xk
door xkaarx Jan 31, 2022 om 12:58
Winkels & webshops

Ervaringen met online-droomhuis.com?

Heeft hier iemand ervaring met online-droomhuis.com? Ik had wat besteld en moest paar dagen wachten op de factuur. Ze gingen de voorraad checken of het artikel (in dit geval een espresso apparaat) nog leverbaar was. Een paar dagen later de betreffende mail gehad met het goede nieuws dat het artikel verzendklaar staat. Als ze de betaling binnen hebben wordt het verzonden. Het bedrag moet worden over gemaakt op een of andere Tsjechische rekening. Toen de website maar eens goed bekekend. Kvk nummer niet bekend hier in NL en het adres is een algemeen kantoorpand in Amsterdam. Probeer ze te bellen en krijg dan gelijk een bandje dat iedereen in gesprek is of dat ze gesloten zijn. Eigenlijk klopt er niks van dus nog niks overgemaakt. Maar was benieuwd naar ervaringen hierover.

7391 18 Rapporteer

js
door jspa03 - Jan 31, 2022 om 13:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al op deze site gekeken. Voorwat betreft de opmaak van de website lijkt hij sprekend op de website
van de Blauweslak die als oplichterssite werd aangemerkt op de Politie website.

Dus niets bestellen op deze site lijkt mij.  Er is totaal niets te controleren en te vinden over online-droomhuis.

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2022 om 13:18
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Een mazzel dat u nog niet betaald heeft. De site naam droomhuis.com klinkt al te mooi om waar te zijn, dus maar elders een espresso apparaat kopen.

mi
door miennaamishaaz - Jan 31, 2022 om 13:23
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik de WHOIS info opzoek gaan er bij mij alarmbellen rinkelen

https://whois.domaintools.com/online-droomhuis.com

-Domein is amper 42 days old
Created on 2021-12-20

-De rekening is Tsjechisch
-KVK is zoals u zegt niet herkend.
-Kantoorpand is een Incubator ruimte voor "startups"
-Mogelijkheden tot contact zoals u zegt is onmogelijk.

DUS snel wegwezen daar, en !!!NIETS KOPEN!!!

Be
door Bewaklu - Jan 31, 2022 om 13:40
141 Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk een door een dropshipper gekochte site....en ook logisch om een espressomachine bij een site met deze naam aan te schaffen.

hutch
door hutch - Jan 31, 2022 om 13:44
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Registrant Country: ru (Rusland !!)
Kvk nr: 53184790 is onbekend.

Die zgn. [edit - redactie]
, genoemd in de AV als zijnde de 'directeur', lijkt mij niets anders dan een verzonnnen (fake)naam.

Uiteraard raad ook ik u aan om hier NIETS te bestellen!! Nee, waarschuw ik u hier voor!!

Dit is (poging tot) oplichting.

hutch
door hutch Jan 31, 2022 om 13:54
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Dit zijn de openbare gegevens m.b.t. genoemde website:

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 31, 2022 om 13:53
7342 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf geen ervaring mee maar heb er ook mijn twijfels over.

https://online-droomhuis.com/

https://webshopchecker.nl/shop/online-droomhuis-com/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 31, 2022 om 16:19
16948 Antwoorden / 202 Vragen

Ook m.i. wees blijj dat u nog niet heeft betaald en ik zou dat ook niet doen. Er zijn 'afdoende'webwinkels waar eerst betaalt behoeft te worden na ontvangst van het bestelde artikel.

Wellicht ten overvloede m.b.t. betrouwbaarheid checken dit: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo er inderdaad sprake zou zijn van vermoeden van oplichting, doe dan aangifte bij de politie  doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)
 Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is  van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

CK16
door CK16 - Jan 31, 2022 om 20:50
2 Antwoorden / Vragen

- Deze website staat inmiddels vermeld op de website van de Politie.
- E-mails die duidelijk met Google translate zijn gemaakt
- E-mails verstuurd via Mandrill
- Namen die 'fake' lijken
- Een Tjechisch banknummer zg op naam van 'Thereza Droomhuis'
- Een prijs die 'too good to be true' is
- Vragen om een factuur worden niet beantwoord
- Na vragen naar het KvK-nummer wordt er helemaal niet meer geantwoord
- Telefoon niet opnemen
- De website lijkt niet af
- Paypall heeft het account in onderzoek

ik zeg: Fake/oplichting

JeffreyK
door JeffreyK - Feb 1, 2022 om 08:51
1 Antwoorden / Vragen

De website viel mij op aangezien het producten aanbiedt die (wij als webshop) alleen mogen aanbieden in Nederland. We hebben geprobeerd het klantenservice nummer te bellen, maar geen gehoor.

Wat is de juiste weg om deze site offline te halen?

gerbera
door gerbera - Feb 1, 2022 om 11:10
7455 Antwoorden / 14 Vragen

Klink ook wel logisch, espresso apparaat bij een bedrijf met die naam. Feestboek?

