ka
door karinakamp Oct 26, 2017 om 14:29
Winkels & webshops

Hoe kom ik af van geadresseerde post van de Postcodeloterij?

Tot april van dit jaar heb ik meegespeeld met de postcodeloterij. Met veel moeite heb ik dit kunnen beeindigen. Maar ik zit nog steeds in hun adressenbestand, en regelmatig (soms 1 x per week) ontvang ik aan mij geadresseerde post. Ik voel me gestalkt.
Hoe kom ik hier van af?

Het gaat natuurlijk meteen bij het oud papier, maar ik vind het materiaalverspilling en niet milieu-vriendelijk.

35343 26 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2017 om 14:37
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Als u Google gebruikt: hoe kom ik van geadresseerde post af van de postcodeloterij, komt er al snel een kleurige Gaston te voorschijn en de afmeld mail, contact knop. Succes.

ne
door neodutchio - Oct 26, 2017 om 14:50
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ik neem dat ongevraagd oud papier altijd mee naar verzamelplekken. Zo verdienen verenigingen ook nog een zakcentje aan de kosten die de postcodeloterij maakt,

ja
door jackyh - Oct 26, 2017 om 15:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn ervaring.
Ik stuurde de enveloppe altijd terug met de opmerking: stop eens met die ongein.

Na verloop van tijd stopte het daadwerkelijk.

Na zo'n 10 jaar begon het weer omdat men gezien had dat ik ooit had meegespeeld dacht men dat ik misschien wel weer eens zou willen meedoen enz. Ik heb het opgegeven en gooi de post bij het oud papier.

marita5
door marita5 - Oct 26, 2017 om 15:34
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo KarinaKamp ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.postfilter.nl/

costnix
door costnix - Oct 27, 2017 om 01:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon even belles en vragen of ze deze post willen stoppen. Dat doen ze dan ook, maar het kan nog 4 à 6 weken duren, voordat u echt van die post af bent.

diumenge
door diumenge - Oct 27, 2017 om 08:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lees dit maar eens door: recht van verzet (klik hier).

rots92
door rots92 - Oct 27, 2017 om 11:45
157 Antwoorden / 3 Vragen

Ben wel lid van de Postcodeloterij maar vraag me af hoeveel de laatste actie gekost heeft.
Hoeveel gezinnen zijn er in Nederland?
Hebben al die gezinnen een uitnodiging ontvangen?
Een dubbele kaart met tekst, verpakt in een luxe enveloppe met 'postzegel'!
Wie verzint dit?

costnix
door costnix Oct 27, 2017 om 14:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De Postcodeloterij? :-P

mi
door miekertje Oct 30, 2017 om 10:52
4 Antwoorden / 2 Vragen

O, die rode kaart? Haha, lachen. Ik maakte hem open. OOOOOH, de PCL! Weg was-ie! Wel knap verzonnen, zo wek je 's mensen nieuwsgierigheid. Ze verspillen dus geld bij de vleet met die onzin. Dat geld kan ook naar een goed doel.......

jo
door jorisw Oct 31, 2017 om 16:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb m niet gehad. Dus wellicht dat ze m niet huis-aan-huis bezorgen maar alleen binnen de doelgroep (d.i. mensen die ooit hebben meegedaan, of waarvan het profiel overeenkomt met deelnemers). Overigens is drukwerk niet zo duur, zeker niet als je flinke aantallen afneemt.

Bj
door BjS - Oct 27, 2017 om 11:51
13 Antwoorden / Vragen

Nou, ik heb dit (een flink aantal jaren geleden) meegemaakt, kreeg ik vaak geadresseerde post van de postcodeloterij, bellen was alleen betaald 0900 dus dat deed ik niet, wel een paar keer terug gestuurd maar het bleef maar komen. Toen 1x een hele doos oud papier (alleen oude folders en kranten gebruiken - geen vertrouwelijke post ofzo), daar het pakketje van de postcodeloterij bovenop, doos dicht, de envelop met hun antwoordnummer erop plakken en er een briefje bij gedaan: "Als jullie mij ongevraagd oud papier blijven sturen, stuur ik jullie ongevraagd en op jullie kosten oud papier terug". Daarna nooit meer reclame van de postcodeloterij ontvangen... Helpt dus heel goed...

Yv
door Yvonne_909 Oct 27, 2017 om 12:24
42 Antwoorden / 2 Vragen

Geweldig, ga dat denk ik ook maar een keer proberen, terugzenden ongevraagde enveloppe met aardige of boze tekst heeft tot nu toe nog niet geholpen.

miaL
door miaL Oct 27, 2017 om 13:34
3 Antwoorden / Vragen

Wat een goed idee. Want alleen de ongevraagde reclamepost terugsturen helpt niet, wat je er ook op schrijft

mi
door miekertje Oct 30, 2017 om 10:56
4 Antwoorden / 2 Vragen

Grandioos! Wat een idee. Die kosten willen ze dus níét maken.......

costnix
door costnix Oct 30, 2017 om 12:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt een steentje bijdragen voor het goede doel door er een baksteen/klinker aan toe te voegen :-D

ju
door juliomariner Dec 19, 2017 om 20:55
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij lukte terug sturen uiteindelijk jammer genoeg wel Assantar. Was altijd een heerlijk gevoel oim deze troep voorzienvan beledigende teksten in de brievenbus te gooien. Helaas was de laatste denk ik iets te beledigend want ben al een aantal maanden niet meer door hen gestalkt

Eliza1959
door Eliza1959 - Oct 27, 2017 om 11:56
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dat opgelost door mij aan te melden voor de digitale nieuwsbrief, de reguliere post stopt dan vanzelf. Wilt U helemaal geen berichten meer, dan meldt U zich gewoon af voor de digitale nieuwsbrief.

mi
door miekertje Oct 30, 2017 om 10:58
4 Antwoorden / 2 Vragen

Goed bedacht. Ik ben alleen bang dat ze na verloop van tijd toch weer met papieren troep komen....

re
door red1 - Oct 27, 2017 om 12:06
329 Antwoorden / 1 Vragen

Zit er een antwoord nummer bij ?? Neem een grote doos en deponeer daar die post van hun in eventueel nog een paar stenen !! stuur die naar hun terug !! Via dat antwoord nummer . Doe dit iedere keer als U die rotzooi weer van hun krijgt .

reflecs
door reflecs - Oct 27, 2017 om 12:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Leuk al die creatieve acties, maar je kunt je dus via hun website uitschrijven :P. Zie link van 10:31.

Cookies
door Cookies Oct 27, 2017 om 12:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

'We' kiezen bij voorkeur voor de moeilijkste weg.

reflecs
door reflecs Oct 27, 2017 om 12:46
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Of we lezen alleen de vraag. Nieuwsbrief? ;)

ma
door maria1950 - Oct 27, 2017 om 12:41
4 Antwoorden / 0 Vragen

Terug sturen met de tekst, geadresseerde is overleden
Beetje cru maar wie weet helpt het

ninc
door ninc - Oct 27, 2017 om 12:42
47 Antwoorden / 6 Vragen

Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 19503 1100 VM Amsterdam
Nationale Postcode Loterij ('s Gravenhage) Antwoordnummer 19503 2501 ZV 's Gravenhage
Nationale Postcode Loterij (Amsterdam) Antwoordnummer 39904 1090 VK Amsterdam
Nationale Postcode Loterij (Amsterdam) Antwoordnummer 17960 1000 WR Amsterdam
Nationale Postcode Loterij (Amsterdam-Zuidoost) Antwoordnummer 10 1100 WL Amsterdam-Zuidoost
Nationale postcodeloterij Antwoordnummer 19503 1100 VM Amsterdam

Ik heb ooit een aanbod gedaan dat ze lid van mijn wekelijkse oud papier club konden worden,
Om in te stemmen hoefden ze enkel mij post te blijven sturen....

Toentertijd kon je tot 10 kg gratis verzenden naar een antwoordnummer

Ik ontving hierna geen post meer

tr
door truusje24 - Oct 27, 2017 om 13:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een tijdlang de post retour gestuurd. De laatste keer heb ik er op geschreven: geadresseerde is verhuisd, nieuw adres onbekend.

Het heeft geholpen.

mi
door miekertje Oct 30, 2017 om 11:00
4 Antwoorden / 2 Vragen

O, dat is een simpele manier. Mooie eenvoudige tip. Ga ik doen.

a.
door a.mulders78 - Oct 27, 2017 om 14:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Net als bij de vriendenloterij terug sturen ( ik heb er op gezet heb geen GELD dus ook geen vrienden ) moeten hun dan port betalen????
Maar ik woon naast een postbus dat is makkelijk.

el
door ellen bennema - Oct 27, 2017 om 14:32
1 Antwoorden / Vragen

Ongewenste reclamepost terugsturen met daarop de mededeling dat geadresseerde is overleden.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 27, 2017 om 14:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je na melding toch enige tijd later weer post kreeg......

Geadresseerde Overleden blijkt beter te helpen en retour afzender.

Ja, ik schrijf dit dus vanuit mijn graf (stemming).
Dit is de manier om ook over aantal jaren komt weer terug te voorkomen bij vele  lastige aanbieders zoals deze.

klm086
door klm086 - Oct 27, 2017 om 15:09
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ten eerste , ze jagen hun eventuele toekomstige medespelers weg want het is super vervelend.
Ten tweede , ze kunnen beter het geld wat ze aan die onzinnige post besteden beter uitgeven aan het prijzengeld.

Genghiz1
door Genghiz1 - Oct 27, 2017 om 15:13
1 Antwoorden / Vragen

Het meest vervelende vind ik dat je, wanneer je e.o.a. "aanbieding of iets gewonnen" van een bedrijf krijgt, je accoord moet gaan met de voorwaarden die luiden: "u gaat accoord dat de Postcodeloterij, vriendenloterij, bankgiroloterij, staatsloterij, lotto etc. etc. mag bellen" !
Om het zgn. "gewonnen bedrag" te kunnen ontvangen moet je een rekeningnr. opgeven en voor je het weet, zit je weer vast aan een extra lot !!
Deze kun je wel digitaal opzeggen maar .............. 1 maand "zit je er dan toch wel aan vast".
Al met al heb ik nog nooit meer dan €15,00 gewonnen (of een plak chocolade/uitje) en ik speel al vanaf het begin mee.

jo
door jorisw Oct 31, 2017 om 16:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is simpel op te lossen: onderdruk je hebberigheid.

we
door weethet - Oct 27, 2017 om 15:49
107 Antwoorden / 2 Vragen

zeur piet

sproetje68
door sproetje68 - Oct 27, 2017 om 18:06
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook heel lang last van ze gehad en was er echt klaar mee. Ik heb de post in een doos gedaan, had nog een stoeptegel liggen en deze erbij ingedaan. Verstuurd naar hun antwoordnummer en geen post meer van ze ontvangen.

berjozki
door berjozki - Oct 28, 2017 om 01:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Circa 10 jr. geleden bleek dat Postcodeloterij - al mijn retourzendingen negerend - bleef volharden in het
toezenden van hun mailings.
Heb toen een baksteen toegevoegd aan mijn retourzending; dit was uiteindelijk wèl voldoende "gewichtig".

mi
door miekertje - Oct 30, 2017 om 10:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

Mij valt op dat er geen grote prijzen vallen bij huurwoningen, zéker geen flats. Daar worden alleen "zoethoudertjes" heen gestuurd, zoals een bloemenbon, doosje stroopwafels, ijsbonnen, enz. Of een heel klein geldprijsje. Met een beetje geluk een heuse fiets. Men is niet van plan daar een grote prijs te laten vallen. Kijk maar op tv. Het zijn altijd mensen met een groot mooi huis, eigen bezit, vermoed ik. Die hebben Het Geld allemaal al.
De loten kosten echter wel 14 maal 13 euro, dat tikt aardig aan. Zeker voor een uitkeringsgerechtigde, die dus negen van de tien keer in een sociale huurwoning woont. Geraden, zoals ik dus. (en juist die kan het geld goed gebruiken) Opgezegd. Maar die geadresseerde post blijf je krijgen. Ik voel niet de behoefte daar actie tegen te ondernemen, hoor. Huppekee, in de oudpapierbak. Over twee weken wordt die weer geledigd. Ziezo, dat is dat.

jo
door jorisw Oct 31, 2017 om 16:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard. Het is een groot complot van de elite....

mi
door miekertje Nov 6, 2017 om 09:41
4 Antwoorden / 2 Vragen

Mensen, u moet dus af van die "faalangst", zoals: "je zult het net zien, als ik opzeg valt De Grote Prijs. Niet dus. Zoals ik al meldde, beslist niet in een huurwoning.

vo
door volanns - Oct 31, 2017 om 08:56
126 Antwoorden / 57 Vragen

Wat dit betreft is postcode loterij een hardnekkig gezwel.
Meer dan 15 jaren zijn we gestopt met  deze bedriegerij en nog steeds hebben ze de brutaliteit en onbeschoftheid om
te vragen om mee te doen.  Iedere keer ligt die irritante brief in de bus.

De postcode loterij is een legale geldklopperij sedert 1989.   De bazen en werknemers en vooral die op televisie verschijnen moeten hun hoge salarissen krijgen..  Af en toe springen mensen in de lucht omdat ze wat krijgen en goede doelen zijn de dekmantels , de rest van de honderden miljoenen is gewoon bonus.

Als iemand schriftelijk aangeeft te stoppen met de beunhazerij dan moet dat gerespecteerd worden.
Ze sturen n.b. een bevestigingsbrief  dat het is opgezegd en toch een tijdje daarna, sturen ze weer  de lokbrieven .

Dat groot geld verslavend werkt  is hier een groot voorbeeld van.

cu
door curacao - Dec 14, 2017 om 15:53
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ze moeten sowieso deze loterij verbieden. Heel Nederland krijgt een lot door hun strot geduwd, maar als je niet mee kan doen omdat je misschien bij de voedselbank loopt of te weinig geld hebt en het lot valt op jouw postcode heb je gewoon pech. Ik heb het vaak proberen uit te leggen aan die gasten, maar ze willen het niet snappen. Ze zeggen ja als je geen staatslot koopt kan je ook niet winnen, maar goed dan weet ik ook geen nummer. Bij die verdomde rot loterij van de postcode hebben we allemaal in NL een nummer. Ze verplichten je bijna om te betalen. Ook is het al een paar keer gebeurd bij mensen dat ze net niet genoeg op hun rekening hadden en geen waarschuwing kregen dat het niet afgeschreven kon worden en dan laten ze nou net daar de postcode op vallen. Ik haat deze loterij!!!!!!