Le
door Lennester Oct 23, 2020 om 13:55
Winkels & webshops

Fietstassen niet geleverd, moeilijk om contact te krijgen.

Hallo,

Op 14 juni 2 fietsen besteld bij J2T.nl, factuurd betaald, verwachte levertijd 3 weken.
Helaas zijn de fietstassen niet geleverd binnen de levertijd, ook heb ik geen informatie over een eventuele vertraging ontvangen.
Ik heb meerdere malen contact gezocht via mail, whatsapp en telefoon waarbij ik een aantaal keer heb kunnen spreken met het bedrijf.
Voor het niet leveren waren er allerlei excuses voornamelijk van privé van aard.
Na 4 maanden wachten vind ik het nu genoeg en wil de bestelling annuleren / overeenkomst ontbinden.
Dit staat ook in de algemene voorwaarden welke staan op de website.
Uiteraard zal ik eerst logischerwijs de ondernemer informeren over het annuleren van de bestelling. De ondernemer verplicht hierbij zichzelf de kosten binnen uiterlijk 30 dagen terug te storten, volgens de algemene voorwaarden.
1. Maar wat te doen als het bedrijf niet reageert?
2. is er een instantie die ik hierbij kan inschakelen? (op de website staat geen keurmerk oid)

Alvast dank voor de reacties
Lenne

908 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2020 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga er eens langs.

Topantwoord

pino123
door pino123 - Oct 23, 2020 om 14:04
2763 Antwoorden / 14 Vragen

U zal een aangetekende brief moeten sturen waarin staat dat u de koop wilt ontbinden, voeg daarbij alle correspondentie tot op heden. Lastig is dat het bedrijf niet aangesloten is bij een keurmerk.
Misschien kunt u de redenen aangeven van de excuses, dan wordt het misschien voor ons ook wat duidelijker.
Eventueel kunt u langsgaan om het te bespreken.

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Oct 23, 2020 om 14:58
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur niet alleen een aangetekende brief maar ook een "gewone" identieke brief, er zijn bedrijven die aangetekende stukken weigeren. "Gewone" post wordt altijd in de bus gedaan. Krijgt u na de fatale datum geen reactie kunt u een deurwaarder inschakelen .........

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 24, 2020 om 11:57
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, als kan worden aangetroond dat een aangetekende brief is geweigerd wordt die wel gezien als het kunnen hebben ontvangen van die brief. Het is dan uitermate belangrijk om het bewijs van weigering te bewaren voor verdere actie zoals inschakelen van een deurwaarder.
Daarbij kan het helaas ook nog gebeuren dat juist het ontvangen van een 'gewoone brief' reden kan zijn om de aangetekende te weigeren! Raar maar echt waar.

mahadma
door mahadma Oct 24, 2020 om 18:52
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Weer wat geleerd.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2020 om 15:08
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Een vierde mogelijkheid om contact te zoeken:
http://www.j2t.nl/contact
http://www.j2t.nl/content/22

Topantwoord

sira
door sira - Oct 23, 2020 om 18:48
2361 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt ze ook een briefje of mailtje sturen dat u binnen 5 (werk)dagen, doch uiterlijk 00-10 2020 (datum) een duidelijk antwoord of leverdatum wenst te ontvangen en indien zij hieraan niet voldoen u de overeenkomst zult ontbinden en uw betaling per omgaande zult opeisen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 23, 2020 om 21:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag eens of ze hier voor een groot deel van Nederland nu leesbaar hun kant van 't verhaal willen plaatsen.

Dan schrikken ze want dit blijft levenslang te vinden en dan reageren ze meestal wel sneller met oplossing.
Dus stuur ze een link en ze mogen dan ook hier antwoorden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 24, 2020 om 12:01
16883 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. 'leesbaar dan nog een's deze m.b.t taalgebruik 'SOMMIGEN DENKEN  ....' :-)  Of als alternatief SOMMIGE GEBRUIKERS DENKEN ....

En wat blijft levenslang te vinden?