fr
door fred_m Nov 22, 2017 om 14:10
Winkels & webshops
DPD pickup point weigert pakketten en nu is mijn bestelling teruggestuurd naar Engeland...

Maandagochtend 20 november zou door DPD een pakket uit Engeland afgeleverd worden op mijn thuisadres. Ik kreeg via de mail te zien dat dit tussen 11.45 en 12.45 zou gebeuren. Ik wist dat ik niet thuis zou zijn, dus heb nog voor de eerste afleverpoging de aflevering aangepast dat deze naar het lokale DPD Pickup point verzonden moest worden, zodat ik deze zelf bij Iris Bloemsierkunst dickhoff (het pickuppoint in Schiedam) kon afhalen.

Maandagmiddag zat ik te wachten op de mailbevestiging, zodat ik het pakket kon afhalen. De mailbevestiging kwam echter niet. Ik ben toen in de tracking informatie gaan kijken en daar stond: "We hebben je pakket niet volgens afspraak kunnen bezorgen. Onze excuses hiervoor. Retour verzender na onsuccesvolle levering bij derde partij (Retour). Ik heb direct (dus maandag einde middag) de klantenservice van DPD gebeld en gevraagd waarom dit daar stond. Het antwoord was, dat het een fout in het systeem was en dat ik mijn pakket gewoon kon ophalen bij Iris bloemsierkunst pickup point.

Dinsdag 21 november ben ik dan ook naar Iris Bloemsierkunst gegaan.... en mijn pakket was er niet. Na doorvragen bij de eigenaar van de bloemenwinkel kwam het hoge woord eruit: "Tijdens de kerstperiode wil ik niet allemaal van die dozen in mijn winkel, dus ik heb alle grote pakketten geweigerd". Ik ben uit mijn dak gegaan en vertelde hem dat het pakket nu retour zou gaan naar Engeland. En dat ik dus nu een probleem heb door zijn handelen.

Dus dinsdagmiddag weer DPD klantenservice gebeld. Het pickup point had nooit pakketten mogen weigeren. Ze zou proberen om het pakket nog terug te halen uit Veenendaal, want daar lag het pakket klaar om terug te gaan naar Engeland. Maar, geen garanties.

Vanochtend (woensdag) heb ik dus weer de tracking informatie geraadpleegd en ja hoor, mijn pakket ligt in Hinckley Engeland en gaat terug naar de winkel in Engeland. Ik heb dus maar weer de DPD klantenservice gebeld. Het was allemaal erg vervelend, had niet mogen gebeuren. Maar ze kunnen mij niet helpen. Ik ben niet de klant van DPD, dat is de winkel. Dus ik mag wel klagen, maar ik word niet geholpen.

Dus ik heb niets fout gedaan. Het pickup point had niet mogen weigeren en DPD stuurt mijn bestelling binnen 1 dag retour. Ik mag nu de bende gaan oplossen met de Engelse winkel.

Mocht iemand nog een goed idee hebben, dan hoor ik dat graag. Inwoners van Schiedam, wees gewaarschuwd als je pakketten via DPD krijgt!

9986 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 22, 2017 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Héél vervelend allemaal.
DPD moet dus actie ondernmemen naar dat pick-up point.
Maar daar heb jij geen boodschap aan.
Die Engelse winkel moet je pakket dus nog maar eens afzenden.
En díe zaak moet bij DPD klagen!

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 22, 2017 om 15:26
7356 Antwoorden / 3 Vragen

Het was misschien beter geweest als u niets had ondernomen maar op het berichtje dat de chauffeur achter zou laten te handelen.
(Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je wat je kunt doen om alsnog je pakket in ontvangst te nemen.)

https://www.dpd.com/nl/business_customers/siteutilities/contact

Nu gaat het DPD Pickup Point ervan uit dat u hen rechtstreeks als afhaalpunt hebt gekozen en weten zij niet of uw pakket vóór de kerst wordt opgehaald.

aurora1
door aurora1 - Nov 22, 2017 om 15:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Noemt u naam en toenaam van die winkel om ze doelbewust te benadelen en een slechte naam te bezorgen? Ik zou dan maar hier eens de spelregels lezen. Ik begrijp die winkelier trouwens prima. Waarom bent u niet naar huis gegaan om dergelijke problemen te voorkomen, dus bijv. middagpauze en een uurtje vrij nemen om dat pakket in ontvangst te nemen?
Waarom dit uitgebreide verhaal hier ook nog getikt terwijl u ook al uitgebreid dit gemeld heeft o.a. bij Klachtenkompas?
Voldoet het pakket wel aan de maten en maximaal gewicht zoals gesteld door DPD of was het groter en zwaarder?
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dpd-pakketservice/klachten/dpd-pickup-point-weigert-pakketten-en-nu-is-mijn-bestelling-teruggestuurd/details?complaintId=d4e790b5-ced7-4a99-a1ac-7720562e827e

fr
door fred_m - Nov 22, 2017 om 16:03
14 Antwoorden / 3 Vragen

@Sjoppie In de mail die ik van DPD ontvangen heb, werd aangegeven dat ik als ik niet thuis zou zijn, dat ik al vooraf de bezorging kon wijzigen. U verwijst trouwens naar de zakelijke FAQ van DPD. Ik zie niet in waarom ik niet mag kiezen voor afhalen bij een pick up point. Als de winkelier daar een probleem mee heeft, dan moet hij/zij geen pickup point worden.

@Aurora1 Als ik rond die tijd naar de dokter moet, dan ga ik niet de afspraak verzetten als DPD de mogelijkheid biedt om de bezorging te wijzigen. Ik noem inderdaad DPD en Iris  Bloemsierkunst bij naam. Voor mij zijn dat zakelijke bedrijven die een dienstverlening aanbieden. Die dienstverlening is volledig mislukt en buiten mijn schuld om. Dit forum staat vol met bedrijfsnamen. Ik heb dit verhaal inderdaad op meerdere plekken neergezet, aangezien DPD tot nu toe nog geen enkele reactie heeft gegeven. De maten en gewicht vielen trouwens prima binnen de specificaties. Het probleem is veroorzaakt omdat het pickup point rond de kersttijd geen grotere dozen wil hebben. Als dat van te voren duidelijk was geweest, dan had ik wel een ander pickup point gekozen (ook al is er maar 1 in Schiedam).

Ik hoop niet dat jullie suggereren dat dit allemaal mijn schuld is. DPD geeft duidelijk aan dat zij een week lang de pakketten bewaren bij het pickup point. Wanneer het pickup point dus weigert de pakketten aan te nemen en DPD direct de zendingen terugstuurt naar de verzender, dan valt mij toch niets te verwijten?

sjjoppy
door sjjoppy Nov 22, 2017 om 16:24
7356 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk is het niet uw schuld, u hebt juis nadeel van het Pickup point, u als consument mag zo’n punt benaderen maar was het waarschijnlijk beter geweest als de chauffeur het afhaalpunt ingelicht had.

panter22
door panter22 Nov 22, 2017 om 19:27
6599 Antwoorden / Vragen

Je schrijft dat je niets fout gedaan hebt, maar als  je de veel gesteld vragen leest, dan klopt dat niet.

Als de afzender van je pakket je deze mogelijkheid biedt, kun je het pakket laten bezorgen bij een Pickup parcelshop. We informeren je wanneer jouw pakket voor je klaar ligt. Biedt de afzender van je pakket deze mogelijkheid niet en je bent niet thuis tijdens de eerste bezorgpoging, dan bezorgt de chauffeur je pakket alsnog bij een Pickup parcelshop.
https://www.dpd.com/nl/business_customers/siteutilities/veel_gestelde_vragen/particulier

aurora1
door aurora1 Nov 22, 2017 om 19:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u niet een andere dag kunnen kiezen om bij u thuis te laten bezorgen? Dat staat toch ook bij de mogelijkheden?
Ik blijf de indruk houden dat u bewust deze winkel in een slecht daglicht zet, daarom ook totaal overbodig dit verhaal hier plaatst en expres de spelregels hier negeert.
Hier argumenteren om gelijk te krijgen is net zo nutteloos in mijn opinie en vind ik persoonlijk alsof een klein kind blijft drammen. Een vraag heb ik niet gezien, wel geklaag. En deze rubriek/dit forum behandelt geen klachten, daar is het niet voor. Zonde van eenieders tijd. Het riekt naar kwaadaardigheid.

fr
door fred_m Nov 22, 2017 om 19:49
14 Antwoorden / 3 Vragen

@Aurora1. en Panter22

Ik krijg maandagochtend deze mail:

"Je pakket wordt vandaag tussen 11:44 en 12:44 bezorgd.

