ZEB
door ZEB Jan 21, 2018 om 11:54
Winkels & webshops

Geld afgehouden maar niets ontvangen. Hoe krijg ik geld terug?

In  september 2017 besteld bij ASOS. Geld afgehouden maar ASOS zegt dat er niet is betaald.  Met bewijs van de bank blijven zij ontkennen. Vaak gemaild maar er gebeurd niets. Wat kan ik doen?

7127 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Jan 21, 2018 om 12:02
11553 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Zeb , 

ASOS is een bedrijf wat gevestigd is in London : 

ASOS.com Limited 
Greater London House, Hampstead Road, Londen, Engeland, NW1 7FB 
E-mailadres: Legal@asos.com 
Bedrijvenregister: Companies House 
Bedrijfsregistratienummer: 03584121 
Bevoegde vertegenwoordiger: Nick Beighton CEO 
BTW-nummer: GB 788 6225 77 

Neem contact op met ECC , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl

jo
door jorisw Jan 21, 2018 om 15:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Door al die vervelende EU regeltjes en zo'n ECC willen de Britten natuurlijk uit de EU. Het wordt straks een stuk makkelijker voor ze om consumentenbeschermingsregels te omzeilen.

diumenge
door diumenge - Jan 21, 2018 om 13:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen
4

Tsja, het zijn dan ook aso's.

marita5
door marita5 - Jan 21, 2018 om 13:33
11553 Antwoorden / 15 Vragen
1

@Zeb , 

Nog een aanvulling , dit komt vaker voor : 

Mijn dochter heeft een aantal maanden geleden een aankoop gedaan via ASOS. Uiteraard betaald maar..... nooit een artikel ontvangen In contact met ASOS wordt ontkent dat ze iets heeft besteld en het betaalbewijs wordt ronduit genegeerd!!!!! SCHANDALIG hoe dit bedrijf met klanten omgaat en ik wil jullie daarom allemaal adviseren om NIET bij ASOS iets te kopen!!!!! Als reacties op mijn mails krijg ik steeds andere verzoeken om bewijsmateriaal aan te leveren en naar het betalingsbewijs kijken ze niet eens.. Het zijn dus internetdieven!!! GEEN ASOS maar A SOOS!
Je bent dus gewaarschuwd.........

Lees hier de ervaringen , 

https://nederlandreview.nl/online-shoppen/asos-ervaringen-beoordelingen-reviews

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2018 om 15:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Lees eens hier: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/hoe-krijg-ik-mijn-geld-terug-van-expercash?id=589293
Voortaan toch maar eerst onderzoeken voordat u ergens iets bestelt en betaalt?

mo
door mof - Jan 22, 2018 om 15:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wie gaat er nu naar een bedrijf dat aso’s heet :-)

als geld is afgeschreven maar niets ontvangen check dan bij uw bank of het correcte rekeningnummer is gebruikt.
dan of de tegenpartij bij een andere bank zit en evt daar een fout is gemaakt. Tot slot bij uw bank eisen dat de betal8ng ongedaan gemaakt wordt.
tenzij de bank van asos aantoont dathet bedrag bij asos op de rekening is gedeponeerd.
dan gewoon bij asos blijven klagen en dreigen met vervolgstappen daarbij de media niet schuwend ...

dokun
door dokun - Jan 22, 2018 om 15:48
152 Antwoorden / 0 Vragen
0

Harde leerschool. Zal moeilijk worden om uw geld terug te krijgen als ze onwillig blijven.

Voortaan als een buitenlandse webshop (waar u toch wilt kopen) PayPal betalingen accepteerd gewoon met PayPal betalen. Dan krijgt u gewoon uw geld terug als er niet geleverd wordt. Deze webshop acceteerd betalingen met PayPal..

Ma
door MaudTiehuis - Jan 31, 2018 om 17:30
2 Antwoorden / Vragen
0

Wat een drama's met ASOS. Ik heb ook bij hun besteld, via iDeal betaald en kreeg de melding van ASOS dat iDeal de betaling niet heeft goedgekeurd. Volgens mij snappen ze zelf bij de serviceafdeling niet hoe de betalingen via iDeal zijn geregeld. Ze hebben namelijk een bedrijf dat voor hun de IDeal betalingen regelt, ExperCash uit Duitsland. Mijn geld staat nu dus op een Nederlandse Rabobankrekening van ExperCash. Zowel mijn eigen bank (SNS) en de Rabobank zijn duidelijk: ASOS moet met ExperCash regelen dat zij het geld aan mij terug betalen. ASOS blijft het naar mij afschuiven: ik zou het moeten regelen met iDeal (wat niet kan want dat is een betaalmethode en geen bedrijf dat geld int voor detailhandelbedrijven bij consumenten).
Ik heb meer meldingen hierover gelezen. Oudere uit 2017. Ik probeer te achterhalen of en hoe zij hun geld terug hebben gekregen. Verder blijf ik ASOS via de mail erop wijzen dat zij achter mijn geld aan moeten gaan.

Wilco
door Wilco - Jul 12, 2018 om 09:35
1 Antwoorden / Vragen
0

Precies hetzelfde maak ik nu mee...300 euro van mijn bankrekening...ASOS blijft het maar vooruit schuiven.....bank kan niets doen...ik wacht al 8 weken...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 12, 2018 om 09:45
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

Heeft u melding gedaan aan fraudehelpdesk.nl? Heeft u aangifte gedaan bij politie? Hoe meer aangiften en meldingen des te meer kans op vervolging.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jo
joskaa - Jun 11, 2024 om 14:15
Auto & vervoer

Scootmobiel heeft kuren

Tijdens het rijden stopt de scootmobiel er spontaan mee. Het scherm blijft aanstaan maar je kunt niet voor of achteruit (afgelopen zondag 8x gebeurd) Scootmobiel uitzetten, sleutel eruit, sleutel erin, aanzetten is de enige optie die je dan hebt, daana rijd ie weer. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Heb er een half jaar geleden een nieuwe accu in laten zetten dus dat kan het probleem niet ... Lees meer

Sk
Skyrider - Jun 10, 2024 om 17:20
Auto & vervoer

Auto verzekeren bij FBTO.

Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug. 

Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren. 

Lees meer

br
brandewijn - Jun 13, 2024 om 00:53
Computers & telefonie

Ik moet iedere keer opnieuw inloggen bij edge zins kort niet bij groome

als ik op facebook wil en andere dan moet ik iedere keer minloggen dat is nooit geweest Lees meer