Geen geld terug na retour internetwinkel
ik heb een bikini online gekocht (€159,90), die werd geleverd zonder bikinitop (deze heb ik wel besteld en had ik wel voor betaald), de webshop zegt dat ze hem wel hebben gestuurd. Vervolgens hebben ze na aandringen “een nieuwe” gestuurd maar de verkeerde (niet degene die ik heb besteld). Toen ik aangaf dat ik de bikini terug wilde sturen en mijn geld terug wilde, weigerden ze dat, omdat ik volgens hun 2 bikini tops heb, die ik niet heb. Ik heb toen een juridische lijn gebeld en de consumenten bond en zij gaven aan dat het al dan niet leveren van een product hun verantwoordelijkheid is en dat ik mijn koop kan ontbinden op basis van verkeerd geleverde producten en op mijn herroepingsrecht. Ik heb daarna een aangetekende brief verstuurd met daarin het verzoek mijn geld binnen 14 dagen terug te storten en ik heb de bikini aangetekend terug gestuurd. Zij hebben de bikini ontvangen, maar ik heb niet mijn mijn geld terug ontvangen. Ik heb een bevriende advocaat geraadpleegd, maar hij geeft aan dat het bedrag waar het om gaat te laag is om een advocaat in de arm te nemen. Is er nog iets anders mogelijk of is er een andere manier om mijn geld terug te krijgen?
Topantwoord
Hallo SusanneDeGeus ,
Over welke webwinkel gaat dit ? Zijn ze nergens bij aangesloten ?
Dien een klacht in bij consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer
Ze zijn helaas nergens bij aangesloten. Het gaat om www.silkandbeach.com
was dat sukje doek waar het van gemaakt is van goud??
Hoe kleiner de bikini, des er hoger de prijs :-)
Blijkbaar rekenen ze de bikini onder de hygiënische producten. Deze zijn uitgezonderd van het retourrecht, als de verpakking is geopend.
van website van de Consumentenbond:
- Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd om gezondheidsredenen of hygiëne. De verzegeling mag je na de levering niet verbreken anders heb je geen recht op bedenktijd meer. Voorbeelden hiervan zijn ondergoed en badkleding.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen/online-telefonische-aankopen
Kan me hier iets bij voorstellen maar als de webwinkel iets opstuurde wat je niet besteld hebt gaat die voorwaarde volgens mij niet op.
Er zat uiteraard gewoon zo’n sticker in het broekje ter hygiëne, deze is er niet uitgeweest. Zij geven dit niet als reden, het gaat hun erom dat zij al een “gunst” hebben verleend door “nogmaals” de bikinitop te sturen, terwijl zij zeggen dat deze wel bij de eerste levering zat. Terwijl deze er niet bij zat.
De vragensteller moet er maar meer over vertellen.
@SusanneDeGeus ,
Zijn inderdaad nergens bij aangesloten
U heeft inmiddels een klacht geplaatst op klacht.nl .
Plaats ook een klacht op klachtenkompas en FB ,
https://www.klachtenkompas.nl/
https://nl-nl.facebook.com/pg/silkandbeach/posts/?ref=page_internal
Probeer ook eens dit Gsm Nr ,
https://www.detelefoongids.nl/silk-beach-bv/19572300/5-1/
Het adres is van Silk&Beach BV
https://www.google.com/maps/uv?hl=nl&pb=!1s0x47c609bd188dea57:0xd7e00c5b48959cd2!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4s/maps/place/Silk%2B%2526%2BBeach%2BBV/@52.3684712,4.9062933,3a,75y,137.53h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211svbC--QkmIBRdoCYHsKucSg*212e0*214m2*213m1*211s0x47c609bd188dea57:0xd7e00c5b48959cd2?sa%3DX!5sSilk+%26+Beach+BV+-+Google+zoeken&imagekey=!1e2!2svbC--QkmIBRdoCYHsKucSg&sa=X&ved=2ahUKEwiQ9b3U07nhAhXSwKQKHcAsCGYQpx8wCnoECA4QBg
Ik krijg de waarschuwing “Website niet veilig”
De site is meerdere keren van eigenaar veranderd. Doe maar eens een Whois zoekopdracht.
@costnix , Ik zie ook in de URl staan : niet beveiligd . Welke Whois ?
Hoi Suzanne, vanaf dit jaar is topless zonnen weer helemaal in dus dan heb je geen bovenstukje meer nodig. Alle vrouwen mogen stoppen met dat preutse gedoe, nergens meer goed voor.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer