jm
door jmb24 Jul 23, 2018 om 11:24
Winkels & webshops

Fauteuils bij levering anders dan in winkel

Een tijd terug heb ik 2 fauteuils besteld bij Piet Klerkx, enkele weken later zijn deze geleverd.
Bij levering viel mij op dat de er iets niet klopte met het leer bij de armleuningen (werd naar binnen gedrukt en zag er lelijk uit). In de winkel had ik gelukkig foto's gemaakt van dezelfde fauteuil en hierop is duidelijk te zien dat het leer hier niet naar binnen wordt gedrukt. Ik heb contact gehad met Piet Klerkx en ze gaven mij gelijk (ik heb dit zwart op wit), ze hebben de stoelen opgehaald en na meerdere malen contact en weken later, belde ze me op om te zeggen dat hun leverancier dit niet kan veranderen en ik 2 keuzes heb:


1: Ik mag dezelfde stoelen opnieuw bij ze bestellen, maar moet dan de fout in het leer accepteren.
2: Ik krijg een winkel tegoed voor het gehele bedrag en kan daarvoor iets nieuws bij ze kopen. 


 


Ik vroeg waar optie 3 is, mijn geld terug? waarop de man reageerde dat ze dit niet kunnen doen. Dit is hun beleid en ze willen mij graag als klant houden. 


 


Ik vroeg me af of hier iemand iets meer weet over je recht als consument? Mijn gevoel zegt dat ik gewoon recht heb op m'n geld terug omdat ze het product niet geleverd hebben zoals die in de winkel stond? Maar dit is slechts gevoel. 

3905 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2018 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

U hebt verkeerde stoelen gehad, de juiste kunnen ze niet leveren. De verkeerde wilt u niet hebben.


Jammer voor hen, maar dan hebt u gewoon recht op geld terug wat zij daar ook beweren.

Ze zijn aangesloten bij de geschillencommissie wonen, deel Piet mee, dat u daar een klacht gaat indienen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 23, 2018 om 12:11
11512 Antwoorden / 15 Vragen
12

Hallo Jmb24 ,

Aanvulling op @tijger1,  klik op de rode regel .

https://wonen.cbw-erkend.nl/pages/5/sg-cbw/veelgestelde-vragen.html?faq_id=1062&faqthema=217#1062  

U kunt ook telefonisch contact opnemen met CBW : 

Heeft u vragen, dan kunt u met het CBW bellen op werkdagen tussen 9:00 en 11:00 op het volgende telefoonnummer: 030-6973107.

Topantwoord

hutch
door hutch - Jul 23, 2018 om 18:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen
11

Een makkelijke vraag met een simpel antwoord: uiteraard heeft u recht op geld terug!!

Dit flutbedrijf weet blijkbaar helemaal niets van consumentenrecht. Zij zien blijkbaar alléén maar €€€€€€€......
PIET KLERKX levert rommel en hoopt dat de klant het niet ontdekt/ziet en dan de klant ook nog eens financieel gijzelen?
Het moet niet nog gekker worden.

Perfect dat u ook foto's gemaakt heeft. Dat zal P.K. wel niet leuk gevonden hebben.

Zoals reeds gesteld: formeel een schriftelijke klacht indienen (e-mail) en indien dit wordt afgewezen dan naar de Geschillencommissie Wonen.
Deze zaak gaat u gewoon winnen. Daarnaast zal P.K. de kosten van de Geschillencommissie ook nog eens moeten betalen.

Dit alles kunt u ook beter delen via social media, om andere klanten in spe te waarschuwen, zodat zij naar een wel betrouwbaar bedrijf kunnen gaan.

user123
door user123 Jul 24, 2018 om 23:49
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Nou nou, wat een stoer antwoord.

natuurlijk heeft ts recht op geld terug, Piet klerkx levert immers niet het gewenste ?
dat had ts zelf ook al bedacht.

maar om nu direct een rant te starten....

ze proberen ook de order binnenboord te houden, en dat is volgens mij nog geen misdaad toch ?

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2018 om 00:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@user

Een tegoedbon accepteren omdat ze niet kunnen leveren wat besteld is? Nee, dat is geen misdaad, maar wel volkomen fout.

hutch
door hutch Jul 25, 2018 om 17:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Ik vroeg waar optie 3 is, mijn geld terug? waarop de man reageerde dat ze dit niet kunnen doen. Dit is hun beleid en ze willen mij graag als klant houden. "

Een bedrijf dat zo reageert en probeert een order 'binnen te houden' met behulp van leugens, is onbetrouwbaar. Daar is een mooi woord voor: malafide.

Hun 'beleid' druist in tegen de wet! Met dergelijke bedrijven kan men beter geen zaken doen. En dat kan men beter duidelijk weergeven, vandaar die 'rant'.

Maar ik vraag mij wel af wie het hier over een 'misdaad' heeft......

jm
door jmb24 - Jul 24, 2018 om 21:19
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga hier mee aan de slag!!

Da
door Damy - Jul 25, 2018 om 11:10
1 Antwoorden / Vragen
0

Beste JMB,

ik heb 6 eetkamerstoelen gekocht van leer bij Sanders, valt Piet Klerkxs ook onder. Mijn stoelen waren ook dermate slecht bij de leuningen en plooivorming rug en zit gedeelte . Zo kwamen ze ook al binnen. Ook ik,had fotos van de stoelen uit de winkel die er mooi uit zagen.
Zal het kort houden wat ik allemaal heb onder nomen en hoe lang het heeft geduurd . Maar na 3 x leveren nieuwe stoelen en advocaat er bij heb ik de laatse stoelen maar geaccepteerd omdat ik het beu was. Nu zien de stoelen en niet meer uit maar dit blijkt normaal te zijn.
wens je sterkte met alles!

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2018 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dat u het geaccepteerd heb. 

Ik krijg de indruk dat de spullen in de winkel van andere kwaliteit zijn, dan die geleverd worden.

user123
door user123 - Aug 17, 2018 om 08:08
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Begrijp ik goed dat u wel de juiste fauteuils heeft ontvangen maar dat het leer iets anders valt dan het showmodel ?

Dat moet u gewoon accepteren, tenzij het zeer opvallend is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer