gr
door graaf van de Apr 25, 2016 om 15:50
Winkels & webshops

Heeft iemand mailadres of adres etc etc

Ik had wandelschoenen besteld en betaald via www.kletslijn.nl leverancier van hardloopschoenen en kleding
Mijn bestelling is binnengekomen maar waren niet de bestelde schoenen
Schoenen geretourneerd  via Postbusnr en vanaf dat moment niets meer vernomen ondanks herhaalde mails naar hun
toe ( alleen via hun website kon je reageren )  Van alles geprobeerd om achter hun adres te komen tot op heden niet gelukt.
Wie kan mij helpen  ??

2545 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 25, 2016 om 16:29
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Graaf Van De ,

Deze site is niet betrouwbaar en is met Google vertaald,  zie hier klik op de rode regels .

http://www.scamadviser.com/check-website/kletslijn.nl .

http://www.kletslijn.nl/shippinginfo.html

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2016 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom bestelt u bij een site die verder niet bereikbaar is. En ze hebben hun naam ook al niet mee.:-)

ja
door jackyh - Apr 25, 2016 om 17:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je al gekeken bij de Kamer van Koophandel?

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2016 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

SIDN.nl geeft ook geen zinnige informatie, ga er maar vanuit dat je je geld kwijt bent.

hutch
door hutch - Apr 25, 2016 om 23:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bekijk * deze *  advertentie eens op Marktplaats.
De originele eerste homepage van deze website ziet er zo uit:

"Welkom op de pagina van de Kletslijn de sociaal, maatschappelijk en spirituele bewogen gesprekslijn voor jong en oud! U kunt via de gesprekslijn dagelijks in contact komen met onze gekwalificeerde coaches en ervaringsdeskundige."

Ik vermoed dat deze site 'overgenomen' (....) is door Chinezen, gezien het e-mailadres van de registrant.

Verder mankeert er aan die website van alles aan. Via deze site iets bestellen is een hele grote gok.
Daarnaast is de Nederlandse taal op die site allerbelabberdst.

Al met al een niet geheel betrouwbare website (heel erg netjes gezegd) om daar iets te bestellen.
Eigenlijk zou u al blij moeten zijn dat u überhaupt iets ontvangen heeft. Ik ben bang dat u verder niets meer zult horen, lezen of ontvangen van dit clubje.
Dit is namelijk de werkwijze van dit soort onbetrouwbare websites, gezien meerdere klachten op internet (en op deze site) over dit soort sites.

Wat is het postbusnummer / plaats voor het retourneren?

Po
door Pomeon - Apr 26, 2016 om 04:46
16 Antwoorden / Vragen

Ik word altijd een beetje verdrietig als ik dit soort dingen lees. Ondanks dat het (voor mij) overduidelijk is dat het hier niet gaat om een betrouwbare webshop, begrijp ik dat dit voor andere mensen (die niet weten op watvoor punten ze moeten letten) niet altijd makkelijk te zien is.
Treurig dat(/als) je in zulke gevallen je geld gewoon kwijt bent.

Het lijkt erop dat de website z'n oorsprong in Turkije heeft. Waar de schoenen dan vandaan komen, zou ik niet kunnen zeggen. Waarheen heb je de schoenen eigenlijk retour gestuurd?

Ik ga er even van uit dat je al op allerlei manieren hebt geprobeerd contact te krijgen en de webshop ook de kans hebt gegeven om te reageren. (Dus niet dat je gisteren pas de schoenen hebt teruggestuurd)
.
Op de website van de politie heb ik even gekeken of er aangifte gedaan kan worden.
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-doen/internetoplichting.html
.
Ik snap dat dit zinloos lijkt, maar het is echt zo dat wanneer er bij de politie meerdere meldingen binnenkomen, ze echt over kunnen gaan tot actie. (Niet geschoten is altijd mis).
Het is alleen even de vraag of het hier daadwerkelijk om oplichting gaat. Op de site van de politie staat dat dit niet het geval is "als je het product wel hebt ontvangen, maar.. het niet is wat je hebt besteld."
Daaronder staat echter weer dat er wel sprake is van oplichting wanneer het ontvangen product nep is.
.
Ik weet natuurlijk niet waarom de schoenen die je hebt ontvangen niet de goede zijn. Is het gewoon de verkeerde kleur of maat? Of heb je bijvoorbeeld een bepaald merk besteld en zijn dit gewoon goedkope, merkloze schoenen? Als het laatste het geval is en je dat optelt bij het feit dat er van die website weinig klopt, zou je kunnen overgaan tot een aangifte.
Die keuze laat ik verder aan jou.
Kan je zien naar welk rekeningnummer het bedrag is overgemaakt? Voeg dat er dan bij.
.
Dan nog even over veilig bestellen bij webshops. Ik zal kort herhalen wat ik gisteren ook bij een andere vraag heb geplaatst.
Wanneer je iets wil bestellen bij een webshop die je niet kent en waarvan je niet weet of het een betrouwbare webshop is, betaal dan niet met iDeal. Als het mis gaat (en contact krijgen met de eigenaar lastig is) ben je je geld simpelweg kwijt. Betaal met PayPal of achteraf. (Met CreditCard is normaal ook verzekerd, maar daarvan weet ik niet hoe het in een geval als dit werkt).
Is er niet de mogelijkheid om met PayPal, CreditCard of Afterpay te betalen. Bestel dan gewoon niet.
Er zijn over het algemeen, en zéker voor een product als wandelschoenen, bijna oneindig veel andere webshops, waar je wel op een veilige manier kan betalen of die op een andere manier aannemelijk betrouwbaar zijn.
.
Ik zie trouwens nu dat er wel een contactformulier op de website staat. Ik verwacht niet dat het invullen daarvan resultaat zal hebben, want de persoon achter de website spreekt waarschijnlijk geen Nederlands, maar heb je dat toch maar voor de zekerheid (een aantal keer) ingevuld?
.
Op de website wordt het logo gebruikt van JeniSport. Daar zal JeniSport ook niet blij mee zijn.. Misschien kunnen zij ook bij de politie gaan klagen en geeft dat je een beetje meer kans op een goed afloop.
(Bij JeniSport kan je trouwens wel gewoon met PayPal en via Afterpay betalen)

Ma
door Mat Matheij - Apr 26, 2016 om 16:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

Kletslijn? I rest My case. Mvrgr

Ma
door Mat Matheij - Apr 26, 2016 om 17:04
986 Antwoorden / 3 Vragen

Excuses voor dubbele plaatsing maar gaan we ook een order plaatsen op 'never deliver.com of zo. Kan ik ook rijk worden Bezint eer ge begint. Wanneer het tegoed klinkt om waar te zijn trap er niet in.Mvrgr