Wessel1995
door Wessel1995 - Feb 1, 2022 om 16:18
1 Antwoorden / Vragen

Beste lezende,

Helaas heb ik deze site en jullie opmerkingen niet gevonden voordat ik een order plaatstte.

op 24 januari heb ik hier een espresso machine besteld en betaald. En inderdaad geen reactie meer op gekregen en zoals het er nu uitziet, mijn geld netjes de prullenbak ik. € 170,00

Ik doe momenteel aangifte, maar is er los van de aangifte iemand die een gouden tip heeft over hoe ik evt mijn geld kan terug krijgen, of op ze minst deze site aanpakken om meerdere slachtoffers te voorkomen!

schandelig en vreselijk zielig hoe sommige mensen aan hun centjes willen komen. Kansloos

hulp is welkom!

dank !

ju
door juliomariner Feb 1, 2022 om 17:27
1370 Antwoorden / 2 Vragen

beschouw het maar als duur leergeld. Naar uw centen kunt u fluiten

justmeagain
door justmeagain Feb 1, 2022 om 22:00
623 Antwoorden / 8 Vragen

Schandalig en vreselijk dat er nog steeds mensen online kopen die niet digitaal vaardig zijn. Om de oplichters de schuld te geven terwijl ze opgelicht willen worden.

RK
door RK84 Feb 4, 2022 om 15:38
Antwoorden / Vragen

Dag Wessel1995, mij is hetzelfde overkomen, maar dan met een bbq. Ik heb aangifte bij de politie en bank gedaan en inmiddels de verzekering aangesproken. Ik weet nog niet wat de reactie van hen is. Anders moeten we het idd helaas zien als duur leergeld.. succes!

CK16
door CK16 - Feb 1, 2022 om 18:45
2 Antwoorden / Vragen

Wellicht biedt Paypal kopersbescherming.

iig gebruiken ze nu een ander rekeningnummer

Ontvanger: Mihaela Droomhuis
IBAN: CZ3706000000000240944051
BIC: AGBACZPP

Be
door Bewaklu - Feb 1, 2022 om 19:38
141 Antwoorden / 1 Vragen

En het adres is ook een leuke...NS station Amsterdam WTC.....

gerbera
door gerbera Feb 2, 2022 om 10:52
7455 Antwoorden / 14 Vragen

Niet zo vreemd, in WTC kun je kantoren huren en de benaming is ook niet vreemd WTC staat bij station Amsterdam WTC wat ook de benaming is van het station..

Aj
door Ajka - Feb 3, 2022 om 09:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb gisteren een bestelling geplaatst maar nog niet betaald. Nu ik deze reactie,s lees ga ik ook niet betalen. Wat zijn dan de gevolgen?

xk
door xkaarx Feb 3, 2022 om 13:08
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de mail van de factuur beantwoord met de tekst:

Goedemiddag,

Vanwege omstandigheden wil ik deze bestelling annuleren.

Met vriendelijke groet.

Tot dusver niks gehoord en heb ook niks ontvangen waardoor ik zou moeten betalen.

Aj
door Ajka - Feb 3, 2022 om 09:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

XKAARX

HEB JIJ NA NIET BETALEN NOG WAT GEHOORD???
IK HEB ook besteld maar nog niet betaald.En idd tel. Niet bereikbaar.

xk
door xkaarx Feb 3, 2022 om 13:08
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de mail van de factuur beantwoord met de tekst:

Goedemiddag,

Vanwege omstandigheden wil ik deze bestelling annuleren.

Met vriendelijke groet.

Tot dusver niks gehoord en heb ook niks ontvangen waardoor ik zou moeten betalen.

SaskiaHeitman
door SaskiaHeitman - Feb 3, 2022 om 16:18
1 Antwoorden / Vragen

Echt nooit iets bestellen, je bent je geld kwijt en er is niemand meer te bereiken.

Cu
door Cuperus - Feb 3, 2022 om 20:26
1 Antwoorden / Vragen

Op zoek naar een espressoapparaat en ook die van 170,- gevonden. Aangegeven bij de bestelling dat ik met creditcard wil betalen en dan krijg je een bevestiging dat er gekozen is voor betaling per bank. Even daarna inderdaad het verzoek, zoals anderen al aangeven, om naar een tsjechisch banknummer te betalen.
Einde order voor mij. Hopelijk wordt deze site snel uit de lucht gehaald.
Ik ga verder zoeken naar een espressoapparaat bij een betrouwbare webshop/ winkel

marita5
door marita5 Feb 4, 2022 om 10:12
11642 Antwoorden / 15 Vragen

@Cuperus , Ik ga verder zoeken naar een espressoapparaat bij een betrouwbare webshop/ winkel , goed idee .

MarschaVerra
door MarschaVerra - Feb 4, 2022 om 09:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben wel zo stom geweest om het bedrag over te maken.
Na 2 weken nog niets ontvangen en nergens geen reactie meer op. Telefonisch niet bereikbaar en op mails wordt niet gereageerd.
Gewoon stom van mezelf. Sommige dingen zijn gewoon to good to be True.
Dus mensen bestel hier NIET!!!!!!!!!!!

marita5
door marita5 Feb 4, 2022 om 10:11
11642 Antwoorden / 15 Vragen

@Marschaverra , spijtig geld bent u kwijt , lees ook hier , klik op de rode regel . https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/politie-waarschuwt-voor-website-online-droomhuis