'Gratis verzendkosten' maar toch kosten in rekening brengen
Op de banner van een website staat 'gratis verzendkosten' zonder drempelbedrag of vermelding van een sterretje, maar bij het afrekenen blijkt er wel degelijk een drempelbedrag te zijn. Mag dit?
Wanneer ik dit aangeef op hun Facebook pagina krijg ik de simpele reactie 'Goedemiddag, onze verzendkosten zijn gratis vanaf 50,- daaronder zijn de kosten 4,95.' terug.
Dit is alleen terug te vinden in de Bestelprocedure onder het kopje Informatie, onderaan de pagina. De banner staat ergens op het midden van de webpagina. Ook kan je er niet op klikken voor evt verdere informatie.
Hallo Elfriede ,
ik zie dat dit gaat over decoverf.nl .
Er staat duidelijk op de site , onder gratis verzending : Bestellingen van meer dan €50,- bezorgen wij gratis in heel Nederland
https://www.decoverf.nl/
Bestelprocedure :
Stap 3: verzendwijze
Na het kiezen van je afleveradres krijg je de mogelijkheid aan te geven wanneer jij je bestelling graag bezorgd wilt hebben. Om te zorgen dat je de producten tijdig thuis ontvangt, werken wij samen met PostNL. Indien je totale bestelbedrag minder dan €50,- bedraagt, brengen wij € 4,95 verzendkosten in rekening. Het is vandaag de dag gebruikelijk zelf bezorgtijden te kunnen bepalen, dus die dienst bieden wij je ook graag aan. Let op: hier worden wel extra kosten voor in rekening gebracht.
https://www.decoverf.nl/bestelprocedure
Het wordt natuurlijk anders als er in het bestelproces alsnoh op duidelijke wijzen wordt gecommuniceerd over de kosten. Bij reclame code comissie krijgt een adverteerder alsnog het advies om het een en ander aan te passen.
Het staat er wel duidelijk:
Gratis verzending
Bestellingen van meer dan €50,- bezorgen wij gratis in heel Nederland.
https://www.decoverf.nl/
Dan weet ik niet hoeveel web versies zij hebben, want ik zie dat toch echt nergens staan?!
Als u de link opent dan even naar beneden scrollen, aan de linkerkant staat die informatie.
Als je de website op de computer bekijkt, staat er wel direct onder dat het vanaf € 50 is.
Op de smartphone is dat, bij dezelfde website, niet zichtbaar.
Het lijkt mij geen probleem, want het is onmogelijk die informatie te missen als je daadwerkelijk aan het bestellen gaat: voordat je akkoord geeft, weet je of er al dan niet verzendkosten bijkomen.
Dank voor de toelichting @trostomaat.
Topantwoord
Op de mobiele website is dat inderdaad onduidelijk, op de deskop versie van de website staat het wel.
Aha! Er zit verschil in de web en desktop-versie. Maar ja, ik gebruik dus mijn telefoon.
En als ik ergens gratis verzendkosten zie, zonder verdere vermelding van, ga ik ervan uit dat het gratis is en niet eerst alle voorwaarden ergens anders op de site erop na slaan..
Maar het gaat mij dus om de uitspraak zonder daarbij voorwaarden te noemen, want dat is wat ik (niet) in mijn scherm zie!
Ja, begrijpelijk. Misschien kan je dit verschil nog aan ze voorleggen, dat ze dan de mobiele website aanpassen en als dank voor de melding jouw de verzendkosten kwijtschelden. Veel meer valt er niet aan te doen.
Gedaan, ben benieuwd
Je bent de verzendkosten niet verschuldigd, omdat jij op de mobile telefoon hebt gemeld en mocht vertrouwen op de mededeling dat de verzendkosten gratis zouden zijn.
Ook als er een klik verder staat dat dat geldt bij bestellingen vanaf 50 euro?
Ja, want die tekst heb je niet gezien.
Op basis van de aanduiding die u op uw telefoon zag heeft u recht op gratis verzending maar: het hebben van recht is soms iets anders dan het ook verkrijgen ervan en als men blijft weigeren is er niets anders aan te doen dan te vorderen. Als de webshop is aangesloten bij een keurmerk kunt u daar een klacht indienen. U kunt ook deze info benutten: https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/
De totaalprijs van een product of dienst welke op afstand of buiten de verkoopruimte wordt aangeboden , ic internet , moet
op een prominente plek in sinpele taal worden aangegeven , in dit geval is vermelding
in voorwaarden of in een te downloaden brochure of document of door verwijzing in een stappenplan te omslachtig
en voldoet niet aan de eisen die de wet stelt. Omdat de aanbieder een banner inzet op de hoofdpagina had hij daar moeten
vermelden de bijzondere voorwaarde omdat het de totaalprijs beinvloedt .
Beste Elfriede,
Allereerst bedankt voor je feedback!
Onze website is onlangs vernieuwd, dus het is altijd fijn om te horen waar verbetering mogelijk is. Omdat wij het wettelijke Thuiswinkel-keurmerk hebben, is dit topic ons ook niet opgevallen tot nu toe.
We hebben elkaar inmiddels gesproken en op basis van jouw feedback gaan we direct aan de slag om onze mobiele versie gelijk te trekken met de desktopversie van onze website. Zo zal op beide devices duidelijk zijn dat er voorwaarden aan gratis levering verbonden zijn en welke dat zijn, om de transparantie van onze diensten te kunnen waarborgen.
Onze excuses als dit tot op heden niet duidelijk genoeg gecommuniceerd werd.
Kleurige groetjes,
Decoverf.nl
Grappig dat jullie hier op mijn bericht reageren. In dat geval heeft u vast ook de comments eronder gelezen.
U begrijpt dat het inmiddels een principe kwestie is en ik het absurd vindt dat u mij pertinent niet tegemoet wilt komen.
Wellicht dat, als de website aangepast gaat worden er een kortings-optie toegevoegd kan worden, zodat, als de bereidheid er is, het wél 'technische mogelijk' is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer