Ca
door Caroline 69 Nov 11, 2019 om 19:04
Winkels & webshops

EVIA kussen

Op 9 oktober zie ik een advertentie voorbij komen op Facebook van EVIA kussens met een kussen die je nek en schouder klachten doet verdwijnen /verminderen.
Nu ben ik al lang op zoek naar een kussen die mijn pijn kan verminderen, twijfelde hierover.
Nu las ik dat ze een proefperiode gaven van 30 dagen"niet goed, geld terug".
Dat trok mij over de streep om er 1 te kopen voor 49,99 + kussensloop voor 12,99 dus totaal betaald 62,98
Uiteindelijk kreeg ik de kussen  op 25 oktober binnen.
Wat schetst mijn verbazing, het kwam in een plastic zak vanuit China binnen.Geen begeleidend briefje met "veel plezier met je kussen " ofzo,helemaal geen informatie, wat ik raar vind als je bij een nederlands bedrijf besteld.
Nu slaap ik bijna 2 week op deze kussen, maar hij bevalt me niet, nog steeds last van mij nek, dus via de inbox van facebook heb ik contact met hun gezocht.
Nu geld deze actie niet meer zeggen ze, was een tijdelijke actie.Tot vandaag stond dit nog steeds op hun facebook vermeld.
Nadat ik hun erover aansprak, hebben ze deze actie( 30 dagen op proef) snel verwijderd.
Volgens EVIA  heb ik niet via Facebook besteld , maar via de website, en daar staat "mag na 15 dagen retour, alleen als die niet gebruikt is"
Dus, heb hier nu een kussen die me niet bevalt.
Kan dus naar mijn geld fluiten waar ik nu erg van baal.
Weet iemand hoe ik alsnog mijn geld terug kan krijgen?

6995 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2019 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, naar uw geld kunt u dus fluiten. Dit is gewoon door dat louche flutbedrijf in China bij Ali besteld voor vast niet meer dan hooguit € 10,00 en dat wordt het rechtstreek bij u voor goudgeld bezorgd.

In het vervolg niet iets via Facebook bestellen, dan wordt u wellicht wat minder opgelicht.

tenormin
door tenormin - Nov 11, 2019 om 19:10
16876 Antwoorden / 108 Vragen

Heel vervelend voor u maar u krijgt de €62,98 echt niet terug. Het is voor u nog een mazzel dat de douane niet heeft geneusd in uw pakket: boven de €22,00 moet men invoerrechten betalen. En ach, dat er geen briefje bij zat met "veel plezier", mij zou dat dan weer niet kunnen schelen. Maar waar ziet men toch altijd reclames op Facebook? Zie ze nooit, ga er ook eerlijk gezegd niet naar op zoek. En ten overvloede: dit soort kussens kan men ook gewoon in Nederland kopen.

ne
door neodutchio Nov 11, 2019 om 19:35
5190 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat niet om het bedrag dat TS betaald heeft, maar wat de verkoper betaald heeft. Zo lang de inkoop maar onder de €22,00 blijft is er niets aan de hand.

lo
door lovewinnie Nov 12, 2019 om 09:19
1213 Antwoorden / 1 Vragen

Kussen kost waarschijnlijk nog geen 10 euro bij Ali dus dat douane gedoe zal wel meevallen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2019 om 19:12
16892 Antwoorden / 202 Vragen

Om te beginnen, bij wie heeft u dit besteld? U krijgt een product uit China!
Zelfs fluiten zal niet helpen denk ik. U bent helaas alweer iemand aan wie ik reageer met 'u bent niet de eerste en enige die zich met dit soort vragen/problemen tot deze site wendt. U heeft iets gekocht, jammer dat ik dat ook nu weer moet zeggen, zonder eerst na te gaan of de leverancier betrouwbaar is en onder andere een Nederlands keurmerk heeft waar u terecht kunt met uw klacht en waar u op basis de consumentenwetgeving aankoop on-line wettelijk binnen 14 dagen mag retourneren (Dus niet 15! hetgeen dus al misleidend op Facebook staat. U bent dus alweer iemand die kennelijk zonder verder kijkenn op iets van Facebook ingaat.
U kunt uw klacht melden bij ACM www.consuwijzer.nl opdat er in ieder geval aandacht aan zal worden besteed maar noem dan daarbij ook de webshop bij wie u heeft besteld.

Ca
door Caroline 69 - Nov 11, 2019 om 19:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb het bij een Nederlands bedrijf  besteld, bij EVIA kussens, die volgens hun website in Groningen zit.    www.eviakussens.nl
Daarom ook verbaasd dat het pakketje uit China kwam.

panter22
door panter22 Nov 11, 2019 om 19:43
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je wel gezien waar het bedrijf in Groningen zit? Boven de Expert in een gewoon woonhuis.

Donuts
door Donuts - Nov 11, 2019 om 19:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Heb het bij een Nederlands besteld, bij EVIA kussens, die volgens hun website in Groningen zit. Daarom ook verbaasd dat het pakketje uit China kwam.

Dat heet dropshipping. Google daar maar eens op, trapt u er voortaan niet meer zo makkelijk in.

tenormin
door tenormin - Nov 11, 2019 om 19:26
16876 Antwoorden / 108 Vragen

Dat begrijp ik dan inderdaad ook niet; ze zijn keurig ingeschreven bij de KvK enz. Zet uw klacht eens op Klachtenkompas, misschien dat dit, een beetje, helpt.
https://www.klachtenkompas.nl

aurora1
door aurora1 Nov 11, 2019 om 19:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op dat KvK mr staat geen Evia, maar een of andere naam voor handel in vele soorten goederen.

tenormin
door tenormin Nov 11, 2019 om 20:14
16876 Antwoorden / 108 Vragen

@dank voor correctie, weer verkeerd gelezen.

Donuts
door Donuts - Nov 11, 2019 om 19:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is trouwens maar de vraag of bij een echt Nederlandse shop een gebruikt hoofdkussen geretourneerd kan worden. Ik heb geen zin om dat uit te gaan pluizen,  maar ik wil geen gebruikt kussen, u wel?

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2019 om 19:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Weet iemand hoe ik alsnog mijn geld terug kan krijgen?

Dat krijg je dus niet terug.

Dropshipping is een vorm van e-commerce, waarbij webwinkeliers producten in hun webwinkel aanbieden die ze zelf niet op voorraad hebben. Als een klant zo'n product bij de webshop bestelt zal de webwinkelier het product niet zelf verzenden, maar bestelt hij het bij de fabrikant of groothandel.

Ca
door Caroline 69 - Nov 11, 2019 om 19:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden.

hutch
door hutch - Nov 11, 2019 om 19:43
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het hier ook zo'n amateuristische 'zolderkamerhobbyist' gaat.

Die lui vervelen zich en denken een paar centjes te kunnen (bij)verdienen door uw bestelling door te sturen naar China (zoals reeds vermeld).
Die lui zijn heel vaak (zeer) onbetrouwbaar en (uiteraard !!) bij geen enkele branchevereniging aangesloten.

Ook wel erg lachwekkend: "Bij Evia Kussens hebben we met zorg een kussen ontworpen die je slaaphouding verbetert."
Wat een arrogantie. Daarnaast betreft het hier maar ÉÉN persoon op dat adres.

Neem uw verlies en deel uw ervaring, inclusief adres enz., op social media.

audb
door audb Nov 13, 2019 om 14:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nee u hebt gelijk ze kunnen ook beter reclame maken op rtl & SBS en maar vertellen dat het oh zo goed product is dat ze hebben ontwikkeld(?*).

Maar in werkelijkheid kopen zij het in China en verkopen ze het hier tegen toren hoge bedragen.