Beste heer/mevrouw FRED XXXXX,

Je bestelling van POUNDSHOP.COM
wordt vandaag tussen 11:44 en 12:44 bezorgd*
op onderstaand adres:

FRED XXXXX
XXXXX
XXXXX SCHIEDAM (geanonimiseerd)

Klik hier om je bestelling te volgen via live-tracking. Je ziet meteen wat jouw mogelijkheden zijn om een andere bezorgafspraak te maken als het aflevermoment niet uitkomt."

Ik heb dus op "hier" geklikt en daar kreeg ik de mogelijkheid om de bezorging te wijzigen. De optie om het pakket bij het pickup point te laten bezorgen stond er ook tussen en die heb ik dan ook aangeklikt. Niks meer en niks minder. Het vervolg van het verhaal staat hierboven.

Ja, inderdaad heb ik dit verhaal om meerdere plaatsten neergezet. Alleen maar om DPD te laten weten dat ik ontzettend teleurgesteld ben. En dat heeft gewerkt, want ik heb eindelijk reactie op klacht.nl. Mocht ik spelregels overtreden, dan verneem ik dat graag van de beheerder van dit forum. Het staat een ieder vrij om mijn bericht te rapporteren.

aurora1
door aurora1 Nov 23, 2017 om 00:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, mij komt het meer over als een wraakexpeditie tegen die winkel en kwaadaardigheid. Maar leuk bedacht:  "ontzettend teleurgesteld"....
En, zoals gezegd, u had ook de dag/het tijdstip kunnen veranderen.
Waarom blijft u toch alsmaar argumenteren hier? Daar schiet u helemaal niets mee op, integendeel zou ik zelfs denken.

panter22
door panter22 Nov 23, 2017 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Het komt er op neer dat die bloemenwinkel niet genoeg plek heeft voor alle pakketten die daar afgeleverd worden.
Het is niet de juiste manier om het pakket dan maar niet aan te nemen. Als er geen plaats is, waar moeten ze dan met dat pakket naar toe. Lastig probleem wat jou nu toevallig treft.
Op klacht.nl lees ik dat DPD probeert het pakker terug te laten komen. Je zult geduld moeten hebben.
Het is nog geen 5 december, de kadootjes komen misschien nog op tijd binnen.

fr
door fred_m Nov 23, 2017 om 17:10
14 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas....

"Bedankt voor uw bericht.

Wij zien inderdaad dat u afgelopen maandag het adres heeft aangepast naar dit van de parcelshop. Wij zijn ook op dit adres geweest en het klopt helaas inderdaad dat de parcelshop het pakket geweigerd heeft. Dat een collega van mij dinsdag telefonisch heeft aangegeven dat dit niet had mogen gebeuren dat klopt. Hiervoor heb ik zojuist in ieder geval de klacht doorgezet wat ook besproken zal gaan worden met de parcelshop. Wij bieden hier dan ook onze excuses voor aan. Het pakket was namelijk niet te zwaar of te groot. Wanneer een pakket geweigerd wordt dan wordt deze altijd direct retour afzender verzonden.

Zoals mijn collega aangegeven heeft is er geprobeerd het pakket tegen te houden en het niet retour te versturen. Dit kan inderdaad nooit gegarandeerd worden. Helaas is dit inderdaad niet gelukt en is het pakket retour afzender verzonden. Doordat het pakket al onderweg is naar uw verzender, kunnen wij momenteel niets voor u betekenen.

Uiteraard kan ik begrijpen dat dit ontzettend vervelend u is en u met dit antwoord niet geholpen bent. Echter is er momenteel niets wat ik voor u kan doen. Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,
Dominique"

panter22
door panter22 Nov 24, 2017 om 13:40
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is een standaard antwoord, het pakket was immers al in Engeland toen je een klacht indiende.
De service van DPD reikt dus niet verder dan Nederland.
Er zit niets anders op dan de Poundshop te vragen of ze het pakket opnieuw willen sturen.
Leuke spulletjes. Van de Poundshop had ik wel gehoord, maar niet dat je ze online kunt kopen.

sw
door swat1500 - Nov 22, 2017 om 23:46
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas voor u heeft DPD gelijk. De verzender is de klant en daar is DPD uitleg verschuldigd aan en niet aan u. Als u reeds betaald hebt zal de verzender het pakket nogmaals moeten sturen of u terug moeten betalen.