn er vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice."

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 10, 2021 om 20:46
2096 Antwoorden / Vragen

Ik snap niet zo goed wat er recht gepraat moet worden aan een overduidelijke fout van Dirk. Geen onvergeeflijke fout en waarschijnlijk ook geen opzet maar TS heeft recht op het juiste gewicht maal de juiste prijs en de juiste prijs blijkt €10-nogwat te zijn zoals vermeld. Dat die filiaalhouder geen zin heeft om over te stickeren snap ik want hij heeft wellicht niet eens de middelen. Dus we hoeven er geen boze opzet in te zien maar we hoeven het ook niet goed te praten. TS heeft gewoon gelijk.

panter22
door panter22 - May 10, 2021 om 17:29
6599 Antwoorden / Vragen

Voor jouw verpakte kaas heb je €13,15 per kg betaald.
Op de foto staat links vers €10,46 per kg.
Rechts zie je nog een klein stukje van verpakt.
Het zou kunnen dat verpakte kaas bij Dirk duurder is dan vers gesneden kaas.
Kun je nog eens nakijken?
Bij de kassa wordt maar 1 prijs gehanteerd , die van 10,46. Beetje vreemd geprogrammeerd. Nu moeter omgerekend worden en klopt het gewicht niet meer.Maar de totaalprijs klopt wel. Je betaalt precies wat op de sticker op de verpakking staat.

ro
door robbreed May 10, 2021 om 18:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

Deze Dirk kent geen vers gesneden kaas. Geloof me, ik heb dit alles ook met de manager besproken en die gaf direct toe dat dit foute etiketten op de kaas zijn. De leverancier had hier een fout gemaakt.

panter22
door panter22 May 10, 2021 om 18:46
6599 Antwoorden / Vragen

Dan hoor je het teveel betaalde terug te krijgen

panter22
door panter22 May 10, 2021 om 19:21
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je je vraag al gesteld via het contactformulier?

ne
door neodutchio May 10, 2021 om 20:04
5165 Antwoorden / 12 Vragen

"Dirk doet er alles aan om de prijs- en productinformatie van onze producten zo accuraat mogelijk te houden. Echter, producten worden vaak verbeterd en daardoor kan informatie geregeld veranderen. Daarom raden we je aan om altijd de verpakking te lezen van het werkelijke product. Zijn er vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice."

ro
door robbreed May 10, 2021 om 20:36
2 Antwoorden / 2 Vragen

Gebeld, manager gesproken, klantenservice gemaild. Antwoord is in de basis hetzelfde. Niet hun probleem, probleem van de leverancier. Klant moet het zelf in de gaten houden. Wij doen er zelf niets aan om de klant in te lichten... En dat laatste vind ik het probleem. Dus dan licht ik de klanten wel in. Wil je het niet weten, dan scroll je door...

ne
door neodutchio May 10, 2021 om 20:43
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Maar waar wilt u dan voor waarschuwen? Er staat €2,71 op de kaas en dit hebt u ook betaald. Reageert u bewust niet hier op?

ro
door robbreed May 10, 2021 om 21:03
2 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt. Ik ga geen moeite doen om iets uit te leggen wat naar mijns inziens helder is. U lijkt wel een belang bij dit bedrijf te hebben, zo hamert u op iets wat simpelweg (zie alle bewijzen) niet klopt. Die 2,71 is een foutieve prijs, dat is ook toegegeven. Om het heel helder voor u te maken: 0,206 keer 10,46 is afgerond 2,15. Geen 2,71. Dan ga je niet fictief meer gewicht toevoegen om het weer 2,71 te maken. Gelukkig snappen een aantal andere lezers wel wat hier niet aan klopt. Succes met hameren verder, ik 'strijd' gewoon verder. Als iets niet netjes is, dan verandert geen etiketje dat gegeven.

tijger1
door tijger1 May 10, 2021 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tob
x Belang? Uiteraard.

ne
door neodutchio May 11, 2021 om 08:13
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Tuurlijk, ik heb een heel groot belang bij Dirk. Maar niet verder vertellen, anders worden alle andere bedrijven jaloers waar ik ook op reageer.
Het is heel simpel. U pakt een stuk kaas uit het schap. Op die kaas staat een prijs, en dat is de prijs die u moet betalen. En die prijs hebt u ook betaald.
De meest logische verklaring is dat de kiloprijs omhoog gaat van de kaas. Schijnbaar heeft deze winkel al de nieuwe prijs binnen gekregen en is de prijs nog niet verwerkt in het systeem. Is dat van belang? Nee. Immers staat de prijs op de kaas en die dient u te betalen en hebt u ook betaald. Niets meer en niets minder.

ne
door neodutchio - May 10, 2021 om 17:56
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Robbreed, wat is nu precies het doel van uw topic? U koopt een stuk kaas met de prijs er op van €2,71 en u betaald ook €2,71. De prijs staat duidelijk op het stuk kaas. Ik zie niet in waar er dan geld gestolen wordt. Het zou anders zijn als u meer moest betalen dan die €2,71.
Wat de kassa aangeeft is niet relevant, de eindprijs wel.

AWYeah28
door AWYeah28 May 11, 2021 om 08:41
355 Antwoorden / Vragen

Het punt is dat die prijs is gebaseerd op een kiloprijs van €13,15, terwijl zowel in de winkel als online geadverteerd wordt met een kiloprijs van €10,46. Dus er wordt teveel in rekening gebracht. Dirk is op de hoogte maar verhelpt het probleem niet en reageert bot op de melding.

Topantwoord

as
door asrag - May 10, 2021 om 19:32
1 Antwoorden / Vragen

Weetje Dirk is niet de enige supermarkt waar je dit hebt. dat het kaartje en de prijs op de bon niet klopt de leverancier zet hun prijzen erop terwijl dit vaak verschilt vaak met wat in hun systeem staat en dus ook op de bon en dan is de supermarkt verplicht het verschil terug te geven. dus het belangrijk  om de bon na te kijken  en het prijskaartjein de winkel kloppen. ik heb dit bij bijna elke supermarkt ontdekt de consument valt het toch vaak niet op waardoor de het kassa is voor de  supermarkt. de enkeling  die dit wel doet ziet en krijgt dan het verschil terug  dus kunnen supermarkten het in de doofpot stoppen en er vrolijk mee doorgaan. ten nadele van comsument... bij jumbo krijg je het hele product gratis als iets niet klopt  aan de prijs dit vind ik wel netjes.. heb door mij oplettendheid al heel vaak hierdoor producten gratis meegekregen

tijger1
door tijger1 - May 10, 2021 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie, graag inhoudelijk en op normale toon reageren]

ro
door robbreed May 11, 2021 om 09:45
2 Antwoorden / 2 Vragen

.

ro
door robbreed May 11, 2021 om 10:00
2 Antwoorden / 2 Vragen

.