Mooi voorbeeld is een aircooler van "Slechts" €59,95 die op Aliexpress al jaren voor zo €15 verkocht worden.

aurora1
door aurora1 - Nov 11, 2019 om 19:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat geld bent u kwijt en met dergelijke fysieke klachten moet u natuurlijk bij uw dokter zijn.
Als u eerst verder gekeken had, had u gezien dat er niet een dergelijk bedrijf op dat adres (zolderkamertje boven Expert?) zit.
Misschien kunt u maar beter stoppen met Facebook, want de “bedrijven” die daar klanten lokken zijn in de regel voor geen cent te vertrouwen. Bestel in ieder geval niet meer iets zonder goed alles vooraf te onderzoeken en koop beslist niets meer via Facebook.

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2019 om 21:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor 'n euro of 15 had je dat kussen zelf bij Ali kunnen kopen.

Gr
door Grunn1 Nov 11, 2019 om 23:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heel goed gevonden.

ne
door neodutchio - Nov 11, 2019 om 21:50
5190 Antwoorden / 12 Vragen

Om het nog spannender te maken, het retouradres is een woonhuis in Nijmegen. Niet echt logisch, bestellen bij een woonhuis in Groningen en terug sturen naar Nijmegen.

ma
door malty - Nov 11, 2019 om 23:24
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U bent op zoek naar een kussen voor uw nek en schouderklachten.
Misschien eens een hoofdkussen met een vulling van eendendons en eendenveren proberen.

Jo
door Josephyne - Nov 12, 2019 om 01:06
2 Antwoorden / Vragen

Ik wil toch eventjes reageren hierop. Volgens mij is geld terug krijgen geen doen. Als ik dit zo hoor is dit bedrijf geen groot fan van klantenservice. Ik wil echter wel even een tip geven. Mijn oom heeft een beddenwinkel, geen hele grote maar wel één met uitstekende service. Je zou eens kunnen kijken of ergens in jouw woonplaats ook een wat kleinere beddenwinkel zit. Daar krijg je nog vaak persoonlijke service waarbij ze echt met je meedenken en kijken welk kussen voor jou goed zou kunnen werken. Is wel iets duurder dan een gemiddeld IKEA kussen maar ik vind de service altijd echt het verschil maken en vaak kijken ze niet alleen naar je hoofdkussen maar je algehele slaaphouding.

ne
door neodutchio Nov 13, 2019 om 14:55
5190 Antwoorden / 12 Vragen

Dit soort zolderkamerhobbiesten bestaan bij de gratie dat mensen juist zo min mogelijk willen betalen.

Da
door Day - Nov 12, 2019 om 22:35
1 Antwoorden / Vragen

Hi Caroline,
Ik ben er ook ingetrapt en ik trap niet snel in dingen. Heel suf.
Ik wilde het kussen retourneren maar toen bleek dat ze de voorwaarden hadden aangepast. Het gaat mij niet zo zeer om geld terugkrijgen, maar een bedrijf met misleidende advertenties moet toch aangepakt worden. Of in ieder geval van Facebook gehaald worden.

Ik weet niet of ik hier een emailadres mag posten, maar je kunt me mailen op wieisday@gmail.com voor het geval je wilt overleggen of actie wilt ondernemen.

Groetjes,
Day

mo
door mof - Nov 13, 2019 om 12:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kussen is een hygiene artikel, dus niet standaard binnen 14 dagen retour te sturen. Inderdaad als deze niet is gebruikt.
over de actie, tja, als evia aangesloten is bij webwinkels keurmerk of zo kunt u de geschillencommissie webwinkels inschakelen.
gaat beter nog als u screenshots (gedteerd) heeft van de actie voorwaarden.
anders uw verlies accepteren en feest gaan vieren ipv kniezen.

re
door red1 - Nov 13, 2019 om 13:58
329 Antwoorden / 1 Vragen

En we trappen er nog steeds in bij dat soort FLUT bedrijven