DPD pickup point weigert pakketten en nu is mijn bestelling teruggestuurd naar Engeland...
Héél vervelend allemaal.
DPD moet dus actie ondernmemen naar dat pick-up point.
Maar daar heb jij geen boodschap aan.
Die Engelse winkel moet je pakket dus nog maar eens afzenden.
En díe zaak moet bij DPD klagen!
Het was misschien beter geweest als u niets had ondernomen maar op het berichtje dat de chauffeur achter zou laten te handelen.
(Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je wat je kunt doen om alsnog je pakket in ontvangst te nemen.)
https://www.dpd.com/nl/business_customers/siteutilities/contact
Nu gaat het DPD Pickup Point ervan uit dat u hen rechtstreeks als afhaalpunt hebt gekozen en weten zij niet of uw pakket vóór de kerst wordt opgehaald.
Noemt u naam en toenaam van die winkel om ze doelbewust te benadelen en een slechte naam te bezorgen? Ik zou dan maar hier eens de spelregels lezen. Ik begrijp die winkelier trouwens prima. Waarom bent u niet naar huis gegaan om dergelijke problemen te voorkomen, dus bijv. middagpauze en een uurtje vrij nemen om dat pakket in ontvangst te nemen?
Waarom dit uitgebreide verhaal hier ook nog getikt terwijl u ook al uitgebreid dit gemeld heeft o.a. bij Klachtenkompas?
Voldoet het pakket wel aan de maten en maximaal gewicht zoals gesteld door DPD of was het groter en zwaarder?
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dpd-pakketservice/klachten/dpd-pickup-point-weigert-pakketten-en-nu-is-mijn-bestelling-teruggestuurd/details?complaintId=d4e790b5-ced7-4a99-a1ac-7720562e827e
@Sjoppie In de mail die ik van DPD ontvangen heb, werd aangegeven dat ik als ik niet thuis zou zijn, dat ik al vooraf de bezorging kon wijzigen. U verwijst trouwens naar de zakelijke FAQ van DPD. Ik zie niet in waarom ik niet mag kiezen voor afhalen bij een pick up point. Als de winkelier daar een probleem mee heeft, dan moet hij/zij geen pickup point worden.
@Aurora1 Als ik rond die tijd naar de dokter moet, dan ga ik niet de afspraak verzetten als DPD de mogelijkheid biedt om de bezorging te wijzigen. Ik noem inderdaad DPD en Iris Bloemsierkunst bij naam. Voor mij zijn dat zakelijke bedrijven die een dienstverlening aanbieden. Die dienstverlening is volledig mislukt en buiten mijn schuld om. Dit forum staat vol met bedrijfsnamen. Ik heb dit verhaal inderdaad op meerdere plekken neergezet, aangezien DPD tot nu toe nog geen enkele reactie heeft gegeven. De maten en gewicht vielen trouwens prima binnen de specificaties. Het probleem is veroorzaakt omdat het pickup point rond de kersttijd geen grotere dozen wil hebben. Als dat van te voren duidelijk was geweest, dan had ik wel een ander pickup point gekozen (ook al is er maar 1 in Schiedam).
Ik hoop niet dat jullie suggereren dat dit allemaal mijn schuld is. DPD geeft duidelijk aan dat zij een week lang de pakketten bewaren bij het pickup point. Wanneer het pickup point dus weigert de pakketten aan te nemen en DPD direct de zendingen terugstuurt naar de verzender, dan valt mij toch niets te verwijten?
Natuurlijk is het niet uw schuld, u hebt juis nadeel van het Pickup point, u als consument mag zo’n punt benaderen maar was het waarschijnlijk beter geweest als de chauffeur het afhaalpunt ingelicht had.
Je schrijft dat je niets fout gedaan hebt, maar als je de veel gesteld vragen leest, dan klopt dat niet.
Als de afzender van je pakket je deze mogelijkheid biedt, kun je het pakket laten bezorgen bij een Pickup parcelshop. We informeren je wanneer jouw pakket voor je klaar ligt. Biedt de afzender van je pakket deze mogelijkheid niet en je bent niet thuis tijdens de eerste bezorgpoging, dan bezorgt de chauffeur je pakket alsnog bij een Pickup parcelshop.
https://www.dpd.com/nl/business_customers/siteutilities/veel_gestelde_vragen/particulier
Had u niet een andere dag kunnen kiezen om bij u thuis te laten bezorgen? Dat staat toch ook bij de mogelijkheden?
Ik blijf de indruk houden dat u bewust deze winkel in een slecht daglicht zet, daarom ook totaal overbodig dit verhaal hier plaatst en expres de spelregels hier negeert.
Hier argumenteren om gelijk te krijgen is net zo nutteloos in mijn opinie en vind ik persoonlijk alsof een klein kind blijft drammen.
Een vraag heb ik niet gezien, wel geklaag. En deze rubriek/dit forum behandelt geen klachten, daar is het niet voor. Zonde van eenieders tijd.
Het riekt naar kwaadaardigheid.
@Aurora1. en Panter22
Ik krijg maandagochtend deze mail:
"Je pakket wordt vandaag tussen 11:44 en 12:44 bezorgd.
Ik heb dus op "hier" geklikt en daar kreeg ik de mogelijkheid om de bezorging te wijzigen. De optie om het pakket bij het pickup point te laten bezorgen stond er ook tussen en die heb ik dan ook aangeklikt. Niks meer en niks minder. Het vervolg van het verhaal staat hierboven.
Ja, inderdaad heb ik dit verhaal om meerdere plaatsten neergezet. Alleen maar om DPD te laten weten dat ik ontzettend teleurgesteld ben. En dat heeft gewerkt, want ik heb eindelijk reactie op klacht.nl. Mocht ik spelregels overtreden, dan verneem ik dat graag van de beheerder van dit forum. Het staat een ieder vrij om mijn bericht te rapporteren.
Nou, mij komt het meer over als een wraakexpeditie tegen die winkel en kwaadaardigheid. Maar leuk bedacht: "ontzettend teleurgesteld"....
En, zoals gezegd, u had ook de dag/het tijdstip kunnen veranderen.
Waarom blijft u toch alsmaar argumenteren hier? Daar schiet u helemaal niets mee op, integendeel zou ik zelfs denken.
Het komt er op neer dat die bloemenwinkel niet genoeg plek heeft voor alle pakketten die daar afgeleverd worden.
Het is niet de juiste manier om het pakket dan maar niet aan te nemen. Als er geen plaats is, waar moeten ze dan met dat pakket naar toe. Lastig probleem wat jou nu toevallig treft.
Op klacht.nl lees ik dat DPD probeert het pakker terug te laten komen. Je zult geduld moeten hebben.
Het is nog geen 5 december, de kadootjes komen misschien nog op tijd binnen.
Helaas....
Dit is een standaard antwoord, het pakket was immers al in Engeland toen je een klacht indiende.
De service van DPD reikt dus niet verder dan Nederland.
Er zit niets anders op dan de Poundshop te vragen of ze het pakket opnieuw willen sturen.
Leuke spulletjes. Van de Poundshop had ik wel gehoord, maar niet dat je ze online kunt kopen.
Helaas voor u heeft DPD gelijk. De verzender is de klant en daar is DPD uitleg verschuldigd aan en niet aan u. Als u reeds betaald hebt zal de verzender het pakket nogmaals moeten sturen of u terug moeten betalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer